Eylül ayında Paris Otomobil Fuarı 2012’de yüzünü gösteren Peugeot 208 Type R5, 2012 yılı sona ermeden test programını başlatmak olan ilk hedefine ulaştı. Peugeot 208 böylece R5 sınıfında yola çıkan ilk otomobil olarak, yeni FIA yönetmeliğine uygun olan ilk model unvanını aldı. 207 Super 2000’in halefi Peugeot 208 Type R5, Fransa’nın güney doğusunda Riboux’daki toprak pistte Bryan Bouffier – Xavier Panseri ikilisinin pilotajında dört test günü geçirdi. Peugeot Sport Müşteri Yarışları Teknik Sorumlusu Alexis Avril “Bu ilk test, aşmış olduğumuz temel bir etaptı” diyor ve ekliyor “Fakat hala yapacak çok iş var. Bundan böyle geliştirme sürecinin bir başka fazına geçiyoruz, öncelikle otomobilin güvenilirliğini onaylamak ve daha sonra da saf performans üzerinde çalışmak için ardı ardına test sürüşleri yapma aşaması. Çalışma planlamasında aracın ticarileştirilmesine kadar toprakta 10.000 km den fazla test sürüşü ve yarış öngörülüyor. Bu ilk seans için, kasayı onaylamak amacıyla mantıksal olarak toprakta test sürüşü yapmayı tercih ettik. İki yol yüzeyi arasında çok ortak parça var ve dolayısıyla aracın sağlamlığını en zorlu koşullarda yani toprakta kontrol etmek mantıklı olacaktı. İkinci aşamada, doğrudan Peugeot Sport tarafından geliştirilen yürüyen aksam ve turbo motorun ayarlarına odaklanacağız”.
Bryan Bouffier ise ilk test ile ilgili olarak şunları söyledi: “İlk izlenimim iyiydi. Otomobilin genel dengesinden memnunum ve direksiyonda kendimi iyi hissediyorum. Taban gerçekten sağlıklı ve toprakta son derece takdir edilen torku sayesinde kullanımı kolay turbo motoru özellikle beğendim”.