Subaru boxer motor 50 yaşına bastı. Subaru otomobillerinin üreticisi Fuji Heavy Industries Ltd., 14 Mayıs 1966’da ilk olarak Subaru 1000 modeliyle yollara çıkarttığı, yatay yerleşimi boxer motorunun 50’nci yaşını kutluyor. Subaru boxer motor; 1966’dan bu yana, yani 50 yıldır üretiliyor ve marka bu motorun sağladığı faydaları en üst seviyeye çıkarmaya ve ürettiği araçlara güç sağlamak için geliştirme çalışmalarına devam ediyor. Bugün, Subaru’nun tüm araçlarında Boxer motor bulunuyor. Boxer motorun karşılıklı yatay yerleşimli tasarımında, pistonlar kenardan kenara simetrik olarak birbirlerine dönük şekilde yer alıyor. Birbirinin atalet kuvvetini yok eden karşılıklı pistonlar sayesinde daha az titreşim ve başarılı rotasyon dengesi elde edilirken en yüksek devirlerde bile sarsıntısız bir sürüş sağlanıyor. Boxer motor, Subaru’nun kendine özgü, Simetrik Sürekli Dört Çeker (SAWD) sistemini destekleyen en önemli bileşenlerden biri olmayı sürdürüyor. Subaru Simetrik AWD sisteminin üstün denge ve çekiş avantajı sunduğu ve bunların yanı sıra boxer motorla aynı hizada ve simetrik olarak yerleştirilen güç aktarım organları sayesinde ağırlığın dengeli olarak dağıtılmasını sağladığı ifade ediliyor. Sistemin sağladığı sinerjinin, yüksek hızlarda stabilite ve dinamik yol tutuş gibi üst düzey performans unsurlarını da beraberinde getirdiği belirtiliyor.
Acura
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bajaj
Bentley
BMW
Bugatti
Buick
Cadillac
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Cupra
Dacia
Daihatsu
DFM
Dodge
DS
Eterniti
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Gaz
Geely
Genesis
Gumpert
Honda
Hyundai
Isuzu
Infiniti
Jaguar
Jeep
Karsan
Kia
Koenigsegg
Lada
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
McLaren
Mercedes-Benz
MG
MINI
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Opel
Otokar
Pagani
Peugeot
Porsche
Qoros
Renault
Rolls Royce
Saab
Seat
Skoda
Smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Tata
Tofaş
Toyota
Volkswagen
Volvo