Hyundai Active Air Skirt duyuruldu. Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve aynı zamanda elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini etkili bir şekilde artıran ‘Aktif Hava Eteği’ (AAS – Active Air Skirt) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek hızlı sürüş sırasında araç hızına göre değişken şekilde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol ediyor. Araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı etkin bir şekilde kontrol eden bu teknoloji, elektrikli otomobillerin daha iyi bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor.
Ayrıca, aerodinamik performansın yalnızca güç performansı üzerinde değil aynı zamanda sürüş stabilitesi ve rüzgâr gürültüsü üzerinde de önemli bir etkisi var. Buna ek olarak; verimliliğe doğrudan etki eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de tasarıma destek oluyor.
AAS, aracın ön tamponunun alt kısmı ile ön tekerlekleri arasına takılıyor ve normal çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s hızın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırma işlevi de görüyor. E-GMP platformu baz alınarak geliştirilen bu teknoloji aracın yüksek hız stabilitesini de iyi şekilde artırmış oluyor. AAS ayrıca, 200 km/s’nin üzerindeki hızlarda da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi ilk olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek bir menzil artışı anlamına geliyor.
Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin ardından bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Hyundai Kona test sürüşü” yazısını okumak için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!