Ferrari GTC4Lusso modeli Cenevre Otomobil Fuarı’nı bekliyor. Ferrari’nin FF modeliyle başarılı bir şekilde spor Grand Tourer konseptine dönüşünün ardından yeni nesil 4 koltuklu ve 4 tekerlekten çekişli yeni modeli Ferrari GTC4Lusso yollara çıkmaya hazırlanıyor. Dünya tanıtımı Cenevre Otomobil Fuarı 2016’da gerçekleştirilecek olan Ferrari GTC4Lusso, “Şahlanan At” logolu markaya yeni ve daha genç bir müşteri tabanı oluşturan FF modelinden bayrağı devralacak. Olağanüstü bir motor gücü isteyen ancak araç içi konforundan, sportif zarafetten ve kusursuz detaylandırmalardan taviz vermek istemeyen sürücüler için ideal bir kombinasyonu simgeleyen Ferrari GTC4Lusso, 2016 yılının baş döndüren yeniliklerinden biri olarak ön plana çıkıyor.
Adını 330 GTC, Enzo Ferrari’nin favorilerinden biri olan 330 GT ve zarafet ile yüksek performansı eşsiz bir şekilde birleştiren 250 GT Berlinetta Lusso gibi ünlü seleflerinden esinlenerek alan Ferrari GTC4Lusso, kendisine neredeyse “fastback” tarzı bir siluet veren son derece aerodinamik ve konik yapılı coupe formlu tasarıma sahip. Dört yolcu ve geniş bagaj kısmı için başarılı bir alan ve konforu garanti eden yeterli bir iç hacme sahip Ferrari’nin yeni modelinin tavan kıvrımının alçaltıldığı arka tasarımı ve tarzı ile aracın sportif ruhu yansıtılıyor. Ferrari’nin kendine özgü ikiz arka farları arka kısmı süslerken, kaslı tekerlek yuvaları aracın atletik yapısını net biçimde ortaya koyuyor. Ferrari GTC4Lusso’nun yüksek seviye performansı büyük ölçüde yeni aerodinamik çözümler ile sağlanıyor. Özellikle kütleleri yayma verimliliğini geliştiren entegre hava girişlerine sahip yeni ön ızgara, kanatlarda 330 GTC’yi hatırlatan hava girişleri, tavana monte arka rüzgarlık ve yeni üç kanatlı difüzör büyük fark yaratıyor. Bu özelliklerin ortaya koyduğu etki ise FF’den önemli derecede daha düşük sürtünme katsayısı değeri olarak Ferrari GTC4Lusso’ya katkı sağlıyor.
Tasarıma gösterilen büyük özen ve dikkatli bir şekilde yürütülen detaylandırmalar, kusursuz olduğu ifade edilen bir sportif lüks kabin tarzını da ortaya koyuyor. Sürücü ve yolcu için paylaşılan sürüş deneyimini zenginleştirmek için tasarlanan, yolcuya bir çok işlevi bulunan tercihe bağlı bir ekran sunan çift kokpit tasarımı, Ferrari GTC4Lusso’nun temsil ettiği ilklerden bir diğerini oluşturuyor. GTC4Lusso ile ayrıca 10.25 inç’lik dokunmatik HD ekrana sahip yeni bilgi ve eğlence platformu da ilk kez tanıtılacak.
Ferrari GTC4Lusso modelinin 12 silindirli motoru 8000 d/d’de 690 HP üretiyor. 2.6 kg/HP’lik güç-ağırlık oranı ve 13.5:1 sıkıştırma oranıyla Ferrari GTC4Lusso, kategorisinde yeni bir rekora da imza atıyor. Ferrari GTC4Lusso, ilk defa arka tekerlekten yönlendirmeyle entegre edilen Ferrari patentli 4RM Evo dört çeker sistemi sayesinde her türlü yol koşulunda mükemmel çok yönlülük gösteriyor. İtalyan lüks süperspor otomobil üreticisinin patentli Yanal Kayma Kontrol (SSC 4.0) sisteminin evrimleşmiş son hali olan ve artık elektronik diferansiyel (E-Diff) ile SCM-E amortisörlere sahip olan yeni patentlenmiş 4RM-S (dört çeker ve yönlendirme) sistemiyle donatılan yeni model, Ferrari’nin özel yazılımıyla entegre edilerek sürücünün kar kaplı, ıslak veya düşük tutuşa sahip yollarda bile GTC4Lusso’nun olağanüstü torkunu efektif bir şekilde tekerleklere yansıtabilmesini sağlıyor.