Makyajlı Hyundai Kona Electric 2021 ’de Türkiye’de satışa sunulacak. Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti’ndeki tesislerinde (HMMC) üretilen elektrikli Hyundai Kona ilk defa 2018 yılında yollara çıktı ve 120.000 adetlik satışa ulaştıktan sonra yerini yeni yüzlü versiyona bırakıyor. Elektrikli Hyundai Kona makyajla beraber yeni bir burun tasarımına ve daha temiz hatlara kavuşmuş. Tamamen kapalı bir ön ızgaraya sahip makyajlı Kona Electric’in şarj portu bu kapalı ızgaranın sağ tarafına konumlandırılmış. Makyajla birlikte LED ön farlar da yenilenmiş. Tamponlardaki değişim sonucunda otomobilin toplam uzunluğu 25 mm artmış.
Yeni yüzlü Kona Electric, diğer Hyundai modellerinde de kullanılan 10,25 inç dijital gösterge ile donatılırken ayrıca isteğe bağlı olarak 10,25 inç AVN multimedya ekranıyla da satın alınabilecek. “Uzaktan Şarj” özelliği sayesinde ise sürücüler Bluelink uygulaması aracılığıyla akıllı telefonlarındaki bir düğmeyle şarjı başlatma ve durdurma özeliği de var. Daha soğuk zamanlarda ise “Uzaktan Klima Kontrolü” ile aracın iç mekânını ısıtmak mümkün. Bu özellik, şarj ünitesine bağlandığında otomatik bir programlama ile aktif oluyor. Böylelikle otomobilin kabin içini yolda ısıtmak için bataryadaki enerji harcanmamış oluyor.
Hyundai Kona Electric menzil ve şarj süresi
Hyundai Kona Elektrik, iki farklı sıfır emisyona sahip elektrikli güç kaynağına sahip. 64 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon, maksimum 204 HP (150 kW) güç üretiyor. Bu modelin 0-100 km/h hızlanma süresi 7.9 saniye. Baz versiyon ise 39,2 kWh pil kapasitesine sahip. Bu motor da 136 HP (100 kW) üretiyor ve 9,9 saniyede 100 km/s hıza çıkabiliyor. Her iki güç ünitesi de 395 Nm tork üretiyor.
Segmentindeki en uzun sürüş menzillerinden birine sahip olan Kona EV, tek bir şarjla 484 kilometre (WLTP-64 kWh pilli versiyon) yol gidebiliyor. “Akıllı Ayarlanabilir Rejeneratif Fren Sistemi”, aracın frenleme seviyesini otomatik olarak ayarlamasına izin veriyor. Direksiyon simidinin arkasındaki vites kulakçıkları ise sürücünün rejeneratif frenlemenin yoğunluğunu ayarlamasına izin veriyor. Böylece, ek enerjiyi mümkün olduğunda geri almış oluyor. Rejeneratif frenleme ayrıca, sürücünün frenleri kullanmadan aracı tam olarak durdurmasına da olanak tanıyor. Lityum iyon polimer pili (64kWh versiyon-yüzde 10 ila 80 arasında) şarj etmek için yaklaşık 47 dakikaya gereksinim duyuluyor. KONA EV, üç fazlı AC şarj istasyonlarında veya evdeki özel bir elektrik kabiniyle kısa sürede şarj edilebiliyor. Ayrıca sürücüler, ICCB elektrik kablosunu kullanarak normal ev tipi prizde de şarj edilebiliyor. Bu ev tipi normal prizin şarj süresi ise ortalama 28 saat olarak veriliyor.
Makyajlı Hyundai Kona Electric 2021 yılında Türkiye’de satışa sunulacak.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Hyundai Kona Electric yazısına ulaşmak için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!