İki yeni Maserati Trofeo: Quattroporte ve Ghibli. Maserati’nin en üst düzey performans araçları Trofeo son adına sahip. Bunu Mercedes-Benz’in AMG’si veya BMW’nin M araçları gibi düşünebiliriz. Daha önceden Trofeo gamında sadece Levante Trofeo. Ancak bu yelpaze Quattroporte Trofeo ve Ghibli Trofeo ile genişledi ve deyim yerindeyse tam bir aile oldu.
Quattroporte ve Ghibli Trofeo’ya hayat veren 3.8 litrelik, V8 silindirli, çift turbo motor, Levante Trofeo’da da görev yapan 580 HP güç ve 730 Nm tork üreten güç ünitesi. Ferrari’nin Maranello’daki tesislerinde üretilen bu motorlarda arkadan itişli sedanlara yönelik ufak düzenlemeler yapılmış. Her iki yeni spor sedanda da Corsa adlı spor sürüş modu ve launch control sistemi yer alıyor. Ayrıca ADAS gelişmiş sürücü destek sistemleri de otomobillerin sürüş güvenliğini yükseltecek donanımlar arasında.
Performans verileri
Öncelikle bir karşılaştırma yapabilmek amacıyla Maserati Levante Trofeo’dan başlayalım. Arkadan itişli sedan kardeşleri gibi 8 ileri oranlı ZF otomatik şanzımana sahip bu spor SUV, gücü yere Q4 akıllı dört tekerlekten çekiş sistemiyle aktarıyor. 0-100 km/h hızlanmasını 4.1 saniyede tamamlayan 2170 kg’lık ağırlığa sahip Levante Trofeo maksimum 302 km/h hıza ulaşabiliyor.
Ghibli Trofeo’da (1969 kg) sırasıyla 4.3 sn ve 326 km/h olan bu değerler, daha büyük bir sedan olan Quattroporte Trofeo’da (2000 kg) 4.5 sn ve 326 km/h. Bu değerler bu iki otomobili Maserati’nin en hızlı sedanları haline getiriyor.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanmış bir önceki Maserati haberi için BURAYA, Maserati internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!