Nissan Türkiye, 2012 yılını bir basın toplantısı ile değerlendirdi ve 2013 hedeflerini açıkladı. Nissan, 2012’de bir önceki yıla göre yüzde 10.9 oranında azalan ve 777 bin 761 adet olarak gerçekleşen Türkiye otomotiv pazarında (binek + hafif ticari araç) 20 bin 120 adetlik satışla 2 yıl üst üste 20 bin adetlik satışa ulaşmış oldu. Geçen yıl toplam Nissan satışlarının neredeyse yarısını (10.586 adet) Qashqai oluşturdu.
Toplantıda konuşan Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu 2013 yılında ekonomik büyümenin yüzde 3 ile yüzde 5 bandında olacağını ve bu ortamda toplam pazarın 750 bin civarında olacağını öngördüklerini ifade etti. Nissan olarak mevcut ürün gamı ile 2012 satış seviyesini korumayı ve 20 bin adet seviyesinde satış gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıklayan Sancaktaroğlu diğer hedeflerini ise “Müşteri memnuniyetinde birincilik konumumuzu korumak istiyoruz. Kasım 2012 de devreye soktuğumuz Carbook Kurumsal Kullanılmış Araç operasyonumuzla, yeni araç müşteri memnuniyetindeki performansımızı kullanılmış araçlarda da sağlamayı ve 2013 yılında 4 hizmet noktası daha hizmete açmayı hedefliyoruz.” olarak açıkladı. Sancaktaroğlu ayrıca Nissan kullanıcılarına yaşamın her anında ayrıcalıklar sunabilmek üzere NISlife Programı’nı tasarladıklarını ve tüketicilerine Nissan’ın yenilikçiliğini ortaya koymaya devam edeceklerini belirtti.
Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın ise son üç yıllık dönemde, pazardaki daralmanın ilk kez yüzde 10 seviyesinde gerçekleştiğini, özellikle kurdaki dalgalanmaların ve ÖTV artışının pazarı son aylarda olumsuz yönde etkilediğini söyledi. Pazar dinamiklerine bakıldığında ise binek araç lehine bir değişim olduğunu söyleyen Mehmet Akın, “Nissan Türkiye olarak önümüzdeki dönemde yeni model lansmanları ile birlikte bu durumun devam edeceğini öngörüyoruz. Pazarın bir diğer ilginç dinamiği filo pazarı toplam pazarın yüzde 33’ünü, yani üçte birini oluşturuyor ve sürekli olarak payını artırıyor. Ancak Nissan Türkiye olarak biz, filo pazarında aktif rol almıyoruz. Başarımızı, rekabetin ve pazar koşullarının daha da zorlayıcı olduğu perakende pazarından elde ediyoruz” dedi.
Belki okurda yanıt verir diye müdür beye burdan soralım..Ne müşteri hizmetleri nede yetkili satış servisleri cevaplayabildi. Qashqainin neden diğer versiyonlarını satmıyorsunuz? 2012den beri ingilterede tüm versiyonları var mesala 1.6 dci 4×4 gibi.Türk insanının ingiliz kadar değeri yokmu? Birde sanki yeni çıkmış gibi neden versiyonları tek tek zamana yayıyorsunuz. cvt şanzıman—-AVM—1.6 dci gibi
“…2013 yılında ekonomik büyümenin yüzde 3 ile yüzde 5 bandında olacağını ve bu ortamda toplam pazarın 750 bin civarında olacağını…” 2012 Türkiye otomotiv pazarı satış rakamı 777 bin 761. Ekonomi büyüyünce satışlar mı azalıyor? Herhalde yazım hatası yapıldı. Aksi takdirde 777.761>750.000
Merhaba, ilginize teşekkürler. Toplantı ile ilgili notları ve yazıyı kontrol ettik. Herhangi bir yazım hatası söz konusu değil. Sonuçta bu Nissan Türkiye’nin öngörüsü. Bunun dışında ekonomik büyüme ile otomobil satış adetleri veya herhangi bir ürünün satışının artması doğru orantılı değildir. Mesela 2012 yılı net ekonomik büyüme rakamları bildiğimiz kadarıyla henüz açıklanmadı. Ama yüzde 3 civarında bir büyüme beklentisi, öngörüsü vardı. Buna karşılık Türkiye otomotiv (binek + hafif ticari) toplam satış rakamlarında bir önceki yıla yüzde 10 civarında bir düşüş söz konusu. Bir ürün grubunun satışını etkileyen çok sayıda neden vardır. Mesela belirli bir ürün grubuna yönelik vergiler, insanların satın alma alışkanlıkları, arz sıkıntısı ve diğer birçok faktör herhangi bir ürün grubunun satışlarını etkileyebilir. Mesela ekonomik büyüme rakamı yüzde 10 olduğu zaman beyaz eşya satışları (buzdolabı, çamaşır makinesi vs.) yüzde 10 artmayabilir. Otomobilde de aynı durum söz konusu. Satın alma davranışının gerçekleşmesi ekonomik büyüme rakamları ile doğru orantılı olmayabilir.