Peugeot 3008 Hibrit ve 5008 Hibrit fiyatları. 48V hibrit teknolojili Peugeot 3008 ve 5008 satışa sunuldu. PEUGEOT 3008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın başlangıç fiyatı 2.196.000 TL olarak belirlenirken, PEUGEOT 5008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın fiyatı ise 2.426.500 TL’den başlıyor. Sadece GT donanımıyla satışa sunulan 3008 ve 5008’in 48V hibrit teknolojili versiyonları, dizel motora sahip GT donanımlarıyla eş donanımlara sahipler. İlk defa 3008 ve 5008’de sunulan yeni nesil 136 HP’lik PureTech benzinli motor ve elektromotor; yeni e-DCS6 şanzımanla kombine edilmiş.
PEUGEOT 48V HYBRID sistemi, yeni nesil 136 HP PureTech benzinli motor, bir elektromotor ve yeni, 6 ileri yağ soğutmalı çift kavramalı elektrikli bir şanzımandan oluşuyor. Sürüş sırasında şarj olan bataryasıyla bu teknoloji, düşük motor devirlerinde ekstra tork sağlıyor ve yakıt tüketimini yüzde 15’e kadar azaltıyor (3008’de 126 gr CO2/km’den itibaren ve 5008’de 128 gr CO2/km’den itibaren). Böylece hibrit sistemle donatılan C-SUV segmentinde, şehir içi sürüşlerinde, sürüş süresinin yarısından fazlası 0 emisyonlu elektrik modunda geçirebiliyor. Araç şehiriçinde kısa mesafe kullanımda veya manevra esnasında tamamen elektrik motoru ile gidebiliyor.
Hibrit sistem, hibrit olmayan bir benzinli motorla karşılaştırıldığında, yaklaşık 1.0 lt/100 km’ye varan (WLTP birleşik tüketim) ortalama yakıt tasarrufu sağlıyor. Daha yüksek hızlarda (145 km/s’ye kadar), sürücü sabit bir hızda ayağını gaz pedalından çektiğinde veya yavaşlarken içten yanmalı motor stop ediyor.
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 HP eDCS6; 0-100 km/h hızlanmasını 10.0 saniyede tamamlarken, maksimum 200 km/h hıza çıkabiliyor. Otomobilin WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 5.7 lt/100 km. 5008 1.2 Hybrid 136 HP eDCS6’nın 0-100 km/h hızlanma süresi ve maksimum hızı, 3008 ile aynı. Ancak WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt/100 km olarak açıklanıyor.
Peugeot 48V hibrit sistemin bileşenleri
1.2 litre PureTech benzinli motor
Elektrikli dönüşümü için optimize edilen yeni nesil Hibrit 1.2 litrelik PureTech benzinli motorun teknik özellikleri:
- 1199 cc’lik 3 silindirli
- 5500 d/d’de 136 HP (100 kW) güç
- 1750 d/d’de 230 Nm tork
- Gelişmiş motor performansı için değişken geometrili turbo beslemesi
- Düşük bakım maliyetleri için eksantrik zinciri
- Daha iyi termal yanma verimliliği için Miller Çevrim Döngüsü
- Euro 6.e standardı
e-DCS6 çift kavramalı şanzıman
PEUGEOT 48V HYBRID motor için özel olarak tasarlanan, yeni, elektrikli 6 ileri, yağ soğutmalı çift kavramalı şanzımanı içeriyor. Şanzıman aynı zamanda elektromotoru, invertörü ve sürüş performansını iyileştirmek üzere otomobilin güç ve tüketimini optimize eden “Elektronik Kumanda Ünitesini” de barındırıyor.
e-Motor
Şanzımana entegre, sabit mıknatıslı senkron elektromotor, 21 kW (28 HP) maksimum güç ve 55 Nm maksimum tork sunuyor. Düşük tork gereksinimlerinde aracın tamamen elektrikle ilerlemesini sağlıyor ve içten yanmalı motorun tüketimini azaltmaya yardımcı oluyor. Motor, yavaşlama anında, hibrit sistemin 48V bataryasını şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. Aynı zamanda, kayışlı marş yardımıyla içten yanmalı motor için çalıştırıyor.
Kayışlı Marş
48V ile çalışan bu marş, içten yanmalı motorun kayış ile yeniden çalıştırılmasını sağlıyor. Bu sayede hızlı ve yumuşak bir marş sağlanıyor.
48V Hibrit Batarya
48V Lityum-İyon batarya, 898 Wsa brüt kapasiteye ve 432 Wsa kullanılabilir kapasiteye sahip. Araç ömrü boyunca aynı performans seviyesini korumak için tasarlanan bataryalar, 8 yıl/160.000 km garanti ile sunuluyor. 48V batarya, sol ön koltuğun altında yer alıyor. Bu kurulum, arka koltuk kurulumuna göre birçok avantaj sağlıyor:
- Kabin içinde daha fazla alan,
- Bagajda daha fazla hacim,
• Kabloların uzunluğuna bağlı enerji kayıpları optimize ediliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Peugeot e-3008” haberini okumak için BURAYA, Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!