35 HP’lik yeni motorlu ilk otomobil, 22 Aralık 1900’de Jellinek’e teslim edildi. Mercedes 35 HP olarak bilinen bu otomobili, mühendislerin kralı olarak bilinen Wilhelm Maybach tarafından tasarlanmıştı. Modern otomobillerin atası olarak kabul edilen Mercedes 35 HP, tam da Jellinek’in istediği gibi alçak bir ağırlık merkezine ve uzun dingil mesafesine sahipti. Bu araç, artık fayton görünümlü otomobil devrinin bittiğinin habercisiydi. Tekerlekler mümkün olduğunca köşe noktalara çekilmiş ve preslenmiş çelik şasi bunların ortasına konumlandırılmıştı. 1200 kg’lık ağırlık ise önceki modelden 400 kg daha azdı. 5.9 litrelik, 4 silindirli motor, günümüz otomobillerinde neredeyse rölanti devri olan 950 d/d’de 35 HP güç üretiyordu. 4 ileri oranlı manuel şanzımana sahip Mercedes 35 PS’in maksimum hızıysa 75 km’yi buluyordu.
Mart 1901’deki “The Nice Week” (Semaine de Nice –Nice Haftası), motorsporları haftası, adeta Mercedes resmi geçidine dönüştü. Mercedes otomobiller neredeyse her disiplinde öne çıktı. Bu durumu Fransız gazeteleri “Fransız tasarımcılar, mukayese edilebilecek hiçbir şey sunmuyor” şeklinde kamuoyuna duyurdu. Fransız Motorsporları Kulübü (A.C.F.) kurucusu ve genel sekreteri Paul Meyan da Mercedes’in üstünlüğünü “Mercédès çağına girdik” şeklinde özetliyordu.
Mercedes marka olarak tescil ediliyor
Bunca motorsporu başarısının ardından 23 Haziran 1902’de Mercedes isminin marka tescil başvurusu yapıldı. 26 Eylül 1902’de de Mercedes markası resmen tescil edildi. Bir yıl sonra Emil Jellinek işi biraz abarttı ve soyadını Jellinek-Mercedes olarak değiştirmek için başvuruda bulundu ve değişiklik iznini aldı. Daha sonra bu kararı hakkında “muhtemelen ilk defa bir baba kızının adını soy isim olarak alıyor” yorumunu yaparak bir defa daha tarihe geçti.