Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerİlk sürüş – test: Honda Civic HB 1.6 i-DTEC dizel

İlk sürüş – test: Honda Civic HB 1.6 i-DTEC dizel

 Honda’nın 2013 yılındaki en büyük kozlarından birisi kuşkusuz ki yeni ve merakla beklenen 1.6 litrelik dizel motoru i-DTEC. Yeni nesil (2013) Honda Civic Hatchback’te sunulan 1.6 lt’lik dizel motoru, Türkiye basın toplantısı ve basın test sürüşü organizasyonu kapsamında Bodrum’da kullandık. Bilindiği gibi kompakt sınıfta dizel motorlu seçenekler çok revaçta ve Honda’nın yurtdışında 2.2 litrelik dizel motor seçeneği olsa bile, bu sınıftaki en büyük eksikliği 1.6 litrelik dizel motordu. Bu eksiklik nihayet 5 kapılı yeni Civic Hatchback 1.6 i-DTEC ile gideriliyor. Daha önceki yazılarımızda da ifade ettiğimiz gibi, 1.6 litrelik dizel motorun mevcut Civic Sedan’a adapte edilemediğinden, dizel motorun şimdilik hatchback karoserle sınırlı olduğunu hatırlatalım.

Tasarım ve iç mekan

Avrupa pazarı için İngiltere’de üretilen yeni (2013) Civic Hatchback, bir önceki nesilden biraz daha yumuşak görünse de halen sert ve keskin hatlara sahip. Burundaki siyah bölümle fark edilen otomobilin şişkin çamurluk çizgileri ve plastik dodikleri dikkat çeken tasarım unsurları. Göze farklı gelen diğer bir noktaysa önceki Civic HB’de de gördüğümüz ve arka camı ikiye bölen spoyler formlu üçüncü stop lambası.

Yeni Civic Hatchback’in uzunluğu eskisine göre 44 mm uzayarak 4300, dingil mesafesi 40 mm azalma ile 2595 mm, yükseklik 10 mm artışla 1470 mm, genişlik ise 5 mm artışla 1770 mm olmuş (bu değerler resmi Türkiye kataloglarından alınmıştır). 407 litrelik bagaj hacmi eskisinden 8 lt daha ufak olsa da endişelenmeye gerek yok, çünkü halen bu sınıfın en iyi değerleri arasında. Fikir vermesi açısından Auris’in 353 lt, Golf’ün 380 lt, i30’un 378 lt bagaj hacmi sunduğunu söyleyelim. Günümüzde birçok otomobilin dingil mesafesi her yeni nesilde artış gösterirken, Civic’te bunun tersi bir durum söz konusu. Honda yetkilileri azalan dingil mesafesinin yeni koltuk yapısı sayesinde arkadaki diz mesafesine etki etmediğini ifade ediyorlar. Arka koltuklardaki diz mesafesi kötü olmasa da sınıfının iyileri arasında da sayılmaz. Arka koltuk dirsek mesafesinde iddialı olan 2013 Civic Hatchback’in arka koltuk baş mesafesi biraz kısıtlı. Arka koltukların en güzel yanı MPV’leri aratmayan bir değişkenlik sağlaması. Akıllı koltuk sistemi sayesinde arka koltuk minderleri, koltuğun sırtlığına doğru pratik şekilde katlanarak, saksı gibi malzemelerin taşınmasını kolaylaştırıyor.

Gelelim sürücü kodluğuna. Sürücü koltuğuna oturduğumda hissettiğim ilk şey kafamın tavana fazla yakın olması oldu. Yükseklik ayarlı sürücü koltuğunu en alt pozisyona alsam bile kafam ile tavan döşemesi arasında kalan boşluk neredeyse bir yumruktan daha azdı (boyum 179 cm). Sürücü koltuğunu en alt konuma aldığım için, arka koltukta oturan bir kişi olması durumunda ayaklarını ön koltuğun altına doğru uzatması da mümkün olamıyor.

Yeni Civic HB’nin sürücüye yönelik ön konsolu eskiden olduğu gibi iki parçalı. Üstte hız göstergesi ve yol bilgisayarı, altta ise motor devri, hararet ve yakıt göstergeleri mevcut. Ayrıca ekonomik sürüşler için ECON düğmesi de unutulmamış. Büyük ölçüde yumuşak dokunuşlu malzemelerin kullanıldığı iç mekana hakim renk siyah. Keşke alüminyum veya krom malzeme kullanımı ile iç mekan daha zengin gösterilseymiş.

Merakla beklenen 1.6 litrelik dizel motor

Honda Civic’in 4000 d/d’de 120 HP güç ve 2000 d/d’de 300 Nm tork üreten 1.6 i-DTEC dizel motoru şu an Honda gamında yer alan 2.2 litrelik i-DTEC motorla birlikte ikinci dizel motor. 175 kg’lık ağırlığı ile 1.6 litrelik dizel motorlar arasında en hafifi olduğu söylenen 1.6 i-DTEC, 2.2 litrelik i-DTEC motora göre 47 kg daha hafif ve 1500 d/d’deki iç sürtünmesi yüzde 40 kadar azaltılmış. Bu motorda Honeywell bünyesindeki Garret’in üretimi olan maksimum basıncı 1.5 bar olan yeni tasarım bir turbo kullanılmış. Yakıtı 1800 barla püskürtebilen enjeksiyon sistemi ise Bosch’tan.

Sürüş özellikleri

1.6 dizel motorlu Honda Civic sportif sayılabilecek sürüş özelliklerine sahip. Motor ilk çalıştırma anında dizel olduğunu belli ediyor ama bu ses kesinlikle rahatsızlık vermiyor. 1700-1800 d/d’ye kadar çok ateşli olamayan ama tatminkar çekiş sunan 1.6 litrelik dizel motor, bu devirden sonra kendisine gelmeye başlıyor ve maksimum tork devrinin ortaya çıktığı 2000 d/d’den sonra ise iyice kendisine geliyor. Motora eşlik eden 6 ileri oranlı manuel şanzımansa otomobil kullanmayı zevk haline getiren unsurlardan. Vites yolu çok kısa, ayrıca geçişler de pürüzsüz. Bu zevk direkt tepkiler veren direksiyon sistemi ile tamamlanıyor. Hız göstergesinin kenarında yeşil-mavi olarak değişen aydınlatmalar ise sürücünün kullanım tarzına yönelik olarak değişiyor. Gaza biraz fazla basıldığında mavi olan aydınlatma, ekonomik sürüş kurallarına uygun olarak gaza dikkatli basıldığında yeşile dönüyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı ise 207 km/s ki, bu değer 1.6 litre dizel motorlu kompakt hatchback’ler arasındaki en iyi değer. Daha da sevindirici olanı bu performansa rağmen fabrika verilerine göre ortalama 3.6 lt/100 km’lik tüketim ve 94 g/km’lik CO2 emisyon değerleriyle sınıfının en başarılı değerlerini sunması. Bu değer 205/55 R16 ebadında lastiklere sahip Comfort donanım seviyesi için geçerli. Bizim kullandığımız 225/45 R17 ebadında lastiklere sahip Sport donanımında ise ortalama tüketim 3.7 lt/100 km, CO2 emisyonu ise 98 g/km.

Honda yetkilileri, Civic HB 1.6 i-CDTi’ın en iddialı olduğu konulardan birisinin iç mekan gürültüsü olduğunu ifade ediyorlar. Otomobilin rüzgar direnç katsayısı 0.27 Cd’ye indirgenmiş, gövde altı neredeyse dümdüz olarak tasarlanmış ve ekstra kapı fitilleri uygulanmış. Ama asıl ilginç olansa ANC (Active Noise Cancellation) sisteminin varlığı. Aktif gürültü önleme veya aktif ses yalıtımı olarak tercüme edilebilecek bu sistemde otomobilin tavanında biri önde, diğeri arkada olmak üzere iki mikrofon bulunuyor. Otomobilin çalışması ile aktif hale gelen bu mikrofonlar iç mekandaki düşük frekanslı sesleri algılıyor ve kapı içindeki alt hoparlörlerden karşıt frekansı yayarak iç mekandaki gürültüyü azaltıyor. Bu sistemi yeni nesil kulaklıklardaki gürültü önleme fonksiyonuna benzetebiliriz.

Kullanım sırasında nasıl diye soracak olursanız, yeni nesil VW Golf’ten daha sessiz hissiyatı vermediğini söyleyebilirim.

Önde McPherson, arkada torsiyon çubuklu süspansiyon sistemine sahip Civic 1.6 i-DTEC, eskisinden daha yumuşak ve konforlu sürüşe sahip. Arka aksta eskiye göre bir takım değişiklikler söz konusu. Stabiliteyi arttırmak için negatif kamber açısı arttırılmış. Konforu arttırmak ve daha yumuşak bir sürüş sağlamak için sıvı dolgulu burçlar kullanılmış.

Yol tutuş güvenli. Zor durumla ise VSC sistemi üzerine düşen görevi başarıyla yaparak aracı yolda tutuyor. Aracın tasarım özelliğinin bir sonucu olarak sol virajlarda eğimli A sütunu nedeni ile çapraz görüşün kısıtlandığını, arka görüşün ise eskisinden iyi olmasına rağmen halen çok iyi olmadığını belirtelim.

Sonuç

Yeni Honda Civic 1.6 i-DTEC, 120 HP’lik motoru, performansı, vites geçişleri ve tüketim iddiası ile öne çıkan bir seçenek. Comfort donanım seviyesinde 61.000 TL’lik, Sport donanım seviyesi ise 64.000 TL’lik satış fiyatına sahip 2013 Honda Civic HB 1.6 i-DTEC’in her iki donanım seviyesinde de ekipman listesi oldukça uzun. Ama manuel şanzımanlı VW Golf 1.6 TDI 105 HP Comfortline’ın 59.300 TL’lik fiyata sahip olduğu ve fena sayılmayacak bir ekipman seviyesi sunduğu da bir gerçek.

Yazı: Tarık Akagün / Bodrum

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

Honda Civic 1.6 i-DTEC dizel ilgili olarak yayınladığımız

ilk habere ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN,

fiyat-donanım ve teknik özellik haberine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN.

Teknik özellikler-

fabrika verileri

Yeni Honda Civic HB 1.6 lt i-DTEC (dizel Sport)

Motor

1597 cc, 4 silindirli, 16V, DOHC

Maks. güç

120 HP @ 4000 d/d

Maks. tork

300 Nm @ 2000 d/d

Maks. hız

207 km/s

0-100 km/s hızlanma

10.5 sn

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.)

 4.1 / 3.5 / 3.7 lt/100 km

CO2 emisyonu

98 g/km

Boyutlar (u/g/y)

4300 / 1770 / 1470 mm

Dingil mesafesi

2595 mm

Bagaj hacmi

407 lt

Ağırlık (sürücü hariç)

1365 kg

5 YORUMLAR

  1. Honda’nın yeni dizel motoru gerçekten de başarılı değerlere sahip. Ancak rakipleri köşe başlarını çoktaan tuttular bile. Honda’nın pazara geç girdiğini düşünüyorum. Üstüne üstlük fiyatı da hatırı sayılır şekilde yüksek. Fiyat avantajlı olarak pazara girebilseydi şansının yüksek olacağını söyleyebilirdim, maalesef sadık honda müşterilerinin haricinde bu aracın tercih edileceğini düşünmüyorum…

  2. crvde kullanacaklar mı merak ediyorum crvde kullanırlarsa ve tam otomatikle kullanırlar mı bu da merak konusu crv tam otomatik+1.6 dizel+tam otomatik gider mi o da meçhul. Ben sedan tam otomatik bir araç bekliyorum açıkcası, dizel motorun sedana uygulanamıyor olması çok garip bir açıklama

  3. yeni nesil CR-V de 1.6 lt. bu motor kullanılacak ve eylül-ekim 2013 gibi manuel olarak satışa sunulacak,fakat ilerleyen dönemde otomatik vites de CR-V ye entegre edilecek , fakat bence bu motor civic h.den sonra Accord modelinde sunulmalıydı çünkü içi ve dışıyla çok güzel olan Accordun tek eksiği 1.6 l. dizel otomatik bir motor…

  4. Honda çok geç kaldı dizel için. Üstelik otomatiği yok ve özelliklerine göre çok pahalı. Nisan ayında i30 cw aldım. Honda’yı sadece internetteki özellikleri ile hemen eledim. Aslında güzel araba ama nedense bizde hem üretim hem de ithalat ta önem vermediğinden satışları düşük.

  5. aygıt bence çok iyi ancak eleştirilere katılmamak mümkün değil.
    Fiyatı çok yüksek ve buna karşılık otomatik vites, sunroof, navigasyon yok.. Bu üçü olsaydı ozaman aldığı parayı hakeder diyebilirdim. Ayrıca benzinli ve dizel arasında 13.000 TL fark oldukça yüksek gibi geldi..Yani Türkiye piyasasında dizel olsun da ne olursa olsun mantığı güdülmüş gibi..
    Şuan 1.6 dizel sport 2013 model fiyatı 70.000 TL 2014 ü ise 75.000 TL
    ben bu arabayı almayı çok istiyorum ancak açıkça söylemek gerekir ise bu fiyatlar ile asla almayacağımı da iletmek isterim…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler