Fiat’ın ilk olarak 1980 yılında üretmeye başladığı ve ekonomik mini şehir otomobilleri alanında yepyeni bir sayfa açarak 30 yılı aşkındır sınıfının lideri konumunu koruyan Fiat Panda modelinin mini bir SUV rolünü üstlenen dört tekerlekten çekişli versiyonu, 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda resmen tanıtıldı. Üçüncü nesil yeni Fiat Panda temel alınarak geliştirilen Fiat Panda 4×4, elektronik diferansiyel kilidiyle desteklenen sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, arazi şartlarına uygun süspansiyon sistemi ve tasarımsal özelliklerinin yanı sıra 85 HP güç üreten 0.9 litrelik TwinAir turbo benzinli ve 75 HP güç üreten 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor seçenekleriyle yollara çıkacak.
2004 yılında COTY jürisi tarafından “Yılın Otomobili” seçilerek 30 yılı aşkın süredir ulaştığı 6.5 milyon adeti aşan satış başarısını ödülle taçlandıran Fiat Panda’nın yeni neslinin dört tekerlekten çekişli versiyonu, aynı zamanda mini sınıfta yer alan otomobiller içinde 4×4 özelliğine sahip yegane model unvana sahip olmasıyla da ön plana çıkıyor.
Yeni Fiat Panda 4×4, arazi şartlarındaki sürüşler için görev yapan gövde altındaki metal koruması, tasarımı yenilenen ön ve arka tamponları, gövde barları, yeni egzoz çıkışları, 15 inçlik alaşım jantları ve iki yeni renk seçeneğiyle (Sicilya turuncusu ve Toscana yeşili) ilk bakışta farkını belli etmeyi başarıyor. Kabin içinde ise yeni Fiat Panda modelinin pratik ve fonksiyonel tüm unsurlarını aynen taşıyan Fiat Panda 4×4, gösterge panelini çevreleyen yeşil renkli şeritleri, üç farklı renkte (yeşil, bej, turuncu) özel bir tasarıma sahip olan kumaş koltukları, eko-deri kaplamalı eklemelere sahip ön ve arka kapı panelleri ve çok miktarda eşya gözleriyle de mini bir SUV modeline yakışır kokpit özellikleri sergileyebiliyor.
Yeni Fiat Panda 4×4, iki diferansiyelli ve elektronik olarak kontrol edilen bağlantıya sahip olan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olarak yollara çıkacak. Fiat Panda 4×4’te sunulan bu sistem, araç sinyallerini analiz ederek çekişi ön ve arka aksa eşit olarak ve yol tutuşu koşullarına göre orantılı olarak dağıtan bir elektronik kontrol ünitesi tarafından yönetilen kalıcı bir dört çekerli sürüş sistemidir. Bu sistemin avantajları tamamen otomatik olarak çalışması ve bakım gerektirmemesidir. Yeni Fiat Panda 4×4, ESC (Elektronik Denge Kontrolü) sistemine ve ELD (Elektronik Diferansiyel Kilidi) özelliklerini de taşımasıyla dikkat çekiyor. Bu sistemler, sürüş esnasında ve kaygan arazide yokuşta kalkış yaparken (kar, buz, çamur, vs.) ilave destek sağlayarak aracın yol tutuş özelliklerini güçlendirecek. ELD ise kötü yol tutuş olduğunda tekerlekleri frenleyerek çalışır (veya diğerlerinden daha kaygan zeminlerde) ve bu sayede sürüş kuvvetini yere daha fazla tutunan diğer tekerleklere yönlendirir. Bu fonksiyon, vites kolunun arkasındaki düğmeye basarak aktif hale getirilebilir ve 50 km/s hızın altındayken çalışır.
Dört tekerlekten çekişli Fiat Panda’nın kaputu altında ise 85 HP güç üreten 0.9 litrelik TwinAir Turbo benzinli ve 75 HP güç üreten 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor seçenekleri görev alacak. Hem konfor hem de arazi şartlarına uyum açısından yeniden tasarlanan süspansiyon sisteminde ise ön kısımda bağımsız bir MacPherson düzeneği ve arka kısımda da burulma kirişiyle desteklenmiş bir yapı görev alıyor.
Fiat Panda 4×4 hakkında daha önce yayınladığımız habere ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Türkiyede bu modelin satma ihtimali sıfıra yakın. fiat hiç zahmet edip getirmesin.