ODMD Gladyatör Ödülleri 2024. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri’nin on beşincisi; 6 Ocak 2025 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. Organizasyonda satış ve iletişim ana kategorilerinde olmak üzere toplam 21 dalda ödül verildi.
-İletişim Ödülleri kategorisinde halka açık kategorilerde adaylar;
Yılın TV Uygulaması, Yılın Dergi Uygulaması, Yılın Dijital Deneyim Uygulaması, Yılın Sosyal Medya Uygulaması, Yılın Gazete Uygulaması, Yılın Radyo Uygulaması, Yılın Outdoor Uygulaması, Yılın Sponsorluk Uygulaması dallarında www.odmdgladyator.com sitesi üzerinden verilen oylar ile ilk 5 içine girmeye çalıştılar.
Halk oylaması ile ilk beşe kalan projeler ve halk oylamasına açık olmayan Yılın Sürdürülebilirlik Projesi, Yılın PR/Etkinlik Uygulaması, Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi ve Yılın Entegre İletişim Kampanyası kategorilerinde yer alan tüm aday çalışmalar jüri üyeleri tarafından değerlendirilerek gecede canlı olarak oylandı.
“Yılın Basın Lansmanı” ödülünü her yıl olduğu gibi bu yıl da otomotiv gazetecilerinin oyları belirledi.
Gecede konuşma yapan ODMD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, bu yıl 15. kez düzenlenen Satış ve İletişim Ödülleri, ODMD Gladyatörleri’ne katılan tüm adayları tebrik ederken, 2024 yılı değerlendirmesini ve sektörün 2025 beklentilerini şu sözlerle ifade etti: “2024 yılında nasıl bir pazar seyri olacağı üzerine farklı tahminler vardı ve yılı beklentilerin üzerinde bir pazar hacmiyle tamamladık. Hızlı başlayan ilk çeyreğin ardından Nisan ayında bir düşüş yaşadık ve hemen arkasından GSR II regülasyonları değişimi oldu. Gerçekleştirilen kampanyalarla birlikte pazar seyri hız kazandı. ÖTV matrahlarında 2 yıldır bir değişiklik yapılmaması ve kredilere getirilen kısıtlamalara rağmen yılı yeni rekor satış adedi seviyesiyle tamamladık. Tüm bunlar bizi mobilitenin bir ihtiyaç olduğu noktasına götürüyor. 1 milyon 238 bin 509 adetlik toplam pazar hacmiyle birlikte geçen yıla göre yüzde 0.5 oranında bir artış elde edilmiş oldu. Bu adetlere ağır vasıta araç satışlarının henüz açıklanmayan bilgilerini de eklediğimizde, yaklaşık 1 milyon 285 bin adetlik hacme ulaşıldığını görüyoruz.
2025 yılı beklentilerinden de söz etmek gerekirse, aslında sektör olarak 100 yıllık bir değişimin içerisinden geçiyoruz ve bizler bu değişimin canlı şahitleriyiz. Bu değişimi yaşıyoruz ve yönetmeye çalışıyoruz. Yeni teknolojilere sahip otomobiller geliştiriliyor. Müşteri davranışları değişiyor; buna ek olarak, global rekabette Çin faktörü de önemli bir etken olarak öne çıkıyor. Eski satış yöntemlerinin değiştiği ve hatta sadece üyelik sistemiyle mobilite çözümlerinin kullanılacağı bir kavram dahi konuşuluyor. Geleneksel markalar bu değişimi yönetebilmek ve rekabetçi kalmak adına acil önlemleri devreye almaya başladılar. Batarya, çip ve dönüşüm yatırımları yapıyorlar. Dijital dönüşüme öncelik veriliyor. 2030 yılına kadar Avrupa’da bataryalı elektrikli araç satışlarının yüzde 39’a, yeni enerji araçlarının ise yüzde 63’e ulaşması bekleniyor. Dolayısıyla hiç kimse bu değişime seyirci kalmıyor. Bizler de ülkemizin ekonomik açıdan en stratejik sektörlerinden biri olan otomotiv sektörü olarak bu değişime hazır olmalıyız. Üreticilerimiz, distribütörlerimiz, yan sanayimiz, bayilerimiz, kiralama platformları ve kullanılmış araç işi yapan platformlar dâhil herkesin bu değişime ayak uydurması gerekiyor. En önemli meselelerimizden birisi de, yetişmiş insan kaynağını zenginleştirmek olacak. Bununla birlikte bu değişimden geri kalmamak adına modern bir vergi sisteminin devreye alınmasının kaçınılmaz olduğunu yinelemeliyiz. Türkiye’nin artık yeni teknolojileri tanımlayan, vatandaşlarımızın mobiliteye ulaşımını kolaylaştıran ve çevreye duyarlı yeni bir vergi sistemine ihtiyacı var. Her zaman ifade ettiğimiz gibi Türkiye’nin büyük bir otomotiv sektörü potansiyeli var ve mobilite herkes için bir ihtiyaç. 2025 yılında, olağanüstü bir olumsuz gelişme olmazsa pazarın 1 milyon adedin altına düşmeyeceğini öngörüyoruz. Bununla birlikte şu anda ülkemizin çok yaşlı bir araç parkı var ve bunun gençleşmesi çok büyük önem taşıyor. Bu araç parkının gençleşmesi, yeni araç satışından ziyade trafik güvenliği, çevre ve ekonomik katkı açısından büyük önem taşıyor.”
ODMD SATIŞ ÖDÜLLERİ 2024
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KG MOBILITY – SSANGYONG
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: KG MOBILITY – SSANGYONG
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Fiat
ODMD İLETİŞİM ÖDÜLLERİ 2024
Yılın Dergi Uygulaması: Hyundai – IONIQ 5 – 18 dakika / Dergi Entegrasyon Projesi
Yılın Radyo Uygulaması: BYD – Ambiyans Aydınlatma
Yılın Outdoor Uygulaması: Renault – Haydarpaşa Tren Garı 3D Mapping Gösterisi
Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: Volvo – Cars App
Yılın Gazete Uygulaması: Ford – Bronco Sport ile Evin Yolunu Unut
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Cupra – City Garage İstanbul Açılış Etkinliği
Yılın TV Uygulaması: Volkswagen – ID. Ailesi – Elektriğin yeniden doğuşu
Yılın Sosyal Medya Uygulaması: Fiat – Topolino X Vialand Macerası
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Mercedes-Benz – Geleceğe İlham Veren Kadınlar: She’s Mentoring Programı
Yılın Sponsorluk Uygulaması: Toyota – DasDas Sponsorluğu
Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: KIA – The Ocean Cleanup & BIFED
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Lexus – LBX – Her Gün Sıra Dışı
Yılın Jüri Özel Ödülü: BMW – Yuvam Dünya I Sea Climate Change
Yılın Basın Lansmanı: Renault – Rafale Basın Lansmanı
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “ODMD Gladyatörleri 2023” haberi için BURAYA tıklayın!