Maserati Nettuno motor hazır. İsmini Roma (Romen) mitolojisindeki denizler tanrısı Neptün’den alan bu motor, Eylül 2020’de tanıtılacak Maserati MC20 süper spor otomobilde görev yapacak. Formula 1 teknolojili bu motor, Maserati’nin Modena’daki tesislerinde geliştirilmiş. İtalyan yönüne özelikle vurgu yapılan Maserati MC20, marka tarihinde yeni bir dönemin başlangıcı olacak, önemli bir model.
Şimdi gelelim motorun teknik özelliklerine. Direkt ve endirekt olmak üzere 2 ayrı yakıt enjeksiyon sisteminin görev yapacağı bu motorda F1 motorlarındaki ön yanma odası (pre chamber) tekniği ve özel ateşleme sistemi kullanılacak. “Lateral sparkplug” adlı bu “twin spark-çift buji” teknolojisinde, geleneksel bir buji, ön yanma yapılmayacağı durumlarda hizmet vererek sabit bir yanma olmasına imkan tanıyor. Motordaki direkt enjeksiyon sistemi 350 bar, port enjeksiyon ise 6 bar basınca sahip.
3.0 litrelik silindir hacmine sahip Nettuno motorda piston çapı 88 mm, strok ise 82 mm. Çift turbolu, 90 derece açılı V6 silindirli motor, 7500 d/d’de 630 HP güç, 3000-5500 d/d aralığında 730 Nm tork üretiyor. Maksimum motor devriyse 8000 d/d. Ağırlığı 220 kg olarak açıklanan Maserati Nettuno motorun eni 1000 mm, boyu 600 mm, yüksekliği ise 650 mm.
Yakıt tüketim değerleri henüz açıklanmayan bu yeni motorun EU6D/China 6B/Ulev 70 emisyon normlarını karşıladığı ifade ediliyor.
Maserati internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki Maserati haberlerine ulaşmak için BURAYA tıklayın!