Nissan Türkiye tarafından 20 Ocak Cuma günü İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısında, markanın 2011 yılı satış performansı ile pazar payı değerlendirildi ve 2012 hedefleri ortaya kondu. Toplantıda ayrıca, Şubat ayında satışına başlanacak olan otomatik Nissan Qashqai 1.6 CVT’nin fiyatı ilk kez açıklandı. 2011 yılını geçen yıla göre yüzde 53 oranındaki artışla 20.319 araç satışıyla kapatan Nissan Türkiye otomotiv pazarı genelinde pazar payını da 2010’a oranla yüzde 35 arttırarak yüzde 2.4 seviyesine getirdi. Nissan’ın 2010 yılındaki satışı 13.264 adetti. Binek araç segmentinde 3.13’lük pazar payına sahip olan Nissan Türkiye, 2012 yılında toplam pazar payını yüzde 3’ün üzerine çıkmayı hedefliyor. Yıl içerisinde binek segmentindeki pazar payını yüzde 3 seviyesine çıkarmak olarak açıklayan ve ilk 10’daki yerini koruyan Nissan Türkiye hedefini aşarak bu segmentte yüzde 3.13’lük pazar payına sahip oldu.
Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu 2011 yılındaki performanslarını şöyle değerlendirdi: “Öncelikle Nissan Türkiye olarak son derece başarılı bir yıl geçirdiğimizi söylemek isterim. Yılın son döneminde, Aralık ayı içerisinde, binek segmentinde Qashqai, Juke ve Micra ağırlıklı olmak üzere 2823 adetlik satışla yüzde 3.17’lik pazar payı elde ettik. Yine geçtiğimiz yıla bakarsak, 2010 yılı Aralık ayında binek araç segmentinde pazar payımız yüzde 2.22 idi. Pazar payımızda da önemli bir artış elde ettik. ODD verilerine göre SUV segmentinde ilk beş içerisinde iki modelimizle yer alırken A segmenti dışındaki tüm segmentlerin ilk beş sıralamasında iki model ile yer alan tek marka olduk. Açıklamalar doğrultusunda pazar payını oransal olarak en fazla yükselten marka Nissan Türkiye oldu. Yakın rakibimizin pazar payı artışının yüzde 20 düzeyinde olduğunu belirtebilirim”.
Nissan Türkiye model performansında da istikrarlı yükselişini sürdürdü. Üç yıldır segmentindeki liderliği bırakmayan Qashqai, standart ve +2 versiyonuyla yüzde 25’lik büyüme göstererek 9406 adetlik satışla yüzde 15.6’lık pazar payına sahip oldu. Markanın yükselen başarısındaki önemli rol oynayan modellerden Juke 5276’lık satış adedi ile yüzde 8.8’lik Pazar payına sahip olurken segmentinin en çok tercih edilen modelleri arasına girdi. Micra ise 3137 adetlik satışla yüzde 2.51’lik pazar payına ulaştı. Nissan Türkiye 2011 yılında pick-up pazarında da 1746 adet araç satışı gerçekleştirdi.
Nissan Türkiye’nin 2012 yılı hedeflerini de açıklayan İlkim Sancaktaroğlu, önceliklerinin 2011 yılında yüzde 12 artan müşteri memnuniyeti oranını daha da artırmak ve sürdürülebilir bir şekilde büyümeyi yönetmek olduğunu söyledi. İlkim Sancaktaroğlu hedefler doğrultusunda Nissan Türkiye’nin pazar payını önce yüzde 3 seviyesinin üzerine çıkarmayı, sonra Avrupa ortalaması olan yüzde 3.7 seviyesini aşmayı ve daha uzun vadede de Nissan’ın küresel pazar payı ortalaması olan yüzde 5.7’ler seviyesine ulaşmayı amaçladıklarını belirtti. Sancaktaroğlu sözlerini şöyle sonlandırdı: “Bu performansla, bir diğer hedefimiz olan Türkiye’deki araç parkımızı üç katına çıkarma hedefimize de ulaşmış olacağımızı öngörüyoruz. 2012 yılında pazarda herkes gibi biz de bir daralma bekliyoruz ki yurtdışı pazarlarda da benzer beklentiler mevcut. Biz toplam pazarın 720-750.000 bandında olmasını bekliyoruz. Nissan olarak biz Türkiye’de 2010 ve 2011 yıllarında göstermiş olduğumuz yüksek performansımızı 2012 yılında da marka bünyesinde devam ettirme ve mevcut pazar potansiyelinden daha fazla pay alma arzusundayız. 2012 yılında satış adedimizin 22.000 civarında olmasını, toplam pazardaki payımızın da yüzde 3’ün üzerine çıkmasını hedefliyoruz”.