Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerFiat Egea test sürüşü

Fiat Egea test sürüşü

Fiat Egea test sürüşü

Fiat’ın kompakt sedan sınıfındaki temsilcisi Egea’nın basın test sürüşü İzmir-Alaçatı çevresinde gerçekleştirildi. Biz de Otomobil Yayıncılık olarak bu organizasyona katıldık ve Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP’yi test ettik.
Fiat Tasarım Merkezi tarafından tasarlanan ve 520 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’de üretilen Egea’nın hedefi, Türkiye’nin en çok satılan otomobili olmak. Türkiye, ağırlıklı olarak sedan otomobillerin hüküm sürdüğü bir pazar. Bu pazardaki genel tüketici beklentisi de düşük yakıt tüketimli, geniş iç mekâna ve bagaj hacmine sahip otomobiller olarak açıklanabilir. Tabii ki çekici tasarım ve fiyat-donanım ilişkisini de unutmamak lazım.
İşte Egea’da bu noktalara odaklanılmış ve Fiat yetkilileri tarafından “değer, kullanışlılık ve karakter” Egea’nın başarı formülü olarak özetleniyor. Fiat’ın en çok güvendiği model olan Egea’nın garantisi, 5 yıl, 100.000 km.
Tasarım ve iç mekân

Fiat_Egea_test (1)
Fiat Egea, özellikle burun tasarımı olarak güçlü bir ifadeye sahip. Urban ve Lounge donanım seviyelerinde sunulan krom kaplamalı ön ızgara, otomobile zengin bir görünüm sağlamış. Bunun dışında yan taraftaki kat izleri de otomobile sağlam duruşlu ifade katan iki detay. Ayrıca tavanın ortasında bulunan ve tavanı önden arkaya kat eden şerit de bu sınıf bir otomobilde alışık olmadığımız bir tasarım detayı. Gelelim boyutlara. Otomobilin 4532 mm’lik uzunluğu Linea’dan 64 mm daha az. Ancak 1792 mm’lik genişlik 62 mm, 2636 mm’lik dingil mesafesi 33 mm daha iyi. 1497 mm’lik yükseklikse 3 mm gibi az farkla daha iyi. Rüzgâr direnç katsayısı 0.29 Cd olarak açıklanan Egea’nın bu değeri, Opel Astra Sedan gibi rakiplerinin 0.28 Cd’lik değerinin gerisinde kalsa da ait olduğu sınıf için başarılı. Bagaj kapağının bağlantı demirinin açıkta olması ve bagaj hacminden biraz çalması ise şaşırtıcı. Çünkü Linea’da bile bagaj kapağı amortisörler ile direkt olarak araç gövdesine bağlanmış.

Fiat_Egea_test (5)

Fiat_Egea_konsol
Otomobilin yüksek ön konsolu kolay anlaşılır yapıda. Ön konsolda Urban seviyesinden itibaren yumuşak dokunuşlu plastik kullanılmış olsa da, bu plastik deseni itibarı ile fazla zengin his vermiyor. Kapı içlerindeki plastikler ise tüm donanım seviyelerinde sert malzemeden. Orta konsolun en üstünde UConnect sisteminin dokunmatik ekranı var. Orta donanım seviyesi olan Urban’dan itibaren sunulan bu ekran, en üst donanım seviyesi olan Lounge’da navigasyon sistemini de kapsıyor. Ayrıca geri görüş kamerasından gelen görüntüler de bu ekrandan takip edilebiliyor.

Fiat_Egea_diz_mesafesi_koltuk

Otomobilin hem ön, hem de arka koltukları rahat. Süngerleri özel olarak seçilmiş bu koltuklardan sürücü tarafındaki Lounge donanım seviyesinde elektrikli bel desteğine sahip. İç mekânda toplam hacmi12 litreyi bulan ufak eşya gözleri kullanışlılığı arttırıyor. Arka koltuklardaki yaşam alanı da ailelerin beklentisini karşılayacak kadar geniş ve 3 kişi fazla sıkışmadan yolculuk yapabiliyor. 520 lt’lik bagaj hacmi rakibi Renault Fluence’ın 530 lt’lik bagajından az farkla geride kalsa da, Opel Astra Sedan’ın 420 lt’lik bagajından daha büyük.

Fiat_Egea_test (10)
Motor ve sürüş özellikleri
Fiat Egea’da 1.3 Multijet II 95 HP, 1.6 Multijet II120 HP dizel ve 1.4 Fire 95 HP, 1.6 E-Torq 110 HP benzinli motor seçenekleri var. Bunlardan 1.6 E-Torq, 2016 yılının Ocak ayında otomatik vitesli olarak satışa sunulacak. DCT (çift kavramalı) şanzımanlı 1.6 Multijet 120 HP ise 2016’nın ikinci yarısında yollarda olacak. Benim kullandığım otomobilde 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilmiş 1.6 Multijet II 120 HP’lik motor vardı. Bu motor 120 HP’lik gücü ve 320 Nm’lik torku ile 1.6 dizel motorlar arasında fena sayılmayacak bir noktada. Dizel motor gürültüsü iç mekânda hissedilen motor 1750 d/d’den üretilen 320 Nm’lik maksimum tork ile alt devirlerde bile fazla zorlanmadan ilerliyor. Vites geçişleri rahat. 0-100 km/s hızlanması 9.7 saniye olarak açıklanan otomobilin ortalama yakıt tüketimi ise 4.2 lt/ 100 km. Bu değerler Renault Fluence 1.5 dCi 110 HP’de sırasıyla 11 sn ve 4.6 lt/100 km, Opel Astra Sedan 1.6 CDTi 136 HP’de 10.1 sn ve 3.7 lt/100 km olarak açıklanıyor.

Fiat_Egea_test (6)
Otomobilde bulunan , 3 kollu direksiyon simidi şık ve ele iyi oturuyor. Direksiyon sistemi doğal olarak sürücü ile fazla iletişim kurmuyor ancak aracı yönlendirmek sorunsuz. Birçok Fiat modelinde gördüğümüz City tuşu bu Egea’da da var ve bu sayede yumuşayan direksiyon ile şehiriçi manevraları daha rahat yapabilmek mümkün. Önde McPherson, arkada torsiyonlu süspansiyon sistemi bulunan otomobilde konfor-yol tutuş dengesi iyi ayarlanmış ve virajlarda tedirginlik vermiyor. Kaymak asfaltta sessiz şekilde ilerleyen otomobilde, stabilize yola girildiğinde B sütunu çevresinde ufak tefek çıtırtılar oluşuyor ki, bu durumun ilerleyen süreçte giderileceğini umuyorum.

Fiat_Egea_yan
Sonuç
1.4 Fire 95 HP motorda 49.900 TL’lik, 1.3 Multijet 95 HP motorda 60.400 TL’lik, 1.6 Multijet 120 HP’lik motorda 67.400 TL’lik fiyata sahip Egea, fiyat-donanım-performans ilişkisi olarak başarılı bir otomobil. Ufak tefek kusurları olsa da (yer yer kalite hissi, bagaj bağlantı demiri, LED’li aydınlatma olmaması) bunlar göz ardı edilebilecek noktalar.

Fiat Egea fiyat listesi için BURAYA, test videosu için BURAYA tıklayın!
Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum tork: 320 Nm @ 1750 d/d
Maksimum güç: 120 HP @ 3750 d/d
Maksimum hız: **km/s
0-100 km/s: 9.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4532 / 1792 / 1497 mm
Bagaj hacmi: 520 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): * / * / 4.2 lt /100 km
Fiyat: 67.400 (Urban) / 70.900 (Lounge) TL
+ Fiyat-performans-donanım ilişkisi
– Stabilize zeminde ufak tefek çıtırtılar, hissedilir motor sesi

Fiat_Egea_test (12)

1 Yorum

  1. BU ARAÇLA 4 KİŞİ 1850 KM ŞEHİRLER ARASI YOLCULUK YAPTIK… PERFORMANS VE YAKIT TÜKETİMİ İYİ ANCAK.. MALESEF ÇOK AŞIRI DERECEDE LASTİK SESİ İÇERİYE ALIYOR BOZUK SATIJ VE BADALLARA DÜŞÜLDÜĞÜNDE DARBE EMİŞ YOK ÇOK SERT BİR ŞEKİLDE SES ALIYOR.. MALESEF ARKA KOLTUK ARKALARINDA CEP YOK… ARKA TARAFTA TAVANDA TUTAMAKLARIN OPSİYONEL OLMASI KOMİK… YOKTU.. KAPI PANDİZOTLARI TAMAMEN PLASTİK VE SERT BİR YAPIYA SAHİP… 2000-2001-2002 YILLARINDA ÜRETİLEN KUŞ SERİSİ DOĞAN MODELİNİN BU ARAÇ KADAR SES VE LASTİK SESİ ALMADIĞINI İDDA EDİYORUM VE DAHA KALİTELİ KULLANIŞLI BİR İÇ MEKANA BİLE SAHİPTİ DOĞAN MODELİ.. MALESEF AGEA GERÇEKTEN EZBER BOZAN BİR SEDAN…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler