Mercedes-Benz Concept EQG Mercedes-Benz G Serisi’nin elektrikli versiyonun ön üretim hali olan Concept EQG tanıtıldı. Zaman değişiyor. Bu değişim, otomobil dünyasının efsane modellerine de yansıyor. Bunlardan bir tanesi 1979’dan beri üretilen Mercedes-Benz G Serisi.
İkinci neslinin tanıtım toplantısı ABD’nin Detroit şehrinde 2018 Ocak ayında gerçekleştirildiğinde, G Serisi hayranı ünlü aktör, çeşitli kereler Mr. Olympia unvanını almış Arnold Schwarzenegger dönemin Daimler AG Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche’den bir söz istemişti. Buna göre yaklaşmakta olan tüm model serilerine yönelik elektrikliye geçiş süreci G-Serisi’ni de kapsayacaktı. Sonuç ise EQG oldu.
Konuyla ilgili olarak açıklama yapan Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi ve Mercedes-Benz Otomobil Grubu COO’su Markus Schäfer; “Mercedes-Benz, pazar koşullarının izin verdiği noktalarda, 10 yılın sonunda tamamen elektrikli için hazır olacak. Sürdürülebilir üretim ve bataryalarımızın CO2 nötr yaşam döngüsü dahil olmak üzere ‘Önce Elektrik’ten ‘Sadece Elektrik’e uzanan bu stratejik adımla, sıfır emisyonlu ve yazılım odaklı bir geleceğe dönüşümü hızlandırıyoruz. Çok özel ürünlerle müşterilerimize elektrikli ulaşıma geçiş için ilham vermek istiyoruz. G-Serisi gibi bir ikon, bu görevi müthiş bir şekilde yerine getiriyor.” dedi.
Seri üretime yakın bir konsept otomobil olan Mercedes-Benz EQG, klasik G Serisi hatlarını, yenilikçi EQ elektrikli otomobil ailesi detayları ile harmanlıyor. Işıklı şeritler, sağlam dış koruyucu şeritlerin görsel olarak öne çıkmasını sağlıyor. Üstte parlak siyah, altta parlak alüminyum olmak üzere çift gövde renginin sınır çizgisi, doğrudan kaputun üstüne binerek ön uca kadar uzanıyor ve böylece tasarım özelliğini daha da vurguluyor.
Concept EQG’nin önden görünümü, kullanılan tipik yuvarlak farlar sayesinde tanıdık geliyor. Geleneksel elektrikli versiyonlarda olduğu gibi tamamen elektrikli bu modelde de kesintisiz radyatör ızgarası yerine, koyu siyah bir radyatör ızgarası bulunuyor. “Siyah Panel Izgara” üzerindeki aydınlatmayla 3-Boyut efekti verilen “yıldız” öne çıkıyor.
Gerçek bir arazi aracı olduğu söylenen Mercedes-Benz Concept EQC, merdiven tipi şasi kullanılarak üretilmiş. Ön aksta bağımsız süspansiyon ve arkada elektrikli güç-aktarma sistemi için geliştirilen rijit aksıyla şasi tasarımı, G-Serisi’ne uygun, gelişmiş arazi becerileri sağlıyor. Tekerleklere yakın ve bağımsız olarak kontrol edilebilen dört adet elektromotoruyla araç, hem yolda hem de arazide üstün sürüş özellikleri sunuyor. Gerçek bir arazi aracında olduğu gibi, Concept EQG’nin arazi aracı şanzımanı, üstün “G” arazi becerilerini güvenle yerine getirmek üzere 2 orana sahip. Tüm bu niteliklerle G-Serisi’nin tamamen elektrikli versiyonu, geliştirme süreci sonunda, Graz’daki 1445 metre rakımlı Schöckl Dağı’ndaki efsanevi test pistinde seri üretim öncesinde kendini kanıtlayacak. 60 dereceye varan eğimleriyle 5,6 kilometrelik parkur, arazi aracı dünyasında her zaman insan ve teknoloji için dünyanın en önemli zorluklarından biri olarak kabul ediliyor. Elektrikli 463 Serisi “G”, “Schöckl Onaylı” kalite sertifikasıyla yollara çıkabilecek.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan elektrikli Mercedes-Benz EQC test sürüşü yazısı için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!