Türk otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği, sektörde her yıl artan bir heyecanla beklenen ODD Gladyatörleri için hazırlıklara başladı. “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verilecek olan ODD Gladyatörleri 2012’de çok daha büyük bir rekabet yaşanması bekleniyor. Sektörün satış ve iletişim çalışmalarını tek çatı altında birleştiren ODD Gladyatörleri’nde uygulanacak olan halk oylaması bu yıl da heyecanı arttıracak. Yenilenen http://www.oddgladyator.com/ sitesinde oylamaya katılanlar, anlık değişimleri takip ederek, heyecana ortak olacaklar. Başvurular ve halk oylaması 31 Aralık 2012 tarihine kadar devam edecek. 7 Ocak 2013 gecesi gerçekleşecek olan finalde ise jüri, her kategoride en iyi 5 aday arasından ödül kazanan isimleri canlı olarak belirleyecek.
Satış Ödülleri kategorisinde, “En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası”, “En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası”, “En Çok Satılan Otomobil Modeli”, “En Çok Satılan Otomobil Markası” ve “En Çok Satılan Marka (Otomobil + Hafif Ticari Araç)” belirlenecek. İletişim Ödülleri kategorisinde ise “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Fuar Standı” “Yılın Basın Lansmanı”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”, “Yılın Dijital Uygulaması”, “Yılın Outdoor Uygulaması”, “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” seçilecek. “Satış Ödülleri” kategorisinde birinciler, ODD veri tabanına işlenen yıllık satış adetlerine gore belirlenecek. Ödül kazanan firmalar, ODD tarafından onaylanan logoların kullanım hakkına bir yıllığına sahip olacaklar. “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”, “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” ve “Yılın Basın Lansmanı” kategorileri halk oylaması dışında değerlendirilecek. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü ise otomotiv basınının temsilcileri belirleyecek.
ODD Gladyatörleri 2012’de değerlendirme yapacak 15 saygın isimden oluşan jüri de belli oldu. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen Toksü başkanlığındaki jüri şu isimlerden oluşuyor: Prof. Dr. Haluk Gürgen (Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı), Prof. Dr. Yonca Aslanbay (Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Yönetimi Bölümü Bölüm Başkanı), Prof. Dr. Suat Gezgin (İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı), Prof. Dr. İbrahim Kırcova (Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek) (Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi), Doç. Dr. Steven Seggie (Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi), Dr. Cüneyt Evirgen (Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü), İsmail Hakkı Polat (Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi), Ahmet Akın (Reklamcılık Vakfı Başkanı), Yılmaz Yılmaz (Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı), Emine Pura (Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Başkanı), Zeki Bilsel (Brisa Bridgestone Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı),Selen Kocabaş (Turkcell Genel Müdür Yardımcısı), Kerim Kermen (Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Madeni Yağlar Direktörü).