SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI test sürüşü
Leon ST X-Perience, yükseltilmiş karoseri ve 4×4 aktarma sistemi ile maceraya atılmaya hazır.
Yazı, fotoğraflar ve ölçümler: Tarık Akagün
Günümüzde SUV’lar ve crossover’lar oldukça revaçta. Çoğu önden çekişli olarak tercih edilen o sınıftaki otomobiller çoğu zaman yüksek oturma pozisyonu ve havalı görünümden daha fazlasını sunamıyorlar. Station karoserli Leon ST’nin X-Perience versiyonu ise 15 mm yükseltilmiş süspansiyonu ve 4 tekerlekten çekişli aktarması ile bahsettiğim sınıftaki otomobillerden çok daha yetenekli.
Tasarım ve iç mekân
Bir station crossover olarak tanımlayabileceğimiz Leon X-Perience, 15 mm yükseltilmiş süspansiyon sisteminin yanı sıra, bozuk yol sürüşlerinde gövdenin çalı çırpı tarafından çizilmesini engelleyen ve aracın etrafını çepeçevre saran plastik kaplamalar ile kardeşlerinden ayrılıyor.
Otomobilin iç mekânı da spor direksiyon, turuncu dikişler gibi detaylar ile diğer Leon ST’lerden farklılaştırılmış. Test aracımızda opsiyonel olarak alınan Alcantara döşemeler de iç mekâna ayrı bir hava katmış. Otomobilin ön konsolu ergonomik ve pratik… 587 lt gibi büyük bir bagaj hacmi sunan otomobilin arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok.
Motor ve sürüş özellikleri
Leon X-Perience, çoklu plakaya sahip 5. nesil Haldex kavrama ile gücü ön ve arka tekerlekler arasında aktarıyor. Akıllı dört çeker sistemi sayesinde güç aktarımı otomatik olarak ayarlanıyor. Bu sayede Leon X-Perience hem asfaltta, hem de gevşek zeminlerde rahatça yol alabiliyor. Önde McPherson ve arkada 4 kollu bağımsız süspansiyonu olan araç, virajları daha alçak gövdeli kardeşi kadar hızlı dönemese de, kardeşine göre biraz daha fazla yana yatsa da, yine de güvenli ve kontrollü bir sürüşe sahip. Süspansiyon sisteminin darbe emişi başarılı ve direksiyon da yumuşak kullanımlı… Opsiyonel olarak alınan şerit takip asistanı başarılı çalışıyor.
110 HP güç ve 250 Nm tork üreten bu motor, VW Grubu’nun birçok modelinde gördüğümüz bir güç ünitesi… Sesi bana hafif sportif gelen bu motor, geçişleri rahat olan 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilmiş ve fabrika verilerine göre otomobile 11.6 sn’lik 0-100 km/s hızlanma değeri sağlıyor. Ben GPS teknolojili profesyonel test cihazı ile yaptığım denemelerde bundan biraz daha yavaş sonuçlar elde ettim. Test aracımız opsiyonel olarak alınan 225/45 R18 ebadında (standart 205/55 R17)lastiklerle donatılmıştı. Stop-start sistemine sahip otomobil fabrika verilerine göre 4.6 lt/100 km tüketim ortalamasına sahip. Benim test ölçümlerini de kapsayan kullanımımda ortaya çıkan değer ise 6.9 lt/100 km oldu.
Sonuç
Seat Leon X-Perience 1.6 TDI 110 HP 4Drive, otomatik vites takıntısı olmayan doğa sporu meraklıları ve doğa içinde hafta sonu gezintisi yapan ailelere yönelik kullanışlı bir otomobil.
2015 Seat Leon ST 1.6 TDI 110 HP X-Perience 4Drive fabrika verileri-teknik özellikler
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum güç: 110 HP @ 3250-4000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1500-3000 d/d
Maksimum hız: 187 km/s
0-100 km/s: 11.6 sn
Bagaj hacmi: 587-1397 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4543 / 1816 / 1481 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 5.5 / 4.1 / 4.6 lt/100 km
Fiyat: 84.900 TL (baz) – 98.850 TL (test aracı)
+ Bagaj hacmi, aktarma
– Otomatik seçeneği yok
CO2 emisyonu: 120 g/km
Seat Leon 1.6 TDI 110 HP X-Perience test verileri
Hızlanma:
0-50 km/s: 3.8 sn
0-80 km/s: 8.25 sn
0-100 km/s: 12.0 sn
0-120 km/s: 17.6 sn
0-400 m: 18.3 sn
Ara hızlanma:
60-100 km/s (vites 4./5. viteste): 8.8 / 13.0 sn
80-120 km/s (5./6. viteste): 13.6 / 17.2 sn
Fren mesafesi:
100-0 km/s: 38.6 m
80-0 km/s: 24.4 m
50-0 km/s: 9.5 m