21-22 Mart tarihleri arasında İspanya’da gerçekleştirilen uluslararası basın test sürüşü organizasyonuna katılmış olduğumuz makyajlı Renault Megane ailesinin (bir diğer adıyla Renault Megane Collection 2012) Haziran ayında Türkiye yollarına çıkacağı açıklandı. Aile derken kast ettiğimiz modellerin Megane Hatchback, Megane Coupe, Megane Sport Tourer ve 265 HP gücüyle etkileyen Megane RS olduğunu belirtelim. Ailenin coupe cabrio karoserli versiyonu olan Megane CC modeli ise henüz makyajlanmadı. Öte yandan, yine kompakt sınıfta yer alan ama MPV karoserleriyle kardeşlerinden ayrılan Scenic ve Grand Scenic ise Nisan ayı başında satışa sunulacak. İspanya’da kullanma fırsatı elde ettiğimiz makyajlı Scenic ve makyajlı Grand Scenic’in ayrıntılarını ve Türkiye fiyatlarını 4 Nisan akşamı yayınlayacağız.
Hem tasarım olarak tazelenen hem de teknoloji bakımından yeni özelliklere kavuşan makyajlı Megane ailesinde yeni motorlar da bulunuyor. Bunlardan en önemli iki tanesini 1.2 16V turbo benzinli motor ile 1.6 dCi 130 HP motor oluşturuyor. 1.2 16V motor, başta Fransa olmak üzere bazı pazarlarda 1.6 litrelik benzinli motorun yerini alacak. Ancak bu motorun Türkiye’ye getirilip getirilmeyeceği henüz karar aşamasında. Çünkü yeni bir motor olması nedeniyle henüz maliyeti yüksek. Daha önce Nissan Qashqai’de kullanma fırsatı bulmuş olduğum (o ilk sürüş yazısına ulaşmak için BURAYA tıklayabilirsiniz) 1.6 litrelik dCi turbodizel motor, 130 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor. Ortalama 4.0 lt/100 km yakıt tükettiği belirtilen motorun karbondioksit salınımı ise 104 g/km. 1.5 dCi motordan daha sessiz olduğu açıklanan ve Energy motor ailesinin bir üyesi olan 1.6 dCi 130 HP, Stop&Start sistemine de sahip.
Makyajlı Renault Megane 2012 ailesinde daha modern bir ön yüze yer verilmiş. Otomobilde yepyeni ön tampon, yeni led farlara ev sahipliği yapıyor. Yenilenen ön panjur, siyah parlak kaplama ve krom dokunuşlar dikkat çeken diğer özellikler arasında bulunuyor. Makyajlı Megane’ın iç mekanı ise yeni döşemeler ve ön yüzünde aux–usb girişlerine yer verilen yeni ses sistemine sahip. Ayrıca makyajlı Megane’da birçok teknolojik yenilik de dikkat çekiyor. Visio System, uzun ve kısa farların otomatik kumanda edilmesine (Automatic High-Low Beam) ve şeritten çıkış ikazı verilmesine (Lane Departure Warning) olanak tanıyor. Yokuşta kalkış yardımı sistemi (Hill Start Assist) ve park etmeyi kolaylaştıran geri görüş kamerası yeni konfor donanımları arasında yer alıyor.
Megane ailesinin yeni sportif modeli olarak adlandırılan GT-Line, aslında Megane ailesinin her modelinde satın alınabilen bir versiyon. GT-Line versiyonunun; sportif özellikler, sürüş konforu ve ekonomiyi birarada isteyen müşterilerin tercihi olması hedefleniyor. Bumerang şeklindeki led farlar, kırmızı dikişli döşeme, spor direksiyon simidi, kapı eşikleri ve GT-Line imzalı ön panel çubuğu, koruma barları üzerindeki özel GT-Line logoları bu yeni versiyonun göz dolduran yeniliklerinden bazılarını oluşturuyor. GT-line versiyonunda kullanılan koyu metal ve parlak karbon dokunuşlar dikkat çekiyor. Bu özel versiyonda, geniş ön hava giriş kanalları, sportif ön tampon, arka tampona entegre difüzör, 17 inç’lik Celsium tipi koyu renk aliminyum alaşımlı jantlar gibi ekipmanlar standart olarak sunularak aracın sportif kimliği vurgulanıyor. Kabin içinde ise dış tasarımda olduğu gibi sportif bir görünüm göze çarpıyor. Özel döşemeler, spor gösterge paneli, spor direksiyon simidi, sportif kapı iç panelleriyle dış görünüm iç mekanda da devam ettiriliyor.
Güncel jenerasyonuna 2008 yılının sonunda kavuşan Renault Megane ailesi, lansmanından bugüne dek 110 ülkede 771.935 adetlik satışa ulaştı. Türkiye’de 2009 yılında satışa sunulan Megane modelleri, şu ana kadar toplam 27.578 adet satıldı. Megane HB, Megane Sport Tourer ve Megane Coupe’nin Türkiye pazarında kendi segmentlerinde podyumda yer aldıklarını da belirtelim. Megane Hatchback 2012, Oyak Renault Fabrikaları’nda üretilirken diğer makyajlı Megane modelleri İspanya’da Palencia Fabrikası’nın bantlarından çıkıyor.
Makyajlı Megane ailesiyle ilgili daha geniş bilgi ve editörümüz Emre Anamur’un ilk sürüş yazısı e-otodergi’nin Nisan 2012 tarihli 46’ncı sayısında yer alacak.
Hangi modellerde EDC sanziman olacagi ve 1.2 benzinli modelin ulkemize gelip gelmeyecegi konusunda bilginiz var mi?Tesekkurler
Sayın Tekin, EDC şanzıman Megane HB, Megane Coupe ve Megane Sport Tourer modellerinde yer alacak. İleride CC modeli makyajlandığında onda da yer alacaktır (zaten şu ankinde de var). Scenic ve Grand Scenic’te de yer almasını bekliyoruz. Onun açıklaması da 4 Nisan günkü toplantıda yapılacak. Energy motor ailesinin bir üyesi olan 1.2 litrelik yeni TCe benzinli turbo 115 HP motorun Türkiye’de satışa sunulup sunulmayacağı konusunda, henüz fiyat araştırması yapılıyor ve bir karar açıklanmış değil. Saygılarımla.
Sn. Anamur ,bilgi icin tesekkurler..Ben model diyerek yanlis ifade ettim herhalde. Dogrusu hangi motor tiplerine EDC sanziman koyacaklar ?seklinde sormaliydim.Baska kaynaklardan duydugum dogru ise mesela 1.6 dCi 130 HP motorla beraber EDC secenegi olmayacak. Bu motorun torku mevcut EDC de sorun cikarir deniliyordu.Ancak ilerde MTV nin cevre standartlarina gore alinacagini dusunerek , downsizing yapilmis benzinli motorlarin ve bilhassa Renault ya ait 1.2 litrelik yeni TCe gibi ekonomik olanlarin revacta olacagini dusunuyorum.Umarim Renault yetkilileri de bu benzinli motora sahip Megane larin bilhassa da EDC sanziman ile birlikte Turkiye de satisina baslar. Sizin araciliginiz ile kendilerine sesimizi duyurabilmek isteriz.Saygilarimla
Tekrar merhaba, EDC şanzıman şu an için sadece 1.5 dCi motorda yer alıyor. Sizin de belirttiğiniz gibi 1.6 dCi motorda yer almıyor çünkü bu motorun maksimum torku EDC şanzıman için fazla geliyor. Benzinli motorlarla birlikte kullanıp kullanılmayacağı ise henüz açıklanmadı.
merhaba bu araçların donanım paketlerinde güncellemeler dışında değişim olacak mı acaba?(expresion,dynamic vs…) ve fiyatlarda yükselme olacak mı? eğer fiyatları yükselecek olursa bu araç astra ve golf karşısında başarılı olamıyacaktır kanımca…
Merhaba, Megane ailesindeki değişim (tasarımdan, motorlara, yeni teknolojilerden yeni ses sistemine kadar) haberimizde mevcut. Daha da ayrıntılı haberi ve ilk sürüş yazısını e-otodergi’nin Nisan sayısında yayınlayacağız. Saygılarımla.
Hala Renaulttan net bir açıklama yok, 1.6 dci 130 luk motorlar Türkiyeye hanği versiyonlarla gelecek veya gelmiyecekmi ?
Sayın Şahin, Bu konuyu yarın görüşeceğim Renault Mais yetkililerine sorup size bilgi vereceğim. Saygılarımla.