Bugün akşam saatlerinde mail adresime gelen bir e-posta, Türkiye’de adeta bir kilometre taşını ifade ediyor: “Jaguar’ın Türkiye distribütörlüğünü Borusan Otomotiv yapacak”. Bu durum, Jaguar markasını ve müşterilerini olduğu kadar, biz basın mensuplarını da ilgilendiriyor. Çünkü Borusan Otomotiv’den önceki distribütör olan Ortaklar Otomotiv; basınla ilişkisi olmayan, buna önem vermeyen, basın toplantısı düzenlemeyen, basın için test aracı organize etmeyen, yurt içinde yeni model lansmanı düzenlemediği gibi yurt dışında gerçekleştirilen lansmanlara da davet etmeyen (Bildiğim kadarıyla, tarihte sadece bir lansmana sınırlı sayıda gazeteci davet etti), kısacası Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler konularında faaliyet göstermeyen bir şirketti. Elbette böyle çağdışı bir anlayışla, satış adetleri de dipteydi ve ne Jaguar ne de Ortaklar Otomotiv başarılı olabilirdi. Küçük bir örnek olarak; 2014 yılının ilk 5 ayında toplam 18 (yanlış duymadınız: 18) adet Jaguar satıldığını belirteyim. Bu da Jaguar’ı Türkiye’de faaliyet gösteren 42 marka arasında 37’nci yapıyor. Aynı dönemde Jaguar’ın gerisinde kalan markalar; Ferrari (7 adet), Bentley (5 adet), Infiniti (3 adet), Lamborghini (1 adet) ve Tata (1 adet).
Gelelim bundan sonra, Borusan Otomotiv distribütörlüğünde yaşanacaklara… Elbette bu yazacaklarım şimdilik tahminden ibaret, ama hepsinin gerçekleşeceğine inanıyorum. Öncelikle Jaguar’ın Türk medyasıyla güçlü bir iletişimi başlayacak. Bunu da halen BMW, MINI ve Land Rover markalarını istikrarlı ve başarılı bir şekilde yöneten Borusan Otomotiv’den beklemek çok doğal. Bunun yanı sıra basın toplantıları, lansmanları, buluşmaları organize edilecek. Test araçları plakalandırılacak ve kendi adıma, ne acıdır ki “ilk kez” Jaguar kullanacağım. Test araçları videolara, testlere, karşılaştırmalara, test ölçümlerine, sürüş izlenimlerine konu olacak. Medyada sayfalarca-dakikalarca görüntülenecek, olumlu ve olumsuz yönleriyle anlatılacak. Yurt içi ve yurt dışındaki marka yöneticileriyle röportajlar yapılacak. Marka hem biz basın mensupları hem de siz okuyucular tarafından çok daha yakından tanınmaya başlanacak. Artık uluslararası otomobil fuarlarının haberlerinde Jaguar standı ve markanın yeni modelleri de yer alacak. Tüm bunların sonucunda da Jaguar satışları 18’lerin çok ama çok üzerinde gerçekleşecek.
Bu değişime hem kendim hem de Jaguar adına sevindiğimi belirterek, Borusan Otomotiv’e başarılar diliyorum.
Konu hakkında yayınladığımız habere ulaşmak için BURAYA tıklayınız.