Renault 2022 küresel pazar sonuçları. Renault 2022 yılında küresel çapta 1.466.729 adet satış rakamına ulaştı. Bunun 832.605’i Avrupa’da ve 634.124 adedi diğer pazarlarda gerçekleşti. Renault Türkiye, 99.639 araç satışı ile bir önceki yıla göre satışlarını %22,6 oranında artırarak, Renault’nun binek ve ticari pazar sıralamasında 4’üncü sırada yer aldı. Türkiye, binek pazarında ise 3’üncü sırada yer aldı. Renault, 2022 yılında satılan 228.000 elektrikli araçla (2021’e göre + %12) elektrikli araç markaları arasında üçüncü oldu (binek otomobil pazarı). Marka, Avrupa elektrikli araç satışlarında ise üçüncü sırada yer aldı.
Renault, 2025 yılına kadar Avrupa’nın en çevreci ürün karmasına sahip olmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda Renault, elektrikli araç karmasını 2021 yılına kıyasla +9 puan arttırıyor. E-Tech serisi (BEV ve hibrit güç-aktarma sistemleri) 2022’de Avrupa’daki Renault binek otomobil satışlarının %31 pazar ortalaması ile %39’unu temsil ediyor.
Megane E-Tech %100 Elektrikli, 33 bin adetle perakende pazarının en popüler elektrikli otomobili oldu. Satışın büyük bölümünü 450 km menzile ve Google® tarafından desteklenen Open RLink donanımına sahip üst versiyon oluşturdu. Megane E-Tech %100 Elektrikli, 2023 yılında Türkiye’de de satışa sunulacak.
Full-hybrid teknolojisi (HEV), 2021 yılına kıyasla +%64 artışla 117 bin adede ulaştı. Perakende müşterileri tarafından tercih edilen bu teknoloji, Clio’da %30, Captur’da %31, Arkana satışlarında %65’lik bir karmaya ulaşıyor. Ayrıca şimdiden yeni Austral’ın en önemli versiyonu olarak öne çıkıyor. Renault, 2022 yılında Avrupa hibrit elektrikli araç satışlarında ikinci marka olarak öne çıkıyor.
Avrupa hafif ticari araç pazarında %14,4’lük pazar payıyla ikinci sıraya yükseldi. Renault, 2022 yılında, müşterilerinin beklentilerini karşılamak ve elektrikli araçlara geçiş hedeflerini yerine getirmek üzere hafif ticari araç ürün gamını yeni Kangoo E-TECH %100 Elektrikli ve yeni Master EV ile tamamladı. Renault, minivan segmentinde birinci ve orta/büyük van segmentinde ikinci sırada yer alıyor.
Renault, Avrupa dışındaki önemli pazarlarında da büyümeyi sürdürüyor. Satış hacmi toplam 634.124 adet olarak gerçekleşti ve 2021 yılı ile aynı seviyeyi korudu. Avrupa dışındaki satışların toplam marka satışlarındaki payı %43,2’ye ulaştı.
Türkiye, 2021 yılına kıyasla satışlarını %22,6 oranında arttırarak binek ve hafif ticaride toplam 99.639 araç satışı ve %12,7 pazar payıyla Renault’nun 4’üncü büyük pazarı oldu, sadece binek pazarı olarak bakıldığında ise 3. sırada yer aldı. Buna ek olarak Renault Türkiye’de hafif ticari araç satışlarını 2 katına çıkararak 2022 yılında %100’lük büyümeyle en iyi artış gösteren marka oldu.
Markanın global satış performansını değerlendiren Renault COO’su Fabrice Cambolive: “Ekip, tüm önceliklerimizi yerine getirdi. Elektrikli pazarında, C segmentinde, perakende pazarında büyüdük. E-Tech serimiz, müşterilerin beklentilerini mükemmel bir şekilde karşılıyor ve bizi elektrikli araç pazarında Avrupa’nın üçüncü markası yapıyor. Renault’nun büyümesi 2023 yılında da; Megane E-Tech %100 Elektrikli ve yeni Austral gibi E-Tech ürünler ve 4 farklı nitelikli araçla devam edecek” dedi.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Renault Austral AutoBest ödül haberi için BURAYA, Renault Group internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!
TOPLAM SATIŞLAR PC+LCV
2021 | 2022 | % fark | |
PC | 1,139,919 | 1,245,482 | -8.5 |
LCV | 326,810 | 374,160 | -12.7 |
PC + LCV | 1,466,729 | 1,619,642 | -9.4 |
* Rusya hariç
15 ANA PAZAR SIRALAMASI–2022 YILI
Sıra | Ülke | Adet | % fark |
1 | FRANSA | 335.971 | 17.9 |
2 | BREZİLYA | 126.689 | 6.5 |
3 | ALMANYA | 100.338 | 3.5 |
4 | TÜRKİYE | 99.639 | 12.7 |
5 | HİNDİSTAN | 87.118 | 2.0 |
6 | İTALYA | 72.442 | 4.9 |
7 | İSPANYA | 65.507 | 7.0 |
8 | GÜNEY KORE | 52.621 | 3.2 |
9 | KOLOMBİYA | 49.521 | 20.9 |
10 | İNGİLTERE | 48.728 | 2.6 |
11 | ARJANTİN | 44.696 | 11.8 |
12 | MEKSİKA | 36.598 | 3.4 |
13 | BELÇİKA + LÜKSEMBURG | 30.646 | 6.5 |
14 | POLONYA | 27.303 | 5.7 |
15 | GÜNEY AFRİKA + NAMİBYA | 27.251 | 5.4 |