İtalyan süperspor otomobil üreticisi Ferrari, 2011 yılında 7195 otomobil sattığını açıkladı. Bu satış rakamı, markanın 2010 performansına göre yüzde 9.5 oranında bir artışı ifade ediyor. 2,251 milyar Euro ciro elde eden Ferrari’nin bu alanda yakaladığı artış ise yüzde 17.3. Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan Ferrari Başkanı Luca di Montezemelo şunları söyledi: “Biz bu sonuçlardan sadece mutlu olabiliriz. Avrupa’yı etkisi altına alan derin bir ekonomik krize rağmen bu başarıyı elde etmemizin nedeni, global anlamda tüm iş olanaklarını değerlendirmemizdir. Bugün 58 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Ürün gamımıza Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttıktan sonra katacağımız yeni V12 motorlu modelimiz, bu başarımızı daha da yukarılara taşıyacaktır”.
Ferrari’nin 2011 satışının ayrıntılarını verecek olursak: Toplam satışın 1958 adedi Amerika pazarında gerçekleştirildi. 777 otomobil ise Çin ve çevresinde (500 adedi sadece Çin’de) satıldı. Bu rakam Çin ve çevresinde 2010 yılında satılan Ferrari sayısından yüzde 62.6 daha fazla. Ferrari’nin Ortadoğu satışı da 450 adetle dikkat çekici. Avrupa’da öne çıkan ülkeler ise 705 adetlik satışa Almanya ve 574 otomobille İngiltere oldu.
Ferrari’nin sanal dünyadaki performansı da yüksek. Facebook’ta 6.2 milyon beğeneni bulunan Ferrari’nin www.ferrari.com adresinde yayın yapan web sitesini 2011’de 350 milyon kişi ziyaret etti. Markanın You Tube sayfasındaki videolar ise toplam 6 milyon kez görüntülendi. Maranello’daki Ferrari Müzesi’ni ise 2011 yılında yüzde 60’ı İtalya dışından gelen kişiler olmak üzere 240.000’in üzerinde kişi gezdi.
Ferrari’nin 2011 yılında Türkiye’de nasıl bir performans gösterdiğini merak edenler için şu notu düşelim: Ferrari 2011’de Türkiye’de 23 otomobil sattı. Bunlardan 11 adedi 458 Italia idi. Bu modeli sekiz adetlik satışa ulaşan California izledi. 2011’de üç adet Ferrari FF ve bir adet de 599 GTB satıldı.