Mercedes-Benz Vision EQXX tanıtıldı. Mercedes-Benz, elektrikli otomobiller arasında verimlilik ve menzil konusunda standartları yeniden belirleme iddiasındaki modeli Vision EQXX konseptini tanıttı. Bilindiği gibi elektrikli otomobillerin yavaş yavaş hayatımıza girmesiyle, menzil gerginliği adı verilen bir kavram da ortaya çıktı. Bunun nedeni de çoğu elektrikli otomobilin gerçek hayat kullanımında, fabrika verisi menzil değerine ulaşamaması. Buna şarj istasyonlarının, akaryakıt istasyonu kadar yaygın olmaması da eklenince “menzil gerginliği” kaçınılmaz bir durum olarak karşımıza çıkıyor. Ancak Mercedes-Benz’in yeni konsept otomobili Vision EQXX, elektrikli otomobillerin menzili konusunda güzel haberler veriyor. Çünkü bu konsept otomobil 1000 km’lik bir menzil ve 100 km’de 10 kWh’lık bir enerji tüketimi vaat ediyor. Sadece 18 ayda boş bir kağıttan tamamlanmış araca dönüşen proje; Stuttgart dışında, Formula 1 ve dünyanın dört bir yanındaki start-up’lar, ortaklar ve kurumlardan işbirliği ile tamamlanmış. EQXX’in tavanındaki 117 güneş pilinden elde edilen enerjiyle 25 km’ye kadar ek menzil sağlanabiliyor.
Rüzgâr direnç katsayısı 0.17 Cd olan otomobilin geliştirme aşamaları dijital ortamda, dünyanın farklı yerlerinde yapılmış ve bunun sonucunca rüzgâr tünelinde geçirilen süreyi 100 saatten 46’ya indirilmiş.
Alışıldık Mercedes-Benz çizgilerinin dışında olan otomobilde kabin içinde kullanılan malzemeler de sıra dışı. İç mekânda hayvansal kökenli malzemeler yerine geri dönüştürülmüş ve bitkisel kökenli malzemeler tercih edilmiş.
Vision EQXX, çok özel grafikler ve uyarlanabilir bir tasarımla sıra dışı bir kullanıcı ara yüzüne sahip. UI (Kullanıcı Arayüzü), gerçek zamanlı grafiklerle sürücünün ihtiyaçlarına anında cevap verdiği ve gerçek dünyayı araca getiren yeni dijital dünyaları mümkün kıldığı ifade ediliyor
Etkileyici görünümü, sezgisel kullanımı ve insan zihniyle uyumlu çalışma prensibiyle ekran, iki A sütunu arasında 47,5 inçlik bir alanı kaplıyor. 8K (7680×660 piksel) çözünürlüğe sahip ince ve hafif LED ekran, sürücü ve yolcuları otomobil ve dışarıdaki dünyayla bağlayan bir portal görevi görüyor.
Elektrikli motor ve batarya
Vision EQXX’in özellikle uzun yol sürüşlerindeki verimliliğine dikkat çekiliyor. Otomobilin güç-aktarma sistemleri, İngiltere’deki Mercedes-AMG Yüksek Performanslı Güç-Aktarma Sistemleri (HPP) Formula 1 mühendisleri ile birlikte geliştirilmiş. Mercedes-Benz Ar-Ge ve HPP ekibi, batarya boyutunu artırmak yerine tamamen yeni bir batarya ortaya çıkarmış. 400 Wh/lt’ye yakın bir enerji yoğunluğu elde edilen bu batarya grubunda, kompakt ölçülere rağmen neredeyse 100 kWh seviyesinde kullanılabilir enerji elde edilmiş. Motor gücü ise 150 kW. Yani beygir gücü cinsinden hesap edersek yaklaşık 200 HP’lik bir güce denk geliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan elektrikli Mercedes-Benz EQS haberi için BURAYA, Mercedes-Benz internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!