Mercedes-Benz, Renault Kangoo platformunda geliştirilen yeni hafif ticari aracı Citan’ı, 3 Şubat 2012 tarihinde Almanya’da düzenlediği bir basın toplantısı ile duyurduğunu daha önceki haberlerimizde vermiştik ve bu aracın Türkiye gösteriminin 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’nda gerçekleştilereceğini yazmıştık. Şimdiyse bu haberin daha uzun ve kapsamlı bir versiyonunu yayınlıyoruz.
Güncelleme, 27 Ekim 2012: Mercedes-Benz’in yeni ticari aracı Citan’ın (2013) Türkiye fiyatı belli oldu. Habere ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Daha önce yayınladığımız habere ve fotoğraflara ulaşmak için BURAYA, videoya ulaşmak içinse BURAYA tıklayın!
Şehir taşımacılığındaki kısıtlamalar, değişen alışveriş alışkanlıkları (internet üzerinden), kapıda teslim ürünler, küçük işletme sahipleri kadar büyük nakliye-lojistik firmalarının hafif ticari araç sınıfında dağıtım filoları kurmasına neden oluyor.
Avrupa’da yaklaşık 700.000 adetlik potansiyele sahip ve doğal olarak üreticilerin dikkatini çeken bu sınıfta Fiat Doblo, Ford Transit Connect, Peugeot Partner, Citroen Berlingo ve Renault Kangoo, VW Caddy gibi araçlar mevcut. Mercedes-Benz de bir süre eski nesil A Sınıfı’ndan türetilmiş kombivan-MPV karışımı Vaneo ile bu sınıfta mücadele etmeye çalışmıştı.
Şimdiyse Citan ile yeni bir başlangıç zamanı. Bu segmentin gün geçtikçe popülaritesini arttırması ve müşterilerden gelen talepler sonucunda Mercedes-Benz Citan’ı ortaya çıkartmış.
Citan kelimesi “City” ve “Titan” kelimelerinden oluşturulmuş. Renault ile sağlanan işbirliği sonucunda Renault tarafından Fransa’da üretilecek olan Mercedes-Benz Citan, Renault Kangoo platformlu bir hafif ticari araç olacak. İlk kez Eylül ayında Almanya Hannover’de IAA Ticari Araç Fuarı’nda tanıtılacak olan Mercedes Citan üç versiyona sahip olacak. Bunlar Mercedes-Benz Citan Crewbus, Mercedes-Benz Citan Mixto ve Mercedes-Benz Citan Panel Van olarak sıralanıyor.
Neden VW değil de Renault?
Bilindiği gibi Mercedes-Benz ve VW’nin büyük van sınıfında Mercedes-Benz Sprinter ile VW Crafter’a dayalı bir işbirliği var. Mercedes-Benz yetkilileri Citan projesiyle ilgili olarak VW ile görüştüklerini, ama olumlu sonuç çıkmadığını söylediler. Eğer buradan olumlu sonuç çıksaydı Citan, Caddy platformlu olacaktı. Konuyla ilgili olarak konuşan Mercedes-Benz yetkilileri, Renault ile çalışmanın daha cazip olduğunu, daha alt fiyat segmentine inebilmek için, Citan’ın geliştirmesinde mevcut binek araç gamından bir araç üzerinde çalışmadıklarını ifade ettiler. Mercedes-Benz Ürün Mühendisliği Başkanı Dr. Sascha Paasche geliştirme aşamasında tüm rakiplerin en ince noktasına kadar incelendiğini, Renault Kangoo üzerinde yaptıkları incelemeler sonucunda aracın temel kalitesinin iyi olduğunu gördüklerini söyledi. Ortak çalışma sürecinde markaların çalışma felsefeleri farklı olsa da uyum içerisinde başarılı bir sonuç elde edildiği söyleniyor. Citan, Fransa’da Renault Kangoo’larla aynı tesiste üretilecek. Üretim bandının sonunda Mercedes-Benz’in kontrol ekibi bulunacak.
Kangoo’dan farkı ne?
Temel aynı olsa da, detaylarda Alman markaya özgü geliştirmeler yapılmış. Geliştirme aşamasında Vito ve Viano için yapılan tüm testler Citan için de yapılmış. Yani Citan, bir Mercedes-Benz ticari aracın aşması gereken tüm testleri aştıktan sonra, burnunda yıldızlı amblemi taşımaya hak kazanmış. Fiyatlandırma, uzun dönem kalite, fonksiyonellik, yakıt tüketimi, servis, işletme maliyeti gibi konular bu segment için önemli ve Mercedes-Benz bu konularda kendisine çok güveniyor. Özellikle aracın kalite hissinin ve iç mekan ergonomisinin bir Mercedes’ten beklenen şekilde iyi olacağı, süspansiyonun ise konforlu ama kıvrak sürüşlere olanak tanıyacağı belirtiliyor. Motor ve şanzıman seçenekleri konusunda ise ısrarlı sorulara rağmen bir açıklama yapılmadı. Bu konuda şimdilik elimizdeki tek bilgi 68 HP ile 109 HP arasında değişen dizel ve benzinli BlueEfficiency motorlar bulunacağı. Bu motorların Renault kökenli çıkma ihtimali ise kimseyi şaşırtmayacaktır.
Sonuç
Mercedes’in hedefi eksiksiz bir ticari araç gamı oluşturmak. Ortak platform kullanılması sayesinde Citan’ın yatırım maliyetinin makul seviyede kaldığı ve satış fiyatının da ulaşılabilir seviyede olacağı söyleniyor. Fiyatla ilgili sorulan soruya “ilk önce araca binip, sürüşünü deneyin, gerçek bir Mercedes olduğunu göreceksiniz” yanıtıyla başlanması ise Citan’ın piyasadaki rakiplerinden biraz daha pahalı olacağını, ama yine de ulaşılabilir bir seviyede olacağını işaret eden bir cümle gibiydi.
Citan kuşkusuz ki, Mercedes-Benz’e yeni müşteriler kazandıracak. Bunun nedenlerinden biriyse toplantıda da üzerinde durulan satın alma eyleminin yüzde 70-80 oranında duygusal nedenlere dayanması. Yani Citan kullanıcısı bir kişinin “ben bir Mercedes kullanıyorum” düşüncesine sahip olacağı. Diğer bir deyişle sosyal bir ortama girdiğinde masaya koyduğu anahtar Mercedes-Benz anahtarı olacak. Premium markadan bir ürün alan tüketici, kendisini ödüllendirmiş gibi düşündüğünden, diğer ürünlerle olan fiyat farkını ödemiş olmaktan rahatsızlık duymaz. Kurumsal firmaların da imaja olan katkısından dolayı nakliye işlerinde Citan’ı tercih edeceklerini ve sürücülerinin motivasyonunu yükseltmek isteyeceklerini düşünmek (firmaların sürücülük yapan çalışanlarına, premium marka araç vermesi, kendilerine değer veriliyor hissi oluşturur) yanlış olmaz.
Yazı: Tarık Akagün
Mercedes-Benz Citan 109 CDI Kombi’nin ilk sürüş – test yazısına ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
GÜNCELLEME: Mercedes-Benz Citan’ın ilk fotoğrafları yayına girdi. Habere ulaşmak üzere BURAYA tıklayınız.
Mercedes-Benz Citan’ın kapsamlı fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Aracın resmi videosuna ulaşmak için BURAYA tıklayın!
mersedes eli değerse bir başka olur.
Bu soru benim de aklıma gelmişti niçin VW değil de Renault.. Mercedes daha önce 1997 yılında ilk A serisinde büyük bir hata yapmıştı: otomobil slalom testlerinde takla atmıştı. Daha sonra üretim ertelendi ve tüm A serisi modellerinde ESP standart hale getirildi. Renault Kangoo’nun şu anki versiyonu da ESP sistemine rağmen takla atma eğilimi taşıdığı için aklıma A serisinde yapılan hata geliyor. Eminim Mercedes yönetiminin de aklına bu soru gelmiştir..
Keşke Reno Değil de, VW Ortaklı Bir Model Olsaydı… 🙁
NE ZAMAN CIKACAK PEKI BILEN VARMI
Kasim Ayinda Türkiye Bayilerinde Satisa Sunulacaktir.
zaten ben mercedes’ten böyle bir atak bekliyordum ama ortaksız …Sonucunda renault ile yaptığı anlaşma beni sevindirdi çünkü bnde ir renault kullanıcısıyım 🙂 arkadaşında dediği gibi ESP olayına dikkat etseler fena olmaz….sn.:(Tarık AKAGÜN internette citanla ilgili daha çok fotoğraf var belirgin olarak iç ve dış görünüm acaba neden bu karanlık görünümlü görüntüleri paylaşıyorsunuz)…. 🙂
Ben, daha olaya yeni vakıf olanlardanım,,, yeni ticari hayırlı olsun ama, kendi çapımda iyi bir otomotiv kalite kontrolcusuyum… Reklamını yeni gördüm TV de, hemen anladım Citanın bir Kangoo olduğunu,,, fakat beğenmedim… Bence Mercedes Benz olayı basite indirmiş,,, Kangoo ne kadar beğeniliyorki- Citan o kadar beğenilsin !!!!!!!!!!!!!