Peugeot, 2012 yılı içinde toplamda 1 milyon 700 bin adet araç (otomobil + hafif ticari) sattığını duyurdu. Bu rakam bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 19.5 daha az. Hatırlanacağı gibi Peugeot 2011 yılı içinde 2.114.000 adet araç satmıştı. Bu düşüşte Peugeot’un İran Kodhro tesislerine yollanan CKD araç kitlerinin (complete knocked down – tamamen demonte), İran’a uygulanan ekonomik yaptırımlara takılmasının da payı var.
Peugeot’nun ürünleri arasında 208, 221.000 adetlik satış ve HYbrid4 dizel hibrid gamı 19.000 adetlik siparişle dikkat çekti.
Avrupa’da en çok satış yapan 4. marka olan Peugeot, toplam satışlarının yüzde 44’ünü Avrupa dışına gerçekleştirdi. 2012’de 906.000 adetle Batı Avrupa (18 ülke) pazarından yüzde 6.9 pay alan Peugeot’nun bu pazardaki payı bir önceki yıl yüzde 7.1 olarak gerçekleşmişti.
2012 yılında Orta ve Doğu Avrupa’da yüzde 7.7 daralan pazarda Peugeot 49.000 adetlik satışla yüzde 5.4 pazar payı (2011’de yüzde 5.5) aldı.
Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de, Peugeot satışları pazar ortalamasının dört katı kadar, yani yüzde 24.4 oranında artış gösterdi ve 216.000 adetlik satışa ulaştı. Markanın 2011’de Çin’de yüzde 1.4 olan Pazar payı yüzde 1.7’ye yükseldi. Peugeot’nun Çin’de son üç yıl boyunca üretim ve satışı yapılan tüm ürün gamının ve özellikle üç yeni modelinin (408, 508, 308 sedan) başarısının sonucu olan bu performans, Peugeot’yu Çin pazarında en hızlı büyüme gösteren ilk 3 marka arasına yerleştirdi.
Latin Amerika’da, 2012’de 174.000 satış rakamı yakalayan Peugeot pazarlara göre farklılıklar gösteren sonuçlar elde etti. Bunun sonucunda Arjantin’de ve Şili’de büyüme, Meksika’da hafif daralma ve Brezilya’da ise Porto Real Fabrikası’nda 208’in üretiminin başlangıcı ve 2013 ilkbaharındaki satışı öncesinde bir geçiş yılı oldu.
Afrika’da, Fas’taki yüzde 5.5 (Peugeot ithal markalarda lider) ve Tunus’taki yüzde1.8 satış artışı (pazar lideri) ile Peugeot Mağrip bölgesinde performansını iyileştirdi. Ancak bu genel resim içinde özellikle Cezayir dikkat çekiyor: 2012 süresince istikrarlı büyüme (+yüzde 45) gösteren Afrika pazarının ikinci en büyük ülkesinde, Peugeot’nun satışları yüzde 95 artarak 65.000 adete ulaştı. Pazar payını böylece yüzde 14,5 düzeyine çıkaran (2011’e göre + 3,5 puan) Peugeot pazarda 2. sıraya yükseldi.