İlk kez yeni 2013 Renault Clio 4 için yayınladığımız yeni foto test uygulamamızda, yeni Clio’nun Energy TCe 90 olarak adlandırılan 0.9 litrelik 3 silindirli 12 supaplı 90 HP Stop&Start turbo benzinli modeli ile Energy dCi 90 olarak adlandırılan 1.5 litrelik 4 silindirli 8 supaplı 90 HP Stop&Start dCi dizel modelinin İtalya-Floransa’da gerçekleştirdiğimiz testine yer veriyoruz. Fotoğraf ve fotoğraf altında detaylı bilgi ve sürüş-test izlenimi içeren bu yeni formatımızı beğeneceğinizi umuyoruz. Yeni Renault Clio 4 HB’nin Türkiye fiyat listesinin tamamına ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
[ngg_images gallery_ids=”196″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails”]
araç ta bir çok yenilik şüphesiz yapılmış.fakat dizel motorda söylenen değerden yüksek çıkmış.ayrıca dikkat ettiniz mi bilmiyorum,yorumlarınızda da yer vermemişsiniz. renaultta klasik hale gelen ve anlam veremediğim bir ayrıntı. araç ta arka camlar manuel. bu konuda bilmediğimiz birşey varsa aydınlatırmısınız. yoksa bukadar yenilik ve tasarım var fakat arka camlar manuel. artık renault dan biri yada bir yorumcu bu işe bir dur demeli ne dersiniz. saygılar…
Sayın Özmen, Dizel motorlu versiyonu sadece 30 km kullandım (yazıda belirtmiştim) ve bu nedenle sadece yol bilgisayarında elde ettiğim veriyi aktarıp yorum yapmadım. Çünkü bir aracın yakıt tüketimi hakkında yorum yapmak için 30 km yeterli değildir. Ben aynı motoru Duster’da 20.000 km kullandım, şehir içi yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km ve gayet iyi bir rakam bence. Arka camların manuel olarak açılıp kapatılması tamamen donanıma göre değişen bir özellik. Haklısınız, bence de otomatik olmalıydı ama bugün birçok üretici, maliyetleri göze alarak düşük donanımlı versiyonlar da üretiyor. Ama bence ESP’nin tüm modellerde standart olması çok daha önemli bir özellik. Saygılarımla. Emre Anamur
1 ekimde Van Erciş bayisinde ön anlaşma yapıp el sıkıştım ve 0.9 turbo icon sipariş ettim ve bayrama yetiştirin dedim, kabul ettiler ve 18 bin tllik sıfır faizli kredilerden yararlandırabileceklerini söylediler. Şimdi durum şu:1) Araç hala yola çıkmadı ,bayrama gelemiyecek büyük ihtimal 2)Bayii 18 bin liralık sıfır faizli krediden yararlandıramayacaklarını geç farketti, tüm planlarım suya düştü kendimi ona göre ayalamıştım 3) Durumu renault yetkililerine iletmeleri ve mağduriyetimin giderilip giderilemeyeceğini sordum telefondan ve internetteki işe yaramayan şikayetleriniz kısmından ama lütfedip geri dönüş bile yapmadılar. Daha renaulttan araç bile almadan böyle bi sürü sorun çıktığına göre bence bu markadan uzak durmak daha mantıklı gibi geldi bana . Benden uyarması.
Yıllık 15000 km yol yapıcagımızı ve 0.9 turbo ve 1.5 dizel arasındaki fiyat fakını düşünrsek. sizce hangisini almak daha anlamlı olur.
Teşekkürler.
Sayın Hasan Bey, ikisi de Touch donanımlı olmak üzere, 0.9 lt benzinli versiyon ile 1.5 75 HP dizel versiyon arasında 4000 TL fiyat farkı var. Bunlardan ilki; 15.000 km kullanımda, 100 km’de 4.5 litreden toplam 675 litre benzin tüketir, o da litresi 4,69 TL’den hesaplayınca toplam 3165,75 TL yapar.Dizel seçenek ise 15.000 km boyunca, 100 km’de 3.6 litreden toplam 540 litre motorin harcar. O da litresi 4,28 TL’den toplam 2311,20 TL tutar. Ama dizel 4000 TL daha pahalı. Sonuçta ilk yılın sonunda satın alma ve akaryakıt kullanımı toplamında benzinli seçenek 3165,75 TL’de iken dizel seçenek 6311,20 TL’de olur. Yani arada benzinlinin lehine 3145,45 TL olur. Ama dizel versiyon, bu farkı yılda 854,55 TL’den 3 buçuk yılda kapatır. Öte yandan benzinli versiyonun silindir hacmi 1.0 litrenin altında olduğu için, 1.5 dCi dizel versiyondan 2012 motorlu taşıtlar vergisi tutarlarına göre yılda 288 TL daha az vergi veriyor. Bu fark da göz önüne alınırsa, dizel seçenek aradaki farkı yaklaşık 4 yılda kapatır. Sonrasında kara geçmeye başlarsınız. Ama dizel motorların bakım masrafının benzinlilere göre biraz daha yüksek olduğunu hatırlatmakta da fayda var. Sonuç itibariyle, sizin durumunuzda benzinli motor daha iyi bir seçenek olarak gözüküyor. Saygılarımızla.
keske biraz da yol tutus konfor hızlanma direksiyon tepkisi gibi ayrıntılara da yer verseydiniz
Benim anlıyamadığım motor niçin 8 subap pek tercih edilir motor değildir normalde renault niye motorda 8 valf tercih ediyor ben şahsen araçtan soğudum test sürüşü yapanlarda aracın seri ve atak olmadığını söylüyor bence 8 subap olması enbüyük etken diye düşünüyorum
Bu konuyla alakalı bilginiz varmı cevabınızı bekliyorum
mrb. ben bu aracın dizel 75 bg modelini almayı düşünüyorum. araçta özellikle sağlamlığı, ve güvenliği konusunda tereddütlerim var. yani araç en ufak kazalarda büyük hasara uğruyor mu? güvenliği nasıl. kaza sonrası parça temininde zorlukları var mı. cevap bekliyorum. ayrıca bir önceki yıla ait araçla sıfır km de hangi zamanda (ayda) almak mantıklı teşekkür ederim.