2014 yılında PSA Grubu 2 milyon 939 bin araç satışı gerçekleştirerek 2013 yılına göre yüzde 4.3 oranında bir artış elde etti. Çin, 734 bin araç satışı ile yüzde 31.9 artış göstererek Grubun en büyük pazarı haline geldi. Grup, Avrupa’da yüzde 8.1 artışla 1 milyon 761 bin satış gerçekleştirilerek güçlü bir büyüme sağladı. Peugeot ise dünya satışlarında 1 milyon 635 bin adede ulaşarak 2013 yılına göre yüzde 5.4 oranında artış gerçekleştirdi. Avrupa’da satışlar 965 bin adet ile yüzde 9.8 oranında arttı. Çin’de Peugeot satışları yüzde 43.1 oranında artış ile 386 bin adet olarak gerçekleşti. Peugeot “8” kodlu ürün gamının küreselleşmesi ile dünya çapında başarılı bir yılı geride bıraktı. Ayrıca Peugeot 308 ve Peugeot 2008 ve 3008 crossover modellerinin katkısı ile markanın “ürün gamında yükseliş” stratejisi doğrultusunda, yüksek donanım seviyeli modellerin satışında artış elde edildi. Karlılığın arttırılması politikası başarı ile sürdürülürdü. Blue HDi, PureTech ve EAT6 Efficient Automatic Transmission (6 kademeli tam otomatik) gibi yeni teknolojiler yaygınlaştırıldı.
Türkiye’de Peugeot
Peugeot, 2014 yılında Türkiye’de 17.026 adedi binek, 7096 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 24.122 adet satış adediyle yüzde 3.14 oranında pazar payı elde etti. 2014 yılının başında “2014 Yılın Otomobili” seçilen Peugeot 308’in Türkiye lansmanı gerçekleştirildi. PureTech ve EAT6 Efficient Automatic Transmission (6 kademeli tam otomatik) gibi yeni teknolojilerin yaygınlaştırılması sayesinde yakıt tüketimi ve CO2 konularında avantajlar sağlandı. PureTech motorun yakıt tüketim avantajını Türkiye’de de ispatlamak üzere Edirne’den Ardahan’a bir test düzenlendi ve 1 depo benzin ile 1718 kilometre yol kat edildi. Peugeot 308’in yeni motor seçeneklerini tüm Türkiye’de tanıtmak üzere “Yılın Otomobili Yılın Sürücüsünü Arıyor” Etkinliği düzenlendi. Bu etkinlik sonucunda Peugeot Yetkili Satıcıları’nda 12 bin adetten fazla test sürüşü gerçekleştirildi. Peugeot 301 başarılı satış grafiğini sürdürdü ve 2014 yılında da segmentinde podyumda yer aldı. 2014 yılında Marka’nın Satış ve Satış Sonrası Hizmetleri kalitesinde artış sergilendi. 2013 yılında hayata geçirilen sosyal sorumluluk projesi “Peugeot ile Engelsiz Yaşam” 2014 yılında da devam etti.
Peugeot’nun 2015 hedefleri
Peugeot, 2015 yılında tarihinin en genç ürün gamıyla atağa geçiyor. 800.000 adetler seviyesinde gerçekleşmesi öngörülen toplam pazarda Peugeot 32.000 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 4 oranında pazar payı elde etmeyi hedefliyor. Yılın ikinci çeyreğinde Peugeot 308’den başlayarak yepyeni teknolojiye sahip Euro6 normlarına uygun Blue HDi dizel motor seçeneği sunulacak. Ayrıca EAT6 Efficient Automatic Transmission (6 kademeli tam otomatik) vites kutusu Peugeot ürün gamında yaygınlaştırılacak. Mayıs ayında düzenlenecek olan İstanbul Auto Show’un pazarı hareketlendirmesi bekleniyor. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi “Peugeot ile Engelsiz Yaşam” ise üçüncü yılında da farklı etkinliklerle devam edecek.
* Fotoğrafta, soldan sağa, Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti ve Peugeot Türkiye Satış Direktörü Merih Tüzün yer almaktadır.