Fiat Egea Hybrid test sürüşü. Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli olan Egea gamı, hibrit teknolojili motor seçeneğine kavuştu.
TEST ARACI: FIAT EGEA CROSS 1.5 T4 MHEV 130 HP AT
İlk defa 2015 yılında yollara çıkan Fiat Egea, ilk günden itibaren Türk insanının bağrına bastığı bir model oldu. Öyle ki 2015 yılından beri Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili ve toplamda 350.000 adeti bulan satışa ulaşmış durumda.
Teknolojiyi ve donanımı ulaşılabilir hale getirme iddiasına sahip Egea, hibrit versiyonu ile günümüzün çevrecilik beklentilerine daha uygun bir seçeneğe de kavuşmuş oldu. Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde satışa sunulan Egea Hybrid’in en ulaşılabilir versiyonu 509.900 TL’lik etiketi ile Easy donanım seviyesindeki Egea Sedan. Cross Street Hybrid’in fiyatı 534.900 TL, Hatchback Urban’ın fiyatı 549.900 TL ve Crosswagon Lounge’un fiyatı ise 589.900 TL.
Yeni Fiat Egea 1.6 dizel otomatik
Yeni Fiat Egea 1.5 T4 MHEV 130 HP AT’nin basın test sürüşü Çanakkale-Gelibolu’da yapıldı. Ancak hibrit Egea’ya geçmeden önce, bir süredir satılmayan, ancak Türk insanının merakla beklediği dizel + otomatik şanzımanlı Egea’dan da bahsetmem gerek. Zira İstanbul-Gelibolu arasındaki rota Fiat Egea Sedan 1.6 Multijet 130 HP DCT Lounge ile (529.900 TL) kat edildi. Hatırlanacağı gibi önceden Egea’da görev yapan 1.6 Multijet dizel motor 120 HP güç ve 320 Nm tork üretiyordu. Şimdi ise maksimum tork aynı olsa da, güç 10 HP artışla 130 HP olmuş. Fiat yetkililerinin açıklamasına göre 6 ileri oranlı DCT (çift kavramalı) şanzımanda ise fark yok. Egea Sedan özelinde konuşmak gerekirse eski ve yeni 1.6 Multijet DCT’lerin 0-100 km/h hızlanma sürelerinde fark yok, her ikisi de 0’dan 100’e 9.8 saniyede çıkabiliyor. Maksimum hızda ise 130 HP’lik Egea Sedan’ın 209 km/h’lik değeri eskiye göre 9 km/h daha yüksek. Egea Sedan 1.6 Multijet 130 HP DCT, makul bir performans ve başarılı yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Sürüş tecrübesi olarak gaz pedalı biraz gecikmeli tepki veriyormuş hissi verse de çekiş gayet başarılı. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimi 4.4-4.7 lt/100 km olan Egea Sedan 1.6 Multijet 130 HP DCT, sakin otoyol kullanımlarında bundan daha düşük değerlere de imza atabiliyor.
Fiat Egea Hybrid test sürüşü
Şimdi gelelim Egea Hybrid’e. Egea Hybrid, kullanıcılarına elektrikli sürüş deneyimi, düşük yakıt tüketimi, performans, sessiz sürüş ve çevrecilik vadeden bir otomobil. Otomobilin hibrit güç ünitesi 130 HP güç ve 240 Nm tork üreten 1.5 litrelik turbo beslemeli benzinli motor ile; 0.77 kWh kapasiteli 48V’luk bataryadan beslenen 15 kW güç, 55 Nm tork üreten elektromotor birlikte görev yapıyor. Islak 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş güç ünitesi (Fiat ilk defa 7 ileri oranlı DCT şanzıman kullanıyor), Cross gövde tipinde 9.0 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri (Sedan 8.6 saniye) ve 202 km/h (Sedan 196 km/h) maksimum hız sağlayabiliyor. WLTP yakıt tüketimi çevrim normunun yüzde 47’sini benzinli motora ihtiyaç duymadan geçebilen Egea Hybrid’in ortalama yakıt tüketimiyse 5.3-5.4 lt/100 km (Sedan 5.0-5.1 lt/100 km).
BSG (Belt Start Generator) teknolojili bir hibrit olan Fiat Egea Hybrid tamamen elektrikli olarak ilerleyebiliyor. Fiat yetkililerin yaptığı açıklamaya göre tamamen elektrikli olarak 3 km kadar yol gidebiliyor. Otomobil tamamen elektrikli olarak kalkış yapıp (e-launch), düşük devirde tamamen elektrikli olarak ilerleyebiliyor (e-creep) ve sıkışık trafikte gaz pedalına basmadan sadece elektrikle yol alabiliyor (e-queueing). Otomobilin hibrit sisteminin işleyişini ve güç akışını multimedya sistemi üzerinden takip edebilmek mümkün.
Fiat Egea Hybrid nasıl bir otomobil?
Egea Hybrid, kullanıcısına elektrikli sürüş deneyimini başarıyla yaşatabiliyor. En çok tercih edilmesi beklenen sedan gövdenin giriş seviyesinin 509.900 TL’lik fiyatı, aynı segmentte yer aldığı için doğal rakibi olan Toyota Corolla Hybrid Dream e-CVT’nin 542.750 TL’lik fiyatına göre az da olsa daha uygun. Ancak Corolla Hybrid’de giriş seviyesinde standart olarak sunulan çift bölgeli otomatik klima, adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi gibi donanımların Egea Easy’de olmadığını da göz önüne almak lazım.
Fiat Egea Hybrid fabrika verileri – teknik özellikler
Benzinli motor: | 1469 cc, 4 silindirli, 130 HP@5750 d/d, 240 Nm@1850 d/d |
Elektrikli motor: | 15 kW, 55 Nm |
Şanzıman: | 7 ileri oranlı DCT |
Maksimum hız: | 202 km/s |
0-100 km/s: | 9.0 sn |
Bagaj hacmi: | 440 lt |
Boyutlar (uz./gen./yük.): | 4386 x 1818 x 1556 mm |
Tüketim (WLTP ort.): | 5.3-5.4 lt/100 km |
Fiyat: | 534.900 TL (Street) / 584.900 TL (Lounge) |
+ İç hacim, teknoloji
– Şanzıman bazen sesli çalışıyor
CO2 emisyonu: 120-124 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Fiat Egea haberini okumak için BURAYA, Fiat Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!