PSA Grubu’nun (Peugeot ve Citroen) yepyeni kompakt sedan modeli bu yılın son çeyreğinde tanıtılacak. Citroen tarafından herhangi bir fotoğraf ya da bilgi henüz basınla paylaşılmamışken, Peugeot yeni modelinin hem adını açıkladı hem de fotoğraflarını basına dağıttı. Fotoğraf galerisi için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Peugeot 301, Peugeot markasının globalleşmesini ve yeni pazarlara girme iddiasını ortaya koyuyor. Aracın; titiz, zor beğenen ve hem erişilebilir hem de prestijli bir kompakt sedan arayışında olan geniş bir müşteri kitlesine yönelik olarak özel bir şekilde tasarlandığı belirtiliyor. Peugeot 301’in basın mensupları için ilk gösterimi Paris Otomobil Fuarı 2012’nin Basın Günleri’nde yapılacak. Peugeot 301’in halka yönelik dünya prömiyeri ise, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Magrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak. Peugeot’nun tüm dünyada satış hacmi açısından zamanla en önemli modellerinden biri olacak Peugeot 301, kompakt sınıfın merkezinde konumlanıyor.
4,44 metre uzunluğundaki Peugeot 301’in dingil mesafesi 2,65 metre. 506 litrelik bagaj hacmi sunduğu belirtilen Peugeot 301’de güçleri 72-115 HP arasında değişen benzinli ve dizel motor seçenekleri sunulacak. Manuel ve otomatik şanzıman alternatifleri bulunacak olan Peugeot 301’in motorları şu şekilde sıralanıyor: 3 silindirli 1.2 lt VTi 72 HP, 1.6 tl HDi 92 HP ve 1.6 lt VTi 115 HP. Peugeot 301 İspanya’daki Vigo Fabrikası’nda üretilecek.
Güncelleme, 30 Ekim 2012: Peugeot 301 kapsamlı fiyat listesi yayınlandı, ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Peugeot 301’in Citroen’deki muadili C-Elysee ile ilgili habere ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
2013 Peugeot 301′in teknik özellikleri, donanımları ve Türkiye başlangış fiyatı ile ilgili habere ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Valla Peugeot çok güzel araç çıkarmış, tebrik etmek istesem bile derhal HatchBack versiyonunu çıkarsın!.. Fakat Station’a gerek yok, çünkü 3008 Crossover ile 5008 MPV piyasada olguğu için; Convertible’a da gerek yok çünkü RCZ LittleSport piyasada olguğu için boşu boşuna sarfetmesin…. Yani HatchBack ile Sedan yeter… Küçük bir not, 1.6 VTI’a gerek yok, onun yerine 1.2 THP 120 HP kullanılmalı! Dizel olarak ise, 1.6 HDI 90 ve 110 HP ve 2.0 138 ve 163 HP motorları kullanması da harbi yeter! Haberde yazılan benzinlerin dışında hepsi 1.6 THP ile tamamlanmalı, 156 ve 204 Beygir olarak… Ve son olarak lütfen otomatik vitesi kullanmayı bırakarak 508’de kullanılan MCP vitesi kullanmayı başlasanıza!!!
hele gelsin güzel bir araca benziyor
1.6 dizel 0-100 12 sn. üzerindeyse dönüp bakmam bu arabaya…