Mercedes’in uzun hikâyesi ise biraz daha renkli
Avusturyalı bir otomobil tutkunu olan Emil Jellinek, Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) şirketinin o dönemki hem en iyi, hem de en zor müşterisiydi. Bir diplomat, aynı zamanda başarılı bir iş adamı ve sigorta acentesi sahibi olan Jellinek, işlerini büyütünce Fransız Rivierası’nda, Nice şehrinde bir şube açar. Bunun sonucunda da daha özgürce hareket edebilmek için bir otomobil sahibi olma gereksinimi ortaya çıktı. Bunun için 1897’de Stuttgart-Cannstatt’a giderek Daimler otomobil fabrikasına ilk otomobil siparişini verdi. Ancak 2 silindirli, 6 HP gücündeki, maksimum hızı 24 km/h olan otomobili Ekim 1897’de teslim alan Jellinek tam bir hayal kırıklığı yaşadı. Zira otomobil o günün standartlarında bile Jellinek’e fazlasıyla yavaş gelmişti. Bu hayal kırıklığından sonra Jellinek, Daimler’e verdiği ikinci siparişte 40 km/h hız yapabilecek 2 otomobil istedi. Ekim 1898’de de Phoenix olarak bilinen 8 HP’lik bu otomobiller Jellinek’e teslim edildi. Bu otomobillerin en önemli özelliği dünyanın 4 silindirli ilk yol otomobilleri olmasıydı.
Nice’te işleri iyi giden ve zengin bir çevre edinen Jellinek; bu sayede 1899 yılında 10 adet, 1900 yılındaysa 29 adet Daimler sattı. Jellinek, otomobil yarışlarına da meraklıydı ve 1899 yılında Daimler Phoenix 12 HP ile “Nice Week” kapsamındaki yarışta otomobili “Mercedes” ismiyle kaydettirdi. Bundan sonra Mercedes ismi şehrin motorsporları camiasında kendinden çokça bahsettirdi. İspanyolca kökenli bir kelime olan “Mercédès”, (María de las Mercedes – Meryem Ana’nın İspanyolca’da ifade edilme şekillerinden bir tanesi) Jellinek’in ilk evliliğinden olan, 1889 doğumlu kızının adıydı. Kuşkusuz ki küçük Mercedes Jellinek, tarihe geçtiğini bilmiyordu.
Bir kaza otomobil tarihini değiştirdi
Jellinek 1900 yılının Mart ayındaki yine Nice’te düzenlenen La Turbie tırmanma yarışına gücü 23 HP’ye çıkartılmış 2 tane Daimler Phoenix’i “Mercedes I” ve “Mercedes II” adıyla kaydettirdi. Bu yarışta “Mercedes II”nin sürücüsü olan Wilhelm Bauer, geçirdiği kaza sonunda hayatını kaybetti. Sürücü tarafındaki bir duvara vurma sonucu gerçekleşen kazadan, yardımcı sürücü Hermann Braun yara almadan kurtuldu.
Bu trajik olay sonunda Daimler, motorsporları faaliyetlerinden çekilmek istese de, Jellinek, Daimler’i daha düşük ağırlık merkezine sahip, daha uzun dingil mesafeli ve daha hafif otomobiller üretme konusunda ikna etti. Bunun sonucunda da, 2 Nisan 1900 tarihinde Daimler ve Jellinek otomobil, motor satışı, ürün tasarımı ve isim konusunda bir anlaşma yaptı. Bu anlaşmaya göre yeni geliştirilecek otomobilin adı “Daimler-Mercedes” olacaktı. Bundan iki hafta sonra Jellinek o dönem için muazzam olan, toplamı 550.000 Alman Markı olan 16 otomobil siparişi verdi. Böylece Mercedes ismi, Daimler (DMG) tarafından da onaylanmış ve markanın tamamlayıcı ismi oldu.