PSA Grubu’ndan eve teslim otomobil satışı. Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve kısa sürede küresel ölçekli bir sağlık tehdidi haline gelen koronavirüs (Covid-19) hayatın her alanını etkiliyor. Firmalar da buna karşı önlemler geliştirirek müşterilerin hayatlarını nispeten kolaylaştıracak ve riski azaltacak çalışmalar yapıyor. Peugeot, Citroen, DS ve Opel markalarını bünyesinde barındıran PSA Grubu da bu kapsamda tüm Peugeot, Citroen, DS ve Opel yetkili satıcılarında ve servislerinde; artık “e-rezervasyon/online randevu”, “video call/görüntülü görüşme”, online araç tanıtımı ve mesafeli/online satış sistemine geçiş yapıyor. Böylece sosyal – fiziksel mesafeyi korunmuş oluyor.
Bu sistemde müşteriler, markanın web sitesi üzerinden online satış veya servis randevusu oluşturuyor. Bundan sonra müşterinin 2 seçeneği var. Online görüşme (videolu görüşme-video call) veya showroom ziyareti. Showroom’u ziyaret edecek müşteriler hijyen koşullarına uygun şekilde satış temsilcisinden bilgi alabilecek.
PSA Grubu’nun bu yeni iş modeli kapsamında fark yaratan diğer bir yenilik ise mesafeli satış sistemi. Bu yeni çalışma modeli ile birlikte müşteriler evlerinden çıkmadan yeni otomobillerine sahip olabilecek. Müşterilerin satın almak istedikleri model tercihlerine göre adreslerine teslim edilecek veya standart bir şekilde müşterilerin showroom’a gelmesiyle teslimatlar gerçekleştirilebilecek.