Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaHaberlerElektrikli yeni Citroen e-C3 tanıtıldı

Elektrikli yeni Citroen e-C3 tanıtıldı

Elektrikli yeni Citroen e-C3 tanıtıldı. Citroen’in B segmentindeki temsilcisi C3, yeni nesline geçti. İlk nesli 2002 yılında yollara çıkan ve günümüze kadar 5,6 milyondan fazla satılan Citroën C3, dördüncü neslinde tamamen elektrikli ë-C3’ü de model gamına ekliyor. Citroën’in en popüler modeli olan C3, markanın Avrupa satışlarından yüzde 29 pay alıyor. 2022 yılında Avrupa B-Hatchback segmentinden aldığı pay ise yüzde 11.

Tamamen elektrikli yeni Citroen e-C3, Stellantis’in küresel BEV (Battery Electric Vehicle) otomobillere yönelik olarak geliştirdiği Citroen Akıllı Otomobil Platformu kullanılarak geliştirilmiş. Markanın yeni e-C3 ile hedefi, Avrupa’nın en uygun fiyatlı elektrikli otomobilini sunmak. Citroen e-C3’ün 320 km menzilli versiyonun Avrupa fiyatının 23.300 Euro, 200 km menzilli versiyonun fiyatının ise 19.990 Euro seviyesinde olacağı belirtildi.

Tamamen elektrikli yeni Citroen e-C3’ün; 1.2 PureTech 100 HP 6 ileri manuel ve 1.2 PureTech 100 HP eDCT6 MHEV versiyonları ile birlikte 2024 yılının son çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.

2022 yılında gösterilen Citroen Oli konsept otomobilinden ilham alınarak tasarlanmış dördüncü nesil Citroen C3, markanın yeni tasarım dilinin kullanıldığı ilk otomobil olma özelliğinde. Köşeli ve sert hatlara sahip otomobilin uzunluğu eskiye göre 19 mm, genişliği ise 6 mm daha fazla. 157 cm olarak açıklanan yükseklik ise eskisinden 8 cm daha fazla. Bu durumun bir nedeni, bataryaların otomobilin zemininde olması, diğeri ise önceki nesilde 135 mm olan taban yüksekliğinin, yeni ë-C3’de 163 mm olması. Otomobilin oturma pozisyonu da önceki nesle göre 100 mm daha yüksek. Önceki nesilde 300 lt olan bagaj hacmi 10 lt’lik artışla 310 lt olmuş.

 

Sınıfının en konforlu otomobili olma iddiasını taşıyacak yeni Citroen C3, markanın Citroën Advanced Comfort süspansiyon sistemine sahip. “Uçan halı” hissi verme hissi iddiasındaki bu sistemde Progressive Hydraulic Cushions adı verilen, çift kademeli bir amortisör sistemi görev yapıyor.

Stellantis’te bir ilk olarak, yeni Citroën ë-C3, BEV’e özel “Akıllı Otomobil Platform”uyla, 44 kWh’lık LFP (Lityum Ferro Fosfat) batarya sunuyor. WLTP normuna göre 320 km’ye kadar menzil sunma iddiasındaki otomobilin bataryası 100kW DC hızlı şarj özelliği ile 26 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e şarj olanağı da sağlıyor. Standart AC şarj 7 kW ile yüzde 20’den yüzde 80’e yaklaşık 4 saat 10 dakikada şarj performansı sunuyor. Bu süre 11 kW AC şarj seçeneği ile 2 saat 50 dakika sürüyor. Ev ya da iş yerinde bir Wallbox ve ayrıca dışarıda halka açık şarj istasyonlarında düzenli olarak şarj etmek için ideal olan standart Mod 3 kablo ile hem ev hem de halka açık AC şarj noktalarına erişim kolaylığı sağlıyor. Kablo, tek fazlı 7,4 kW veya üç fazlı 11 kW duvar kutusuyla şarjı destekliyor.

Yeni ë-C3, 83 kW (113 HP) gücünde elektromotor ile 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 11 saniyede tamamlayabiliyor ve yaklaşık 135 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Özellikle kentsel ve banliyö ortamlarında günlük sürüş ya da trafikte akıcı bir sürüş için gereken performansı bu sayede sağlıyor ve yüksek hızlara çıkıp, bataryanın çabuk bitmesi de böylece kısmen engellenmiş oluyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Citroen C4 X ve elektrikli Ë-C4 X fiyat listesi” haberine ulaşmak için BURAYA, Citroen Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

 

 

 

Önceki İçerik
Sonraki İçerik
spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler