640 HP’lik Porsche Cayenne Turbo GT hazır. Porsche SUV ailesinin yeni üyesi Cayenne Turbo GT, 640 HP güç üreten, 4.0 litrelik, çift turbolu V8 motoru ve Nürburgring Nordschleife’deki 7:38.9 dakikalık dereceyle kırdığı SUV rekoruyla dikkat çekiyor.
Cayenne Turbo GT’nin motoru 640 HP güç ve 850 Nm tork üreten motoru, Cayenne Turbo Coupé’den 90 HP daha fazla güç ve 80 Nm daha fazla tork üretiyor. Bunun sonucunda da 0-100 km/h hızlanması 0.6 saniyelik iyileşme ile 3.3 saniyeye inmiş, maksimum hızı ise 14 km/h artış ile 300 km/h’ye ulaşmış.
Cayenne Turbo Coupé ile karşılaştırıldığında, Turbo GT 17 mm kadar daha alçak. Buna bağlı olarak, hem pasif şasi bileşenleri hem de aktif kontrol sistemleri yeniden tasarlanmış, kullanım ve performans için optimize edilmiş. Ayrıca, aralarındaki kusursuz etkileşimin göstergesi olarak özel kalibrasyon da ön plana çıkarılmış. Örnek olarak, üç odalı havalı süspansiyon direnci yüzde 15’e kadar artırılmış. Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi’nin (PASM) yanı sıra hıza duyarlı direksiyon ve arka aks yönlendirme sistemleri de adapte edilmiş. Porsche Dinamik Şasi Kontrolü (PDCC) aktif yalpa stabilizasyon sistemi artık performans odaklı kontrol yazılımı ile çalışıyor. Daha yüksek viraj alma hızlarında daha hassas dönüş tarzının yanı sıra yalpalamaya karşı direnci ve yol tutuşu bunun bir sonucu.
Buna paralel olarak, Porsche Tork Dağıtımı Sistemi daha yüksek tork sapma oranlarına izin veriyor. Kapsamlı bir şekilde optimize edilmiş ön aks, yol tutuşunu da daha ileri bir noktaya taşıyor. Turbo Coupé ile karşılaştırıldığında, ön tekerlekleri bir inç daha geniş ve negatif kamber açısı 0,45 derece artırılarak Turbo GT için özel olarak geliştirilen yeni 22 inç Pirelli P Zero Corsa performans lastiklerine daha geniş bir temas alanı kazandırılmış. Frenleme görevleri, standart donanıma sahip Porsche Seramik Kompozit Fren Sistemi (PCCB) tarafından gerçekleştirilir.
Daha hızlı şanzıman ve daha sportif egzoz
Cayenne Turbo GT’nin çift turbo motoru şu anda Porsche’nin en güçlü sekiz silindirli motoru. En kapsamlı geliştirmeler, hareketli parçalar, turboşarj, direkt yakıt enjeksiyonu, indüksiyon sistemi ve ara soğutucu alanlarında gerçekleştirilmiş. Turbo GT’nin V8’i, krank mili, bağlantı çubukları, pistonlar, dağıtım zinciri tahriki ve burulma titreşimi gibi temel unsurlarda Turbo Coupé’de olduğundan farklı. 640 PS güç artışı göz önüne alındığında, bu bileşenler geliştirilmiş sürüş dinamikleri için tasarlanmış. Daha hızlı değişen sekiz vitesli Tiptronik S ve Porsche Çekiş Yönetimi (PTM) sistemi de değiştirilmiş. Ara şanzıman için ek su soğutması da mevcut. Cayenne Turbo GT, benzersiz merkezi egzoz boruları ile standart spor egzoz sistemine sahip. Otomobilin ortasından, arka susturucu da dahil olmak üzere egzoz sistemi, hafif ve özellikle ısıya dayanıklı titanyumdan yapılmış. Orta susturucunun dahil edilmemesi sayesinde ek bir ağırlık tasarrufu sağlanıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanmış Porsche Taycan Cross Turismo haberini okumak için BURAYA, Porsche Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!