Peugeot Rifter sürüş izlenimi. Binekleştirilmiş hafif ticari araç olarak düşünebileceğimiz kombivan tipi araç pazarı, yılda yaklaşık 55.000 adetlik ortalama satış ile (son 5 yılın ortalaması), adet olarak çok büyük bir pazar olmasa da, kıyasıya rekabetin olduğu bir pazar. Peugeot, yeni kombivanı Rifter ile bu segmentin en güçlü motor seçeneği olan 1.5 BlueHDi 130 HP ve segmentinde ilk olan elektro mekanik park freni, anahtarsız giriş ve çalıştırma, kablosuz akıllı telefon şarjı gibi silahlara sahip.
Peugeot Rifter ülkemizde 1.6 BlueHDi 100 HP ve 1.5 BlueHDi 130 HP motor seçenekleriyle satılıyor. Donanım seviyeleriyse Active, Active Stil, Allure ve GT-Line olmak üzere 4 tane. Rifter’ın en uygun fiyatlı versiyonu manuel şanzımanlı 1.6 BlueHDi Active’in lansmana özel kampanya fiyatı 114.00 TL olarak açıklanırken,serinin tepe noktasında EAT8 otomatik şanzımanlı 1.5 BlueHDi 130 HP GT-Line var. Tekno Paket (Advanced Grip Control, M+S lastikler, kablosuz şarj: 1500 TL) ve Güvenlik Paketi (Aktif şerit takip sistemi, trafik işareti tanıma sistemi, adaptif hız sabitleme, otomatik uzun far, aktif güvenlik freni: 3500 TL) opsiyonlarıyla donanımları zenginleştirmek mümkün. En ulaşılabilir fiyatlı otomatik şanzımanlı Rifter ise 134.000 TL’lik etikete sahip Active Stil donanımlı 1.5 BlueHDi 130 HP’lik seçenek. e-otodergi olarak katıldığımız basın test sürüşü organizasyonunda Rifter 1.5 BlueHDi 130 HP EAT8 Active Stil’i kullanma şansı bulduk. Ancak fotoğraflar GT-Line donanım seviyesindeki araca ait.
Tasarım ve iç mekân
Peugeot’nun Leisure Activity Vehicle, yani boş zaman, serbest aktivite aracı olarak tanımladığı Rifter, PSA Grubu’nun EMP2 platformu kullanılarak üretilmiş ve yeni Citroen Berlingo ve Opel Combo ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Peugeot’nun bıçak ucu tarzı gündüz farlarını ve aslan pençesi tarzı stop lambaları gibi yeni dönem karakteristik tasarım öğelerini barındıran Rifter, 4403 mm uzunluğa, 1848 mm genişliğe ve 1874 mm’lik yüksekliğe sahip. Tasarım olarak bu sınıfın eski üyelerinden daha albenili görünen Rifter’ın 2785 mm’lik dingil mesafesi de platform kardeşleri hariç, diğer rakiplerinden daha fazla ve bu sayede yere daha sağlam basan bir ifadeye sahip. Peugeot’un i-Cocpit yaklaşımı ile şekillendirilmiş ön konsol bu tip bir araçtan beklenmeyecek şekilde yenilikçi görünüyor. Konsolun orta üst kısmında 8 inçlik, MirrorScreen özellikli multimedya ekranı var. Geleneksel vites kolu ise yerini çevirmeli tip olana bırakmış.
Allure ve GT-Line donanım seviyelerindeyse elektro mekanik park freni var ve bu sayede ön iki koltuk arasındaki kısım eşya gözü haline dönüştürülmüş. Rifter’in iç mekândaki en önemli özelliklerinden bir tanesi kuşkusuz ki kullanışlı eşya gözleri. Torpido gözü neredeyse bir üstü bilgisayarı çantasıyla alacak kadar büyük ve iç mekânda toplam hacmi 186 lt olan 28 eşya gözü var. Bagaj hacmi 775 lt olan Rifter’ın iç mekânında diz ve baş mesafesi sorunu doğal olarak yok. Ancak test aracımızda yer alan koltukların sırt eğimleri biraz dik ve açıkçası bana rahat gelmedi. Ayrıca arka koltukların başlıkları da muhtemelen arkadan çarpışmalarda oluşacak kamçı etkisini (whiplash) azaltmak için biraz önde tasarlanmış ve bu da kafanızın arka kısmının sürekli olarak başlığa temas etmesine neden olarak rahatsızlık veriyor.
Sürüş özellikleri
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 HP EAT8, kardeşleri olan yeni Combo ve Berlingo’yu saymazsak, deyim yerindeyse bu sınıf için rakipsiz bir motor-şanzıman kombinasyonuna sahip. Çünkü bu sınıfta 8 ileri oranlı tork konvertörlü otomatik şanzımanla kombine edilmiş, 1.6 lt silindir hacmi veya altında olup da, 130 HP güç üreten motora sahip başka bir kombivan yok. Örnek vermek gerekirse Fiat Doblo 1.6 Multijet’in motoru 105 HP, Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi’ın motoru 120 HP güç üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş 1.5 lt dizel BlueHDi motor sarsıntısız çalışırken, makul bir çekiş ve performans sağlıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlayan Rifter 1.5 BlueHDi EAT8’in ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.5 lt/100 km. Manuel kullanıma da olanak sağlayan otomatik şanzımanın vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız. Taban yüksekliği 180 mm olarak açıklanan otomobil bu özelliği ile bozuk zeminlerde avantaj sağlayacaktır. Süspansiyon sistemi yeterince konforlu olan Rifter’ın direksiyonu, bu sınıfa göre iyi olan tepkileri ile beğenimi kazandı.
Sonuç
Peugeot, Rifter ile kombivan sınıfının göze en güzel gelen seçeneklerinden birini ortaya koymuş. Ayrıca sınıfında iyi bir yerde olan motor-şanzıman ikilisi hem rahat bir kullanım, hem de makul bir çekiş sağlıyor.
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi EAT8
Motor: 1499 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, dizel
Şanzıman: 8 ileri otomatik
Maksimum güç: 130 HP @ 3750 d/d
Maksimum tork: 300 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 181 km/s
0-100 km/s: 10.8 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4403 x 1848 x 1879mm
Bagaj hacmi: 775-3500 lt
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 4.6 / 4.3 / 4.7 lt/100 km
+Tasarım, motor, şanzıman
-Arka koltuk sırtlığı dik
CO2: 118 g/km
Peugeot Türkiye resmi internet sayfasına ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr ‘deki Peugeot haber ve test sürüşlerine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!