Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden biri olan Pirelli, 2015 yılına kadar olan süreçteki yatırım planlarını açıkladı. Buna göre Pirelli, yenilikçi pazarlama anlayışı, marka gücü, yeni ürünler, ileri teknoloji kullanımı, üretim optimizasyonu ve stratejik coğrafyalarda yeni yatırım planlarıyla büyümesini sürdürecek. 2011 yılının ilk 9 ayında Formula 1’den 300 milyon Euro’luk medya değeri elde eden Pirelli’nin premium segment satışları yılın ilk 9 ayında yüzde 30 artış gösterdi. İtalyan lastik markasının 2015 hedefi ise premium segmentin lideri olmak.
Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olmasıyla marka değeri 2010 yılına oranla yüzde 26’lık bir artışla 2.27 milyar Euro olan Pirelli, 2011 yılının ilk 9 ayında Premium segment satışlarını yüzde 30 oranında arttırdı. Bu sonuçları ise tüm yıl boyunca premium segmente odaklanarak ve farklı coğrafi alanlardaki karlılığını dengeleyerek elde etti. Formula 1’den elde ettiği başarılarla Avrupa’daki premium segment pazar payını yüzde 14 seviyelerine çıkartan Pirelli, böylece en yüksek pazar payını elde etmiş oldu ve cirosunu yüzde 30 artırdı.
Pirelli, 2015 yılına kadar sadece yüksek performans otomobil segmentine yönelik 18 farklı ürün geliştirecek. Geliştirilen bu ürünler Pirelli’nin lastik satışlarının yüzde 57’sini oluşturacak. Bunun sonucunda 2015 yılında Pirelli’nin Avrupa’daki satışlarının yüzde 80’nini premium lastiklerden oluşması öngörülüyor. Pirelli, Formula 1’den elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimi üreteceği yeni lastiklere aktararak pazarın global lideri olmayı hedefliyor. Yeni yapılacak yatırımlar ve Ar-Ge çalışmalarıyla bu hedeflerini destekleyecek olan Pirelli, yüksek performans lastiklerinin yüzde 64’ünü yeni yatırım yapacağı fabrikalarda üretecek.
2012-2015 yılları arasında hızla gelişen ekonomilerin global ekonomiye katkısının yüzde 70’lere çıkacağını açıklayan Pirelli Başkan ve CEO’su Marco Tronchetti Provera; “İçinde bulunduğumuz global sıkıntılar 2012’de bir yavaşlamaya neden olacak ama bu bir kriz seviyesinde olmayacak” şeklinde konuştu. Lastik sektörünün otomotiv sektörüne göre daha karlı ve daha az konjonktürel olduğunu sözlerine ekleyen Provera, lastik sektöründeki satışların yenileme pazarından etkilendiğini ve bunun otomotiv sektöründeki satışlardaki yavaşlamaya göre daha esnek olduğunu dile getirdi. Provera’ya göre kriz döneminde araç alımlarını azaltan tüketici lastik alımını ertelemiyor. Ayrıca, Pirelli satışlarının yüzde 74’ünün daha güçlü olan yenileme pazarından geldiğini sözlerine ekleyen Provera, premium segmentin tüm pazarlardan daha hızla büyüdüğüne dikkat çekti.
Premium segment lastik üretimine odaklanan Pirelli; fiyat/performans dengesi, kullanım ömrü ve daha çevreci ürünlerle, 2015 yılı için de ciro ve karlılıkta önemli bir artış öngörüyor. 2015 yılı için karlılığını (VFÖK) yüzde 16’nın üzerine çıkartmayı hedefleyen Pirelli, bu gelişimle sadece sektörün en iyi değerlerinden birini ortaya koymakla kalmayacak aynı zamanda 2010 yılında yüzde 8,4 olan karlılığını neredeyse ikiye katlamış olacak.