19 Ekim tarihinde Skoda Citigo’nun Türkiye’de 26.632 TL’den başlayan fiyatlarla (Citigo 1.0 MPI 60 HP Ambition) satışa sunulduğunu belirten ve otomobilin tüm teknik özelliklerini içeren bir haber yayınlamıştık (O habere ulaşmak için BURAYA tıklayınız). Bu kez Skoda Citigo 1.0 MPI 60 HP ASG Otomatik testi ile karşınızdayız. İstanbul’da düzenlenen basın toplantısına katıldığımız ve toplantı sonrasında yaklaşık 20 km’lik kısa bir şehir içi parkurunda test ettiğimiz Skoda Citigo 1.0 MPI 60 HP ASG Otomatik 30.623 TL fiyata sahip.
Yeni logolu ilk model
Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan ve Skoda Türkiye Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirilen basın toplantısında, Skoda Citigo’nun markanın yeni logosunu taşıyan ilk otomobil olduğu vurgulandı. 2011 yılında global olarak toplam 869.000 adet otomobil satan Skoda, 2018’de toplam 1.500.000 adet otomobil satmayı hedefliyor. Bu büyüme stratejisinin ilk ürünü ise, markayı ilk kez A segmentine sokan Citigo modeli. Skoda Türkiye, bu yılın sonuna kadar 150 adet, 2013 yılında ise 500 adet Citigo satmayı hedefliyor. 2013 yılındaki 500 adetlik satışın, Skoda Citigo’yu A segmentinin (minik sınıf) ilk iki sırasına yerleştireceği belirtiliyor.
Şehir içi kullanımı için geliştirildi
Markanın A segmentinde yer alan ilk otomobili olan Skoda Citigo, 3563 mm uzunluğa, 1645 mm genişliğe ve 1478 mm yüksekliğe ve 2420 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler de onu şehir içinde pratik kullanımlı, minimum park sorunu yaşatan ama A segmentinde yer alan bir model olarak olabildiğince geniş iç hacimli bir otomobil yapıyor. Skoda Citigo’nun bagaj hacmi 234 litre. Sınıfının en iyi değeri olduğu vurgulanan bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 939 litreye kadar çıkıyor. Bagajın yükleme eşiği yüksek, bu nedenle yükleme-boşaltma zahmetli olacaktır. Ancak bagajın bu sayede derin bir yükleme alanı sunması olumlu. Bagaj kapağının iç kısmındaki tutamak, bagaj kapatılırken ellerin kirlenmesini önlüyor.
İç mekân sınıfına göre iyi
Test ettiğimiz Skoda Citigo 1.0 MPI 60 HP ASG Otomatik Elegance’ın iç mekanı, açık renkli döşemelerin de katkısıyla son derece ferah. 2420 mm’lik dingil mesafesi, arka koltukta bu sınıf için yeterli diz mesafesini sunmayı başarıyor. İşçilik konusunda bir kusurun gözümüze çarpmadığı Citigo’da malzeme olarak sert plastik tercih edilmiş. Az sayıda kumanda birimine yer verilmiş olması, kullanımı kolaylaştırıyor. Kumanda birimleri ergonomik yerleştirilmiş. Citigo, eşya gözü ve bardaklık konusunda ise, ne çok cömert ne de cimri. Yeterli işlevselliğin sunulduğunu belirtelim. Kapaklı torpido gözünün hacmi büyük. Koltuklar rahat, ön koltuklarda entegre kafalık bulunması, Citigo’ya genç ve sportif bir yapı kazandırıyor. Arka camların aşağıya doğru değil de, kelebek şeklinde küçük bir açıyla yana doğru açılabilmesi (Peugeot 106 gibi bazı eski 3 kapılı modeller gibi), bazı kullanıcılar tarafından yadırganacaktır. Bir de sürücünün sadece kendi camını (ön yolcunun cam kumandası sadece sağ kapı içinde) açıp kapatabilmesi de farklı bir özellik (Peugeot 107 gibi bazı diğer A segmenti araçlarda da bu özellik var). Ön camın büyük ve A sütunlarının ince olması, çok açık bir görüş açısı olmasını sağlıyor. Geri ve yan görüş açıları da yeterli.
Volkswagen Grubu’nun yeni 1.0 lt 3 silindirli motoru
Skoda Citigo 1.0 MPI 60 HP ASG Otomatik Elegance’ta yer alan 999 cc 3 silindirli 12 supaplı atmosferik benzinli motor 5000-6000 d/d’de 60 HP güç ve 3000-4300 d/d aralığında 95 Nm tork üretiyor. Ambition donanımında 5 ileri manuel şanzımana sahip olan motor, bizim test ettiğimiz Elegance donanımı tercih edildiğinde ise ASG adı verilen 5 ileri yarı otomatik şanzımanla geliyor. Manuel şanzımanla şehir içinde 5.6 lt, şehir dışında 3.9 lt ve ortalamada 4.5 lt/100 km yakıt tüketimine sahip olan Skoda Citigo’da, ASG yarı otomatik şanzımanla bu değerler sırasıyla 5.3 lt, 3.9 lt ve 4.4 lt/100 km. Karbondioksit salımı ise manuel şanzımanda 105 g/km, yarı otomatik ASG şanzımanda ise 103 g/km. Kısa bir parkurda gerçekleştirdiğimiz testimizde motorun canlı olduğunu gördüm. 3 silindirli olması nedeniyle, yokuş yukarı zorlamalarda biraz gürültülü çalışan 1.0 litrelik ünite, yarı otomatik ASG şanzımanla beklediğimden daha uyumlu çalışıyor. Bu tür şanzımanlar genelde vites değiştirirken sarsıntı yaşatır ve otomatik kullanımda genellikle vites değişimlerinde kararsızlık yaşarlar. ASG şanzıman, elbette uzun testimizde daha net ortaya çıkacaktır ama, bana önemli bir olumsuzluk yaşatmadı. Ayrıca bu şanzımanı manule moda alarak vitesleri kendiniz değiştirmeniz de mümkün. Süspansiyon konfor odakli geliştirilmiş ve darbe emişi yeterli. Yüksek hızda yol tutuşu test edecek fırsatım ise olmadı. Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız alan (Aslında Citigo’nun kuzeni Volkswagen Up test edildi ve bu test aynı karosere sahip Skoda Citigo ve Seat Mii için de geçerli sayıldı) Citigo (Test videosu için BURAYA tıklayınız), ABS, ASR (Patinaj Önleyici) ve dört hava yastığını standart olarak sunuyor. Bizim test ettiğimiz Elegance donanımında ESP ve yeni nesil perde hava yastıkları da standart. Skoda Citigo’nun ASG otomatik vitesli versiyonuyla birlikte sunulan City Safe sistemi ise, acil fren gerektiren durumlarda 30 km/s’nin altındaki hızlarda devreye giriyor ve tehlike anında bir sensör aracılığıyla olası kazayı algılayarak, çarpışma şiddetinin azaltılması veya önlenebilmesi için fren yapıyor.
Citigo’nun 2013 hedefi segmentin ilk iki sırası
Skoda Citigo’nun 2013 yılı satış hedefi 500 adet. 2012’nin ilk sekiz ayında A segmentinde gerçekleşen satışlarda oluşan ilk beş model şöyle sıralanıyor: Peugeot 107 modeli 120 adetlik satışla birinci, Chevrolet Spark 115 adetle ikinci, Fiat 500 111 adetle üçüncü, Peugeot 107’nin kuzeni Citroen C1 106 adetle dördüncü ve Kia Picanto 70 adetle beşinci. Skoda Citigo’nun satış performansını bekleyip göreceğiz. Ama bana göre, A segmentine yeni bir soluk getireceği kesin. Kuzenleri Volkswagen Up ile Seat Mii’nin şu an için Türkiye’ye ithal edilmemiş olması da bir avantaj.
Skoda’dan yeni modeller geliyor
Yüce Auto’dan yeni Skoda modelleri için verilen bilgiler ise şöyle: İstanbul Autoshow 2012’de sergilenecek B segmenti sedan model Skoda Rapid bu yılın sonuna kadar 50 adet ithal edilecek. 2013 yılında ise yüksek adetlerde ithal edilerek satışına başlanacak. Yine 2013’te, Nisan ayında yeni Octavia 2013 satışa sunulacak. Onu yeni yüzlü makyajlı 2013 Skoda Superb izleyecek. Yine 2013’te makyajlı Skoda Yeti Türkiye’de satışa sunulacak.