Fiat 500 ailesi, 2014 Paris Motor Show’da tanıtılan 500X ile yeni bir üyeye daha kavuştu. Fiat tarafından kompakt bir crossover olarak tanımlanan 500X’in şehiriçi veya outdoor-arazi ortamlarına daha yatkın iki versiyonu sunulacak. 500X, Fiat’ın İtalya-Melfi’deki tesislerinde üretiliyor. Fiat 500X’in, farklı bir sürüş deneyimi beklentisi içinde olan; farklı cinsiyet, ihtiyaç ve yaş gruplarından müşterilerin ortak paydası olacağı ifade ediliyor.
Uzunluğu 4.25 m (outdoor kullanımına uygun Cross versiyonu 2 cm daha uzun), genişliği 1.8 m olan otomobilin yüksekliği ise 1.6 m (tavan barları ile 1.61 m, 4×4 versiyon 1.62 m). Davetkar bir iç mekana sahip olacağı ifade edilen otomobilin bagaj hacmi ise 350 lt.
Motorlar
Fiat 500X’te ilk etapta 2.0 MultiJet II 140 HP (9 ileri oranlı otomatik şanzımanlı, 4×4 aktarmalı), 1.6 MultiJet II 120 HP dizel (önden çekişli, 6 ileri manuel şanzıman) ile 1.4 MultiAir 140 HP (önden çekişli, 6 ileri manuel şanzıman veya 6 ileri çift kavramalı otomatik-önden çekişli aktarma) benzinli motorlar ile yollara çıkacak. İlerleyen zaman içinde 1.3 MultiJet 95 HP dizel, 1.6 E-TorQ 110 HP (5 ileri manuel şanzıman, önden çekişli) ve 1.4 MultiAir 170 HP (9 ileri oranlı otomatik, dört tekerlekten çekiş) benzinli motorlar da ürün gamına eklenecek.
Farklı sürüş modları
Otomobilde “sürüş modu seçim sistemi” ve “traction+” adlı sistemler, farklı sürüş şartlarına uyum sağlamayı kolaylaştıracak. Auto (optimum yakıt tüketimi ve konfor için), Sport (maksimum performans için) ya da All Weather (zorlu yol ve hava koşullarında maksimum güvenlik için) modları ile her türlü sürüş şartına uyum sağlayan aracın Cross versiyonunda ise “All Weather” modunun yerini “Traction” modu alıyor ve bu mod sayesinde kullanıcının arazi şartlarında daha kolay ilerlemesi amaçlanıyor. Fiat 500X, 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Aracın fiyatları belli olduğunda sitemizde yayınlayacağız.