En değerli otomobil markası Toyota. Dünyanın en saygın derecelendirme kuruluşlarından olan Interbrand, 2012 yılının en değerli 100 markasını açıkladı. Markalaşmış ürün ve hizmetlerin finansal performansı, satın alma sürecinde markanın rolü ve markanın güçlülüğü kriterleri baz alınarak hazırlanan bu çalışmada, zirvede 482 milyar 215 milyon dolar değer biçilen Apple markası yer alırken, 278 milyar 288 milyon dolar değer biçilen Microsoft markası ikinci, 274 milyar 819 milyon dolarlık Amazon markası üçüncü, 251 milyar 751 milyon dolarlık Google markası dördüncü, 87 milyar 689 milyon dolarlık marka değerine sahip Samsung beşinci sırada yer alıyor.
Gelelim otomobil markalarına… Interbrand’in çalışmasında ilk 100 marka içinde 14 otomobil markası yer alıyor. 59 milyar 757 milyon dolarlık marka değeri ile listeye altıncı sıradan giren Toyota en değerli otomobil markası konumunda. Bu markayı 57 milyar 103 milyon dolarlık değer biçilen Mercedes-Benz takip ediyor. Otomotivin üçüncü (genel listenin 12.) markası ise 48 milyar 2 milyon dolarlık marka değerine sahip Tesla.
Interbrand 2022 araştırmasına göre dünyanın değerli ilk yüz markası içindeki otomotiv markaları aşağıdaki gibi sıralanıyor.
Dünyanın en değerli otomobil markaları 2022:
Sıralama | Marka | Marka değeri (ABD Doları) |
1 | Toyota | 59 milyar 757 milyon |
2 | Mercedes-Benz | 56 milyar 103 milyon |
3 | Tesla | 48 milyar 2 milyon |
4 | BMW | 46 milyar 331 milyon |
5 | Honda | 22 milyar 837 milyon |
6 | Hyundai | 17 milyar 314 milyon |
7 | Audi | 14 milyar 976 milyon |
8 | Ford | 14 milyar 431 milyon |
9 | Porsche | 13 milyar 534 milyon |
10 | Nissan | 12 milyar 212 milyon |
11 | Ferrari | 9 milyar 365 milyon |
12 | Kia | 6 milyar 612 milyon |
13 | Land Rover | 5 milyar 593 milyon |
14 | MINI | 5 milyar 579 milyon |
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 2011 yılı en değerli otomobil markaları haberine ulaşmak için BURAYA, Interbrand en değerli marka sıralaması için BURAYA tıklayın!