Arazi araçları söz konusu olduğunda ağızdan “4×4” deyişi ister istemez çıkıverir. Ama bu sefer işler biraz değişik. Çünkü Mercedes-Benz, 34 yıldır arazide olan aracı G Serisi’nin (G Class, G Wagen) seri üretime yakın 6×6 versiyonu olan G 63 AMG 6×6’yı tanıttı.
3.85 tonluk bir pickup olan bu araçta 5.5 litrelik, çift turbolu bir V8 motor görev yapıyor. Bu motorun ürettiği 544 HP güç ve 760 Nm’lik tork, AMG Speedshift Plus 7G-Tronic şanzımanla tekerleklere aktarılıyor.
Bu araç, arazide standart bir G Serisi’ne göre çok daha iddialı. Taban yüksekliği 460 mm (standart G Serisi 210 mm) olan G 63 AMG 6×6 tam 1000 mm derinliğindeki sulardan (standart versiyon 600 mm) geçebiliyor. Aracın en büyük özelliklerinden birisi ise 5 adet mekanik yüzde 100 kilitli diferansiyel bulunması. Güç aktarım oranı ise ön aksa yüzde 30, orta aksa yüzde 40 ve arka aksa yüzde 30 şeklinde açıklanıyor.
Tam bir arazi canavarı olan bu aracın 52derecelik yaklaşma, 54 derecelik de uzaklaşma açısına sahip. Bunun dışında daha önce Hummer’larda gördüğümüz lastik hava basıncı değiştirme sistemi de ile lastik hava basınçlarını değiştirebilmek mümkün. Bu sayede araçtan inmeye gerek olmadan, çöl ve kum kullanımı için 0.5 bar seviyesindeki lastik hava basıncını yol kullanımına yönelik olarak 1.8 bar seviyesine çıkartılabiliyor. Bu işlemin süresi ise 20 saniye. Bunun için arka tekerlek davlumbazlarındaki 4 adet 20 litrelik hava tüpü ve bir de kompresör görev yapıyor. Normalde çöl kullanımı için 1 bar seviyesi en alt sınır olarak kabul edilirken, G 63 AMG 6×6’nın özel çift parçalı jant tasarımı 0.5 bar lastik hava basıncı seviyelerine olanak tanımış. Çünkü bu tasarım sayesinde lastiğin janttan sıyrılmasının önüne geçilmiş. Performans verileri henüz açıklanmayan Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 göreceği ilgiye göre ufak bir seri üretim versiyonu olarak satışa sunulabilir. Bu arada şu anda G Serisi’nin dizel motor 6×6 versiyonunun Avustralya ordusuna hizmet verdiğini de ekleyelim.
Araçla ilgili kapsamlı FOTOĞRAF GALERİSİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN!