Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerFiat 500X 2.0 Multijet 140 HP AT AWD test-ilk sürüş

Fiat 500X 2.0 Multijet 140 HP AT AWD test-ilk sürüş

Fiat’ın crossover’ı 500X, 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Bu otomobili İtalya’da sizler için kullandık.

Retro tasarımı ile 2007 yıllarında yollara çıkan Fiat 500; geçen zaman içinde 500C, 500L, 500L Living gibi modellerle geniş bir aile oldu. Bu ailenin en son üyesi ise crossover segmentindeki 500X. Nissan Juke, Renault Captur ve Peugeot 2008 gibi modellerin bulunduğu bu segment, insanların yerden daha yüksek ve daha havalı gözüken otomobillere binmek istemeleri nedeniyle yükselen bir grafiğe sahip.

Fiat_500X_2015 (2)

 

2015 Mart ayında Türkiye’de

Fiat da 500X ile bu rekabete girecek. 2015 yılının Mart ayında Türkiye’de satışa sunulacak 500X’in satış hedefi 2015 yılı için 1500 adet. Türkiye pazarında ilk etapta 1.6 lt MultiJet II 120 HP dizel, 1.6 E-Torq 110 HP ve 1.4 lt  MultiAir 140 HP benzinli motorlar ile yerini alacak olan Fiat 500X gamına ilerleyen dönemde 140 HP’lik benzinli motorun çift kavrama otomatik vitesli versiyonu ve 1.4 lt MultiAir 170 HP 4×4 benzinli 9 ileri otomatik vites kombinasyonu eklenecek.

Fiat_500X_2015 (3)

Fiat’ın “Modular Wide” adını verdiği platformda üretilen 500X, 500 ailesinin karakteristik tasarım detaylarına sahip. Çift yuvarlak aydınlatma grubu, bıyık formlu çıta, metal bagaj çıtası gibi detaylar tüm 500’lerde görebileceğimiz unsurlar. Otomobil iki farklı karoser tipine sahip. Bunlardan ilki daha şehirli olan Pop, Popstar ve Lounge; diğeri de araziye daha uygun kostümlü versiyonlar Cross ve Cross Plus. 2570 mm’lik dingil mesafesine sahip otomobilin şehirli versiyonları 4248 mm’lik uzunluğa sahipken, maceracı versiyonların uzunluğu farklı tamponlardan dolayı 4273 mm.

Fiat_500X_ic_mekan

Fiat_500X_torpido

Sürüş özellikleri

Fiat 500X’in iç mekânındaki kalite hissi diğer Fiat modellerine göre daha yüksek. Deyim yerindeyse bu otomobil için daha fazla özenilmiş. Eşya gözleri açısından kullanışlı (çift torpido gözü, vites kolunun önündeki kısım, bardaklıklar) olan iç mekanda, gerek önde, gerekse arkada yaşam alanı tatminkar. Sürüş pozisyonu rakibi olan crossover’lardan daha alçak.

Fiat_500X_on-arka_koltukFiat_500X_direksiyon_vites

Fiat_500X_ekran  Fiat_500X_2015 (6)   Fiat_500X_kapi_kolu

Benim kullandığım test aracında 2.0 litrelik, 140 HP güç ve 350 Nm tork üreten Multijet II motorluydu. 9 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip araçta ayrıca akıllı 4×4 sistemi vardı. Kuzeni Jeep Renegade’de de kullanılan bu sistemde güç normal şartlarda ön tekerleklere aktarılırken, ihtiyaç anında arka tekerleklere de hızlı bir şekilde yönlendiriliyor. Otomobille yola çıktığımda dikkatimi çeken ilk nokta otomobilin tok yapısı oldu. Burulma direnci yüksek olan gövde, sıkı ama yorucu olmayan süspansiyon ile (önde ve arkada McPherson) birleşince virajlarda rakiplerinden daha iyi tutunma sağlayan bir otomobil ortaya çıkmış. Ele iyi oturan direksiyonun tepkileri çabuk. Ancak vites konsolundaki “Mood Selector” kumandasını “spor” kullanıma ayarlayınca gaz pedalı tepkileri biraz iyileşse de bu durumda direksiyonun verdiği his bana biraz yapay geldi. Mood Selector kumandasında otomobilin sürüş karakterine etki eden Auto, Sport ve Traction olmak üzere 3 seçenek bulunuyor.

Fiat_500X_mood_selector

Auto’da gaz pedalı tepkileri biraz daha yumuşak, 4 çeker sistemi ihtiyaç anında devreye girerken, ESC de standart modda çalışıyor. Sport’ta ise ESC sportif kullanıma uygun şekilde hafif kaymalara izin veriyor, aktarma sürekli 4×4 oluyor ve direksiyon-gaz pedalı tepkileri hızlanıyor. Traction’da ise bu ayarlar gevşek zemine uygun şekilde ayarlanıyor. Yaklaşma açısı 21.3°, uzaklaşma açısı 30.1° ve rampa açısı 22.3° olan otomobilin taban yüksekliği ise 179 mm. Bu değerler ile fazla zorlu olmayan arazi parkurlarının üstesinden rahatça gelebiliyor.  Hafif arazi parkurunda bile tok yapısını koruyan otomobilde beni kullanım sırasında rahatsız eden tek nokta kalın A sütunlarının  ön çapraz görüşü biraz kısıtlaması oldu.

Sonuç

500X özellikle başarılı tutunma özellikleri ve tok sürüşü ile rakiplerinden biraz daha olgun bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Şık tasarımlı bu otomobilin arka camlarında sıkışma önleyici olmaması ise üzücü bir durum.

Fiat_500X_kadran

 Fiat 500X 2.0 Multijet 140 HP AT AWD

Fabrika verileri / teknik özellikler

Motor:1956 cc, 4 silindirli, turbo dizel

Şanzıman:       9 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:         140 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:         350 Nm @ 1750d/d

Maksimum hız:          190 km/s

0-100 km/s:    9.8 sn

Bagaj hacmi:  350-1000 lt (lastik tamir kiti ile) / 245-910 lt (stepne ile)

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4273/1796/1620 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  6.5 / 4.9/ 5.5 lt/100 km

Fiyat:  2015 Mart ayında satışa sunulacak.

 

CO2: 144 g/km

+ Tasarım, kalite hissi, sürüş

– Arka camlarda sıkışma önleyici yok, çapraz görüş

Fiat_500X_2015 (8)

Fiat_500X_bagaj

1 Yorum

  1. 1.6 dizele niye awd entegre etmiyor inatla anlamis degilim 20bg ve 30 tork fark icin 2 saniye gec hizlansin renegade de cok umitlenmistim 500x de ayni Bi duster olamiyorlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler