Renault Taliant test sürüşü. Renault’un B-Sedan sınıfındaki yeni temsilcisi Taliant, yerini aldığı Symbol’e göre daha rahat ve güvenli sürüş özelliklerine sahip.
Test aracı: Renault Taliant 1.0 TCe 90 HP X-Tronic Touch
Bilindiği gibi ülkemizde uzun yıllardır B segmentinde, yani küçük sınıf sedan liginde 3 model mücadele ediyordu. Bunlar Renault Symbol, Peugeot 301 ve Citroen C-Elysee ‘ydi. Peugeot 301 artık fiyat listelerinde yer almıyor. Renault Symbol ise emekli oldu ve yerini 2021 Mayıs itibarı ile Renault Taliant’a bıraktı. Renault Taliant ülkemizde 1.0 lt SCe 65 HP, 1.0 TCe 90 HP ve 1.0 ECO-G 100 HP (benzin + LPG) olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile satılıyor. Taliant’ın giriş seviyesini oluşturan Joy 1.0 65 HP’nin fiyatı 167.900 TL. Joy donanım 1.0 90 HP X-tronic Taliant 197.900 TL, Touch donanım 1.0 90 HP X-Tronic Taliant ise 210.900 TL. Opsiyonel donanımlarla zenginleştirilen test aracımızın fiyatı ise 224.541 TL’ye ulaşıyor.
Test aracımızdaki opsiyonel donanımlar ise şunlar: Teknoloji Paketi (yüksek konsol, elektrikli park freni, eller serbest giriş ve çalıştırma sistemi: 3750 TL), Sürüş Destek Paketi (kör nokta uyarısı, geri görüş kamerası, ön-arka park sensörleri: 2000 TL), Navigasyon Paketi (8 inç ekran,kablosuz Apple Car Play: 1750 TL), 16 inç jantlar (2500 TL), metalik boya (1500 TL), stepne (1250 TL), köpekbalığı yüzgeci formlu anten (891 TL).
Renault Taliant tasarım ve iç mekân
Renault’nun CMF-B platformu kullanılarak üretilen sedanı Taliant, görsel olarak adeta ağabeyi Renault Megane’ın ufaltılmış bir versiyonu. Bilindiği gibi Renault Symbol, eski Dacia Logan ile platform kardeşiydi. Yeni Renault Taliant da yeni Dacia Logan’la aynı platformu paylaşıyor. Ancak otomobillerin tasarımlarında belirgin farklar var. Gerek burun yapısı, gerek çamurluklar, gerekse bagaj kapağı her iki modelde de dikkat çekici şekilde ayrıştırılmış. Renault Taliant,4396 mm’lik uzunluğa, 2007 mm’lik genişliğe (aynalar açık halde), 1501 mm yüksekliğe ve 2649 mm’lik dingil mesafesine sahip. Bagaj hacmi ise 628 lt. Bagaj hacmi Symbol’e göre 118 lt artış göstermiş ve bu sınıf için devasa bir hacim ortaya konmuş. Ancak hafif yokuş yukarı park ettiyseniz ve bagajı açmanız gerekiyorsa, bagaj kapağının sabit durmayıp, yolun eğimi nedeniyle aşağı inmesi kullanışlılığı gölgeliyor.
Yeni Renault Taliant’ın ön konsolu, bundan kısa bir süre önce ülkemizde satışa sunulan Dacia Sandero ile benzer noktalara sahip. Ancak farklı noktalar da var. Mesela direksiyon simitleri farklı… Bunun dışında havalandırma ızgaraları da farklı. Ayrıca Taliant’ın ön konsolunda piyano siyahı ve kumaş kaplama kullanılırken, Sandero’da sadece kumaş kaplama kullanılıyor. Tuş takımları ise aynı…
Bu otomobil giriş seviyesinde bir sedan olduğu için sert plastik malzemeleri normal karşılamak lazım. Ancak otomobilin iç mekân kalite hissi göze tatminkâr geliyor. Koltukları rahat olan otomobilin kumanda birimleri de kolay kullanımlı. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. Ön koltukların arkasında katlanan masalar, eşya cepleri, cep telefonu cebi gibi detaylar arka koltuk yolcularının hoşuna gidecek özellikler.
Renault Taliant test sürüşü
2021 Renault Taliant, yerini aldığı Symbol’e göre daha temiz ön görüş açılarına sahip. Ancak üçüncü stop lambasının arka cam içindeki yuvası biraz fazlaca büyük ve dikiz aynasından geriye doğru bakıldığında görüşü biraz engelliyor. Taliant’ta görev yapan 3 silindirli, 1.0 litrelik TCe motor, Renault ürün gamındaki birçok modelde görev yapan bir güç ünitesi. 90 HP güç üreten bu motor manuel şanzımanlı versiyonlarda 2100-3750 d/d aralığında 160 Nm tork, CVT şanzımanlı versiyonlardaysa 1750-3750 d/d aralığında 142 Nm tork üretiyor.
Bunun fabrika verilerine yansıması ise X-tronic şanzımanlı Taliant 1.0 TCe’nin, manuel şanzımanlı kardeşinden 2.2 saniye daha yavaş (X-tronic 13.9 sn, manuel 11.7 sn) 0-100 km/h hızlanma verisi olarak göze çarpıyor. X-tronic versiyon gerçek hayat kullanımında şehiriçi hızlarda pek bir performans sıkıntısı yaşatmasa da üzerinde bir ağırlık varmış gibi hissettiriyor. Mütevazı motor, otoyolda 100 km/h civarında rampa yukarı hızlanma isteklerine zaman zaman yanıt vermekte zorlanıyor. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobilin gerçek hayat yakıt tüketimi değeri 7.5-8.0 lt/100 km civarında gezindi. Ancak Eco sürüş modunda, gaz pedalına yumuşak basarak, 90 km/h hızı aşmadan yapılan sürüşlerde bu değer rahatlıkla 6.0 lt/100 km civarına iniyor. Maksimum hız 169 km/h.
Renault Taliant’ın sürüşü nasıl?
Yeni Taliant, Symbol’den daha rahat kullanımlı. Direksiyon daha kolay çevriliyor ve yol tutuş da daha iyi. Yükseltilmiş gövdeli otomobilin bozuk yol uyumu da başarılı. Bazı daha yüksek fiyatlı otomobillerde bile bozuk yollarda iç mekânda çıtırtı-tıkırtılar oluşabilirken Taliant’ta bozuk zeminlerde bile iç mekânda bu tip sesler olmuyor. Akustik konfor da eskisinden biraz daha iyi… 70-80 km/h gibi hızlarda rüzgâr sesi kendisini hafif hafif belli etmeye başlıyor ancak fazla bir rahatsızlık vermiyor. Şunu da söylemek lazım, Taliant’ın akustik konfor seviyesi rakiplerinden daha başarılı.
Sonuç
Yeni Renault Taliant, Symbol’e göre daha gelişmiş bağlanabilirlik, daha iyi güvenlik teknolojileri, daha iyi yol tutuş sunuyor. Sahip olduğu özellikleri göz önüne alırsak Taliant, ufalmakta olan B-Sedan segmentini genişletebilecek bir model.
Renault Taliant 1.0 TCe 90 HP X-Tronic teknik özellikler – fabrika verileri
Motor: 999 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: CVT
Güç: 90 HP @ 4500-5000 d/d
Tork: 142 Nm @ 1750-3750 d/d
Maksimum hız: 169 km/s
0-100 km/s: 13.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4396 / 1848 (aynalar hariç) / 1501 mm
Bagaj hacmi: 628 lt
Yakıt tüketimi (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.5 / 5.1 / 6.1 /100 km
Fiyat: 197.900 (Joy) / 210.900 TL (Touch)
+ Bozuk yol uyumu, bagaj – iç mekân hacmi, artan konfor ve teknoloji
– Bagaj kapağı yokuşta sabit durmuyor, ağırkanlı performans
CO2 emisyonu: 138-139 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan Renault Taliant fiyat listesi için BURAYA, 2021 Taliant ilk haberi için BURAYA, Renault Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!