Hyundai IONIQ 5 elektrikli otomobil hazır. Hyundai, yeni alt markası IONIQ’in ilk modeli olan 5’i resmi olarak tanıttı. Tamamen elektrikli (EV) olan IONIQ 5, markanın bundan 45 yıl önce satışa sunduğu ilk otomobil olan Pony’den ilham alınarak Parametric Pixel yaklaşımıyla tasarlanmış. Hyundai Pony’nin modernize edilmiş bir hali gibi duran IONIQ 5, keskin ve düz hatlara sahip. Uzunluğu 4635 mm, genişliği 1830 mm, yüksekliği 1605 mm olan otomobilin dingil mesafesi 3000 mm gibi etkileyici bir değer. Arka taraftaki bagajın hacmi 531 lt ve bu hacim arka koltukların yatırılması ile 1591 mm oluyor. Bunun dışında önde de ufak bir bagaj alanı var. Ön bagaj hacmi 2WD versiyonlarda 57 lt, AWD versiyonlarda 24 lt.
Hyundai Motor Grubu’nun sadece bataryalı elektrikli otomobiller için geliştirdiği yeni platformu E-GMP’yi (Electric-Global Modular Platform) kullanan IONIQ 5, çevre dostu malzemeler kullanılarak üretilmiş. Bu çevre dostu malzemeler geri dönüştürülmüş PET şişeler, bitki bazlı (bio PET) iplikler, doğal yün iplikler ve ekolojik deri olarak sıralanabilir.
IONIQ 5 şarj süresi ve menzil
IONIQ 5’te 58 kWh veya 72,6 kWh olmak üzere iki pil paketi seçeneği var. Ayrıca motor olarak da 2 motorlu (ön ve arka) veya tek motorlu (arka) olmak üzere 2 seçenek arasından biri tercih edilebiliyor. Tüm motor seçeneklerinde maksimum 185 km/h.
Elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 225 kW (301 HP) ve 605 Nm torkluk bir güç çıkışı bulunuyor. IONIQ 5, 72.6 kWh pil ile desteklenirken, dört tekerlekten çekiş (AWD) seçeneğini de sunuyor. Bu teknik özelliklerle beraber otomobil, 0 ‘dan 100 km/h hıza 5,2 saniyede çıkabiliyor.
IONIQ 5, iki tekerlekten çekiş (2WD) ve 72,6 kWh pil kombinasyonuyla da ortalama olarak 470-480 km arası (WLTP) bir menzile ulaşabiliyor. 160 kW (215 HP, 350 Nm’lik bu versiyonun 0-100 km/hızlanma süresiyse 7.4 sn.
Otomobilin giriş versiyonu ise 58 kW’lık standart bataryaya sahip, arkadan itişli versiyon. 125 kW (168 HP) güç ve 350 Nm’lik tork üreten elektrik motorlu bu versiyon 0-100 km/h hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlıyor.
IONIQ 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebiliyor. 100 km menzil elde etmek için gereken şarj süresi ise 5 dk.
Otomobilin Avrupa’daki teslimatları 2021’in ikinci çeyreğinde başlayacak. ONIQ 5’in ardından marka, IONIQ 6 elektrikli sedan ve IONIQ 7 adlı elektrikli SUV modellerini tanıtacak.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan ilk IONIQ markası haberi için BURAYA, Hyundai global internet sitesindeki IONIQ 5 sayfası için BURAYA tıklayın!