Alman üretici Opel, 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu ve Start&Stop sistemli yeni bir turbo benzinli motor geliştirdiğini açıkladı. Önceki motora göre karbondioksit salınımı yüzde 13 oranında daha düşük olan bu yeni Ecotec motor, 4 silindirli olacak ve SIDI (spark ignition direct injection) adıyla anılacak. Opel’in ilk SIDI motoru, hatırlanacağı gibi 2003 yılında Signum ve Vectra modellerinde yer verilen 2.2 lt 155 HP Ecotec idi. Günümüzde Opel’in direkt enjeksiyon sistemli motorları arasında 2.0 lt turbo benzinli üniteyi saymak mümkün. Bu motorun 220 HP ve 250 HP’lik versiyonları Opel ürün gamında yer alıyor. Eskisinden daha sessiz, daha düşük tüketimli ve daha performanslı olduğu belirtilen 1.6 litrelik yeni motor ise, 4700 d/d’de 200 HP güç (şimdiki 1.6T’den 20 HP daha fazla) ve 1700 d/d’de 300 Nm tork üretecek. Yeni motor yakıt tüketim verileri ise henüz açıklanmadı.
Acura
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bajaj
Bentley
BMW
Bugatti
Buick
Cadillac
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Cupra
Dacia
Daihatsu
DFM
Dodge
DS
Eterniti
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Gaz
Geely
Genesis
Gumpert
Honda
Hyundai
Isuzu
Infiniti
Jaguar
Jeep
Karsan
Kia
Koenigsegg
Lada
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
McLaren
Mercedes-Benz
MG
MINI
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Opel
Otokar
Pagani
Peugeot
Porsche
Qoros
Renault
Rolls Royce
Saab
Seat
Skoda
Smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Tata
Tofaş
Toyota
Volkswagen
Volvo
Umarım bu motor, bütün Opel modellerinde olduğu gibi, bütün Chevrolet modellerinde de kullanılır inşallah… O motoru özellikle yeni Chevrolet Malibu’dan umuyorum!
İnşallah şimdiki Opel motorları gibi Hayal Kırıklığı yaratmaz.Bir Opel hayranı olarak Merakla bekleyeceğim…
her şey çok güzel ama benzinli araçlarda yakıt düşekmi bu konuda insanları aydınlatmak lazım malum gün ekonomi devri sakın bana git dizel al demeyin sakın
öncelikle e-otodergi çalışanı teşekkürlerimi iletiyorum işim gereği yapmış olduğum işden keyif ve zevk alıyorum saygılarımla