Volkswagen Grubu markalarından olan İspanyol Seat, 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıttığı yeni Toledo’yu yollara çıkardı. Türkiye’de 1.2 TSI 105 HP, 1.4 TSI 122 HP DSG ve 1.6 TDI seçenekleriyle satışa sunulan otomobil, haber portalımıza turbo dizel motorlu versiyonuyla konuk oldu. Yeni Seat Toledo, eski Toledo göz önüne getirildiğinde, adı hariç her şeyiyle yepyeni bir otomobil. Bu yüzden, onu anlatırken daha önce hiç var olmamış gibi yapmak gerekiyor.
Rapid’in kuzeni
Şubat 2013 tarihli sayımızda videolu testini yayınladığımız Skoda Rapid ile aynı platformda geliştirilen yeni Seat Toledo, 4482 mm uzunluğa, 1706 mm genişliğe ve 1461 mm yüksekliğe sahip. Fabrika tarafından açıklanan teknik özelliklerinde sedan olarak geçse de, Toledo aslında liftback dediğimiz, sedan görünüm altında, bagaj kapağının camla birlikte çok geniş bir şekilde açıldığı karoser tipinde bir araç. Bu da ona 550 litrelik devasa bir bagaj hacmi sağlıyor. Kalabalık aileler ve birçok eşyayla seyahat edenler yeni Toledo’nun bu özelliğini çok seveceklerdir.
Geniş iç mekân
Çift renkli ön konsolu ve açık renk koltuk döşemeleriyle ferah bir atmosfer sunan iç mekânda koltuklar son derece rahat. Bu sınıftaki rakipleri (Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Skoda Rapid vb.) gibi sert plastik malzeme kullanılmış olan yeni Toledo’da işçilik kalitesi ise iyi. Sade tasarlanmış gösterge birimleri rahat takip ediliyor. Yol bilgisayarında pusulanın da bulunması, bu sınıftaki-karoserdeki bir otomobilden beklemediğimiz, ama yararlı bir özellik olarak kayıtlara geçti. Az sayıdaki kumanda biriminin yerleşimi de ergonomik. Ancak, dört cam da elektrikli olmasına karşın, neden sürücü kapısında sadece iki ön camın açma-kapama kumandasının bulunduğunu anlayamadık. Kısacası sürücü, arka camlara hâkim değil. Eşya gözü ve bardaklık konusunda cömert olmayan ama kısıtlı da olsa ihtiyaçların karşılanabildiği kokpitte, orta konsoldaki dokunmatik ekran, hem grafikleri hem de kullanımıyla keyif veriyor. Tek yönlü otomatik klima hızlı ve etkin çalışıyor. 2602 mm’lik dingil mesafesinin bulunduğu otomobilin arka koltuklarında son derece başarılı bir diz mesafesi var. Buradaki baş ve omuz mesafeleri de yeterli.
Tanınan bir motor
Test aracımızda VW Grubu’nun birçok modelinde kullanılan 1.6 litrelik turbo dizel motor bulunuyor. Yeni Toledo’da 105 HP güç ve 250 Nm tork üreten motor, otomobile 190 km/s’lik maksimum hız ve 10.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen motorun en öne çıktığı noktalardan biri ise tüketim. 100 km’de ortalama 4.4 litre yakıt tükettiği belirtilen yeni Toledo, bizim şehir içi ağırlıklı kullanımımızda 5.4 lt/100 km yakıt tüketti. Bu özellik, yeni Toledo’nun kullanıcılarını sevindirecektir. Otomobilin karbondioksit salımı da son derece düşük: 114 g/km.
Başarılı sürüş
Yeni Toledo 1.6 TDI, özellikle 1500 d/d’den itibaren istekli ve canlı bir karakter sunuyor. Ses yalıtımı iyi olan otomobilde, rahatsız edici bir gürültü yok. Süspansiyon sistemi, 301 ve C-Elysee’den daha sert. Ama sürüşümüz boyunca konfor konusunda bir sorun yaşatmadı. Vites geçişleri net ve kemiksiz. Direksiyon sistemi yeterli tepkileri veriyor. Skoda Rapid, 100-0 km/s fren testimizde 36.9 metrede durmuştu. Yeni Toledo’nun fren performansı da başarılı.
Fiyatı 49.500 TL
Yeni Seat Toledo’nun fiyatları kısa bir süre önce açıklandı. Türkiye fiyat listesinin tamamına ulaşmak için BURAYA tıklayınız. Yeni Seat Toledo’nun 1.2 TSI 105 HP Reference modelinde 37.500 TL olan fiyat, en pahalı seçenek olan 1.6 TDI Style versiyonunda 49.500 TL. Birçok konuda beğenimi kazanan yeni Toledo’nun, eski neslin başarısızlığını unutturmasına kesin gözüyle bakıyorum.
Yazı: Emre Anamur / Fotoğraflar: Gürkan Çağlar
Seat Toledo 1.6 TDI Style teknik özellikler:
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo, dizel
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum güç: 105 HP @ 4400 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1500-2500 d/d
Maksimum hız: 190 km/s
0-100 km/s: 10.4 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4482 / 1706 / 1461 mm
Bagaj hacmi: 550 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.6 / 3.7 / 4.4 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 114 g/km (B)
Fiyat (1.6 TDI Style): 49.500 TL
+ Bagaj hacmi, motor, tüketim, iç mekân genişliği
– Sert plastik malzeme, sürücü arka camlara kumanda edemiyor
Bu aracın ismini Toledo değilde Cordoba koysalardı daha doğru olurdu. 2004 senesinden sonra sedan kasayı tuhaf bir kasaya çevirdiler hemen tedavülden kaldırdılar. Şimdi ise aynı aracı Cordoba sınıfında satmaya çalışıyorlar.
yasin arkadaşım günler yıllar geçtikçe birsürü prosedürde değişiyor artık firmalar araç satabilmek için çoğu şeyi görmezden gelebiliyor. Toledoda c sınıfı bir sedandı cordoba b sınıfı sedandı ancak şuanki toledo zaten eski kasasına göre daha uzun bir araç ama işin garibi şudurki aracı b segmentinde satışa sundular çünkü artık biyasadaki çoğu b sınıfı görünen(c elyesse,301,symbol,rapid vs gibi) ancak b segmenti olmayan b+ diye tabir ettikleri araçlar bulunuyor. o yüzden bu aracı eski sınıfına göre düşünmek yanlış olur ,bence sınıf olarakta fiyat olarakta herşeyiyle alınabilecek bir araç. rakipleri(rapid hariç) arasında en iyi şasi ve uzun ömürlü kullanım oranı en yüksek araç her konuda üzmeyecek bir araç buda wolkswagen kalitesini belli ediyor zaten.
Seat Toledo (1.2 TSI 105 beygir) kullanıcısıyım. Araç görünüm, iç ve bagaj hacmi, motor performansı, iç dizayn ve yakıt konusunda tercih edenleri pişman etmeyecek bir araç. Motorun 1.2 olması nedeniyle tereddütlerim vardı fakat bu araç ile Gebze rampasını 5. viteste çıktım (Araç 6 ileri vites). Aracın kalkış ve ani ivmelenme performası sürücüyü tatmin edecek düzeyde. Kasanın Rapid’ den daha şık olduğunu düşünüyorum. Jetta’ nın kardeşi gibi.
Seat Toledoyu tercih ettiğiniz için pişman olmayacaksınız (1.2 TSI 105 beygir için konuşuyorum, diğer 75 beygirlik motorları test imkanım olmadı ama TSI’ dan şaşmayın).
aracı yolda durdurur camını çekerim güldürmeyin niye sert plastikten yapılmış lada samaramı alıyoruz