Honda elektrikli ve hibrit araç planları. Honda, hibrit-elektrikli araç (HEV) iş kolu ve yeni nesil teknolojileri ile planlarını düzenlediği basın toplantısında açıkladı. Yeni nesil e:HEV sistemi ile Yeni Nesil Orta Boy Platformu faaliyete geçirmeye hazırlanan Honda, Honda S+ Shift özelliğini ve elektrikli AWD güç-aktarma sistemini (E-AWD) de duyurdu. Honda, 2030 yılına kadar küresel yıllık 1.3 milyon adet hibrit-elektrikli araç satışı hedefliyor.
Honda, hibrit-elektrikli araç (HEV) iş kolu ve Honda mühendisliği ile geliştirilen 2 motorlu hibrit sistem Honda e:HEV alanında güncel gelişmeleri düzenlediği basın toplantısında açıkladı. Honda’nın gelecekte hibrit-elektrikli araçlarında kullanılması planlanan yeni nesil teknolojiler de tanıtıldı. Daha önce Honda tarafından 2050 yılına kadar tüm ürünleri ve kurumsal faaliyetleri için karbon nötr hedefi açıklanmıştı. Elektrifikasyon süreci kapsamında ayrıca 2040 yılına kadar batarya elektrikli ve yakıt hücreli elektrikli araçların küresel yeni araç satışlarının yüzde 100 olması da hedefleniyor.
Yeni nesil e:HEV sistemi
Honda’nın elektrikli araçlara geçiş dönemi için büyük önem taşıyan e:HEV sistemi, sorunsuz ve otomatik olarak sürüş modları arasında geçiş yaparak her durumda yüksek verimli sürüş sağlıyor. EV Sürüş Modu, Hibrit Sürüş Modu ve Honda e:HEV’e özgü Benzinli Sürüş Modu ile hem çevreci hem de keyifli bir yolculuk sunuluyor. Yeni nesil e:HEV sisteminde, hem küçük hacimli sistemde (1,5 litrelik motor) hem de orta hacimli sistemde (2,0 litrelik motor) motor ve tahrik ünitesi dâhil olmak üzere bileşen parçaları ve kontrol teknolojisi sırasıyla yenileniyor. Bu kapsamda; tamamen yeni 1,5 litre ve 2,0 litre direkt enjeksiyonlu Atkinson çevrimli motorlar, ön tahrik ünitesi ve entegre soğutma sistemi ile Yeni Nesil Orta Boy Platform birleştirilecek. Orta hacimli sisteme sahip yeni nesil e:HEV modellerinin yakıt ekonomisinin de ilk nesil 2 motorlu hibrit modellere kıyasla yüzde 10’un üzerinde iyileştirilmesi hedefliyor. Yeni 1,5 litre hacimli motor, e:HEV sisteminde mevcut motora göre yüzde 40’ın üzerinde oranla motor devrini motor torkuyla dengelenerek yakıt ekonomisinde önemli bir iyileştirme sağlayacak. Yapılacak iyileştirmeler ile her sürüş modunda motor performansının verimliliğinin artması amaçlanıyor.
Yeni Nesil Orta Boy Platform
Honda, yeni nesil e:HEV sisteminin gelişimine paralel olarak hibrit-elektrikli araçlara yönelik mevcut orta boy platformu da tamamen yeniliyor. Gövde yapısı, mevcut Honda e:HEV modellerine kıyasla toplam araç ağırlığının yüzde 10 azaltılmasına katkı sağlıyor. Honda ayrıca yeni bir tasarım yaklaşımı ve hafif gövde yapısı ile mevcut e:HEV modellerinin platform ağırlığını yaklaşık 90 kg azaltarak sınıfının en hafif platformunu geliştirmeyi hedefliyor. Seri üretim modeller, farklı modeller arasında yüksek seviyede ortak parça kullanımına olanak tanıyan modüler platform konsepti ile geliştirilirken; bu sayede Yeni Nesil Orta Boy Platformu kullanılan tüm modeller arasında yüzde 60’ın üzerinde ortak parça kullanımı amaçlanıyor.
E:HEV sistemine eklenen yeni teknoloji: Honda S+ Shift
Yeni nesil e:HEV sistemine sürücü ile araç arasındaki bağı daha da güçlendiren ve sürüş keyfini artırmak için tasarlanan Honda S+ Shift özelliği de eklenecek. Honda S+ Shift, hibrit-elektrikli araçlarda hızlanma ve yavaşlama anında motor devrini hassas bir şekilde kontrol ederek tahrik tepkisi ve keskin vites geçişleri sağlıyor. Honda, 2026 yılında Avrupa’da satışa sunulacak yeni Prelude ile başlayarak yeni nesil e: HEV tüm hibrit-elektrikli araç modellerinde Honda S+ Shift özelliğini kullanmayı planlıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Makyajlı Honda HR-V 2024 satışa sunuldu” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!