Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerMercedes-Benz GLC 250 4Matic test sürüşü

Mercedes-Benz GLC 250 4Matic test sürüşü

Mercedes-Benz GLC 250 4Matic test sürüşü – sürüş izlenimi

SUV gövde tipindeki otomobillere ilginin artması, otomobil üreticilerini farklı ebatlarda ve farklı müşteri beklentilerine yönelik araçlar üretmeye teşvik ediyor. Mercedes-Benz C Serisi’nin SUV segmentindeki karşılığı olarak düşünebileceğimiz GLK, 2008 yılında Pekin Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı. Mercedes-Benz’in yeni model isimlendirme politikası sonucunda markanın orta sınıftaki ikinci nesil SUV’u GLC adıyla yollara çıktı. GLC ülkemizde 250 4Matic (2.0 litre, benzinli, 211 HP) GLC 220 d 4Matic (2.1 litre, dizel, 170 HP) ve GLC 250 d 4Matic (2.1 litre, dizel, 204 HP) olarak satılmakta. Test aracımız olan GLC 250 4Matic Style, 209.800 TL’lik fiyat ile bu ürün gamının giriş seviyesini oluşturuyor. Daha fazla özellik isteyenler için Exclusive (229.200 TL) ve AMG (238.100 TL) donanım seviyeleri de mevcut.

Mercedes-Benz_GLC_250_test (14)
Tasarım ve iç mekân
Mercedes-Benz GLC, yerini aldığı GLK’ya göre daha yumuşak hatlara sahip ve 0.31 Cd’lik rüzgâr direnç katsayısı da daha başarılı (GLK 0.34 Cd). 4656 mm’lik uzunluğu GLK’dan 120 mm, 1890 mm’lik genişliği 50 mm, 1639 mm’lik yüksekliği 9 mm fazla olan GLC’nin 2873 mm’lik dingil mesafesi de GLK’dan 118 mm fazla. Araç giriş seviyesinde olmasına rağmen ön ve arka tamponda kromaj detaylar mevcut. Ancak sis farı ve xenon veya LED far gibi donanımları giriş seviyesinde olan bu araçta beklememek lazım ve farlar ne yazık ki halojen. Otomobilin ön konsolu C Serisi ile benzer. Yumuşak dokunuşlu plastik malzemeler, piyano siyahı kaplamalar ve alüminyum detaylar göze güzel geliyor. Ancak üst donanımlı versiyonların iç mekânının daha zengin gözüktüğü de bir gerçek. Örnek vermek gerekirse bu donanım seviyesinde metalik gösterge tablosu çerçevesi yok ve havalandırma ızgarası çıtaları ve ayar butonları da metalik değil. Tabii ki bunu anlayışla karşılamak lazım… Sonuçta premium bir marka da olsa, üst donanımlarla arada bazı farklar olması gerekli.

Mercedes-Benz_GLC_250_test (2)

Mercedes-Benz_GLC_250_test (1)
Otomobilin neredeyse bütün iç mekân ölçüleri eskisine göre artış göstermiş (arka koltuk diz mesafesi 36 mm, arka koltuk omuz mesafesi 28 mm). Eskiye göre azalma olan tek ölçü arka koltuk baş mesafesi ki, 7 mm’lik bu azalma herhangi bir olumsuzluğa neden olmuyor.

Mercedes-Benz_GLC_koltuklar
Sürüş özellikleri
Mercedes-Benz GLC 250 4Matic test aracımızda yer alan 1991 cc’lik, 4 silindirli, turbo beslemeli, benzinli motor 5500 d/d’de 211 HP güç ve 1200-4000 d/d aralığında 350 Nm tork üretiyor. 9 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor alt devirlerden itibaren gelen tork sayesinde 1735 kg’lık otomobili rahatça taşıyor. Otomobilin 0-100 km/s hızlanması birebir rakibi olan, ancak ülkemizde satılmayan 2.0 litre 245 HP gücünde motora sahip BMW X3 xDrive28i’nin biraz gerisinde kalsa da bu durum Mercedes-Benz müşterileri için bir sorun teşkil etmeyecektir.

Mercedes-Benz_GLC_250_test (13)

Otoyol kullanımında akustik konforu ve düz gidiş stabilitesi iyi olan otomobil, virajlı yollarda da güven veriyor. Otomobilin sürüş karakterini Dynamic Select tuşuna basarak Eco, Comfort, Sport ve Sport+ olarak değiştirmek mümkün.

Mercedes-Benz_GLC_250_test (3)

Sürekli dört tekerlekten çekişli GLC’de gücün yüzde 45’i ön tekerleklere, yüzde 55’i arka tekerleklere aktarılıyor. Taban yüksekliği 181 mm olan otomobilin, yaklaşma açısı 21.7 derece, tepe aşma açısı 16.9 derece, uzaklaşma açısıyla 23.1 derece, su geçiş derinliğiyse 300 mm olarak açıklanıyor. Bu değerler aynı sınıftaki Land Rover Discovery Sport’un biraz gerisinde ancak opsiyonel olarak alınan Off-Road Paketi ile arazi yeteneklerini geliştirmek mümkün. Bu paket alındığı zaman taban yüksekliği 50 mm daha yükselebiliyor (Airmatic ile).

Mercedes-Benz_GLC_250_test (6)

Mercedes-Benz_GLC_250 (2)
Sonuç
GLC 250 4Matic Style, yeterince performanslı, konforlu ve geniş iç hacimli bir otomobil. Alt donanım seviyesinde olması nedeniyle premium otomobil müşterilerinin arzu edeceği bazı donanımları (LED veya Xenon farlar, deri döşemeler, açılır tavan) barındırmasa da bu fiyata 4 çeker, SUV karoserli, 211 HP gücünde bir Mercedes sunuluyor. Ancak ön koltuk arkasında cep olmaması gibi premium olmayan ve basit ancak faydalı bir detay olmaması şaşırtıcı. Beni daha fazla şaşırtan ise bozuk yollarda kulağıma gelen döşeme tıkırtıları oldu.

Mercedes-Benz GLC 250 4Matic fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1991 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 9 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 211 HP @ 5500 d/d
Maksimum tork: 350 Nm @ 1200-4000 d/d
Maksimum hız: 222 km/s
0-100 km/s: 7.3 sn
Bagaj hacmi: 550 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4656 / 1890 / 1639 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 8.1 / 6.3 / 5.6 lt/100 km
Fiyat: 209.800 TL
+ İç hacim, motor, şanzıman
– Bozuk yolda döşeme sesleri
CO2 emisyonu: 166 g/km

Mercedes-Benz_GLC_250_test (4)Mercedes-Benz_GLC_250_test (9)

Mercedes-Benz_GLC_250 (3)

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler