Peugeot’nun 207 modelinin yerini alacak olan yeni küçük sınıf hatchback otomobili 208, 3 ve 5 kapılı iki farklı karoser ve 29.900 TL’den başlayan Türkiye fiyatıyla Eylül ayında yollara çıkacak. En yüksek fiyatlı 208’in etiketi ise 46.900 TL olarak açıklandı. Peugeot tarafından “Yeniden Doğuş” olarak adlandırılan 208 için 2013 satış hedefi ise 8-10.000 adet seviyesinde. Peugeot’nun 2013 yılında dünya genelinde satmayı hedeflediği 208 adedi ise 550.000. Peugeot 205, 206 ve 207 modellerinin izinden giden 208, PSA’nın (Peugeot Citroen) 1 numaralı platformunda geliştirilmiş. 207’den 6 cm daha kısa bir gövdeye sahip olan Peugeot 208’de aracı hafifletme ve aerodinamiğin iyileştirilmesinin yanı sıra yeni nesil 3 silindirli benzinli motor ve e-HDi teknolojisi ile hem yakıt tüketimi hem de karbondioksit salımı aşağıya çekilmiş. Sonuçta, 208, aynı 1.4 HDi motora sahip 207’ye göre 110 kg, benzer güçteki benzinli versiyona göre de 173 kg’ye kadar hafifledi.
Diz mesafesi 5 cm arttı
207 ile karşılaştırıldığında aynı dingil mesafesi, önde daha kompakt koltuk sırtlığının benimsenmesi ve tasarımın genel olarak optimize edilmesi yolcular için belirgin şekilde daha cömert bir arka iç mekân genişliği (207’ye göre + 5 cm diz mesafesi) ile aynı zamanda büyüyen bir bagaja izin veriyor. Bagaj hacmi tablet altı 311 lt (VDA standardına göre 285 dm3) ve arka koltuklar katlandığında 1152 lt’ye kadar (VDA standardına göre 1076 dm3) yükseliyor. 208’in genişliği 207’ye göre 2 cm azalmış, yüksekliğindeki düşüş ise 1 cm. Peugeot 208, 0.29 Cd’lik rüzgar direnç katsayısıyla da dikkat çekiyor.
Dizel ve benzinli motor gamı
Peugeot 208’in dizel motorları şunlar: 1.4 HDi FAP 68 HP, 160 Nm, 5 ileri manuel vites kutusu; CO2 : 98 g/km; 1.4 e-HDi FAP 68 HP, 160 Nm, 5 ileri yarı otomatik vites kutusu, Stop & Start ; CO2 : 87 g/km; 1.6 e-HDi FAP 92 HP, 230 Nm, 6 ileri yarı otomatik robotize vites kutusu, Stop & Start ; CO2 : 98 g/km. 208’in benzinli motorları ise şunlar: 1.2 VTi 82 HP, 118 Nm, 5 ileri manuel vites kutusu ; 104 g/km; 1.6 VTi 120 HP; 160 Nm, 4 kademeli otomatik vites kutusu : 154 g/km; 1.6 THP 156 HP, 240/260 Nm, 6 ileri manuel vites kutusu, CO2: 135 g/km.
3 silindirli yeni motorlar
Öte yandan Peugeot 208’de 3 silindirli yeni motorlara da yer verildi. Eşdeğer güçteki bir 4 silindirliye göre, 3 silindirli 1.2 VTi’nin ağırlığı 21 kg azaltılırken, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ise yüzde 25 düşürüldü. 3 silindirli bu yeni motor neslinin yeni mimari yapısı 208’in karma çevrimde 104 g/km CO2 emisyonu ve 100 kilometrede 4,5 litrelik yakıt tüketimi sergileyen tutumlu benzinli motorlarla sunulmasını sağladı. Endirekt enjeksiyonlu bu atmosferik motorlar, 1.2 VTi tipinde 6000 d/d’de 82 HP maksimum güç ve 2750 d/d’de 118 Nm’lik maksimum tork sağlıyor. Bu yeni motor ailesi ile ilgili olarak alınan 52 patent, bu araçların tasarımında kullanılan endüstriyel ve teknolojik yetkinliklerin kanıtını oluşturuyor. Toplam 52 patentin 23 tanesi motor mimarisi ve çevre birimleri, 20 tanesi motor kontrolü ve 9 tanesi özel üretim proses ve araçları ile ilgili olarak tescil edildi. 2013 yılında, 208 gamı, CO2 emisyonu 95 g/km’ye düşürülmüş otomatik vitesli 1.2 VTi STOP & START versiyonuyla tamamlanacak. Sonrasında, üzerinde sürekli geliştirme yaklaşımı içinde, turbo ve direkt enjeksiyon gibi diğer geliştirmeler de devreye girecek.
Peugeot 208 fotoğraf galerisi için BURAYA tıklayınız.
Peugeot 208 Euro NCAP çarpışma testi videosu için BURAYA tıklayınız.