Nissan BladeGlider adlı prototip Brezilya’nın Rio de Janerio şehrinde tanıtılıyor. Otomobilin otomotiv basını ve VIP davetliler için test sürüşleri de aynı şehirde başlamış durumda. Yüksek performanslı elektrikli araç olarak tanımlanan Nissan BladeGlider konsept aracı, sürücünün ortada oturduğu ve yüzde 100 elektrikli olması sayesinde kullanımda sıfır emisyona sahip bir yüksek performans ve keyif otomobili. Hayli fütüristik bir araç olan Nissan BladeGlider, ilk kez Tokyo Auto Show 2013’te gösterilen konsept araç geliştirilerek oluşturulmuş. BladeGlider modelinin geleceğe ışık tuttuğu ve “akıllı mobilite”, “çevrecilik” ve “yüksek performans” kavramlarını tek bir araçta birleştirdiği vurgulanıyor.
Performans tutkunlarına özel
Renault Nissan Başkanı Carlos Ghosn, Nissan BladeGlider ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Nissan BladeGlider, Nissan’ın akıllı mobilite stratejisinde sürüş keyfi ve çevre bilincinin aynı potada nasıl eritileceğini çok güzel bir şekilde gösteriyor. Otomobil severler, yüksek performanslı bir sürüşü de sıfır emisyonla yapabilirler. Bu, performans tutkunları için hazırlanmış elektrikli bir otomobil”.
Dünya lideri
Bilindiği gibi Japon Nissan markası, elektrikli otomobil konusunda dünyada lider. Dünyanın en çok satan yüzde 100 elektrikli otomobili olan Nissan Leaf, markanın sıfır emisyonlu araç konusunda önemli deneyimler elde etmesini sağladı. Nissan BladeGlider prototipi eğer -elbette çeşitli değişikliklerle- seri üretim aşamasına geçerse, markanın otomobil severlere yüksek performanslı elektrikli araç sunmasını sağlayacak.
İki yılda hazırlanmış
BladeGlider iki yıllık bir tasarım, mühendislik ve geliştirme çalışmasının ürünü olarak ortaya çıkmış. Otomobilin dar ön iz genişliği ve geniş arka iz genişliği; maksimum sürüş keyfi ve yol tutuş sağlaması için tasarlanmış. Arkaya-yukarıya doğru açılan kapılar, üç kişilik iç mekana giriş-çıkışı kolaylaştırıyor. Üstü açık olan Nissan BladeGlider prototipinde, kaza anında açılıp sürücü ve yolcuları koruyan bir bar bulunuyor.
Fütüristik kokpit
Nissan BladeGlider modelinin dış tasarımındaki sıra dışılık kokpitte de devam ediyor. Sürücünün ortada oturuyor olması, kokpite tam hakimiyet sağlarken, onun arka sağ ve arka solunda oturan yolcular için de sınırsız diz mesafesi sağlamasının yanı sıra bu kişilerin ön görüşlerinin de açık olması nedeniyle farklı bir arka koltukta yolculuk deneyimi yaşatacak. Nissan BladeGlider prototipinde, direksiyon simidinin arka tarafında, sürücünün sürüş konusunda ihtiyaç duyacağı tüm bilgiler ve elbette aracın elektrikli olması dolayısıyla tüm pil ve sürüş analizlerine yer verilmiş. Ortadaki dijital ekranın sağ ve solundaki ekranlarda arka kameralardan alınan görüntülerin gösterilmesi, dikiz aynalarına gerek duyulmamasını sağlıyor. Bu da aracın aerodinamik özelliklerini iyileştiriyor.
Yüksek performans
Gelelim Nissan BladeGlider modelinin performans özelliklerine… Otomobilin Nissan ile İngiltere merkezli Williams Advanced Engineering şirketi işbirliğinde geliştirilen elektrikli motoru, 268 HP maksimum güce ve 707 Nm maksimum torka sahip. Maksimum hızı 190 km/s’nin üzerinde olan otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresi ise 5 saniyenin altında. Boş ağırlığı 1300 kg olarak açıklanan ve gücünü arka tekerleklere ileten Nissan BladeGlider prototipinin uzunluğu 4300 mm, genişliği 1850 mm, yüksekliği 1300 mm, dingil mesafesi ise 2800 mm. Nissan BladeGlider modelinde toplam beş modülden oluşan toplam 220 kW’lik lityum iyon piller bulunuyor.