2004 yılında Renault çatısı altına giren ve o günden bu yana yaptığı büyük atılımla 2.4 milyon adet araç satan Romen Dacia, her yıl bir önceki yıla göre artan satış adetleri ve pazar payıyla yoluna emin adımlarla devam ediyor. Dacia, 2012 yılında Türkiye’de yüzde 3.7 pazar payı elde ederek binek pazarda sekizinci, toplam pazarda ise 10’uncu oldu. 2013’ün Ocak ayında Türkiye’de yüzde 4.2 pazar payına ulaşan marka için ülkemiz büyük önem taşıyor. Çünkü Türkiye, dünyada en çok Dacia satışı gerçekleştiren dördüncü ülke. Dacia’nın ülkemizde 127 satış ve 156 servis noktası bulunuyor.
Yepyeni bir model
Dacia Dokker, kompakt MPV Lodgy modeliyle aynı platformda geliştirilmiş olan bir hafif ticari araç. Combi adlı binek versiyonu ve Van adı verilen ticari versiyonu bulunan Dokker, Kapadokya test etme fırsatı bulduğumuz Combi versiyonunda 4363 mm uzunluğa, 1751 mm genişliğe, 1814 mm yüksekliğe ve 2810 mm dingil mesafesine sahip. Sade bir hatlara ve fonksiyonel ayrıntılara sahip bir tasarımı bulunan Dokker’de, donanım seviyesine bağlı olarak bir ya da iki adet sürgülü arka kapı bulunuyor. Açıldığında 703 mm genişlik sunan bu sürgülü kapılar, hem iniş-biniş hem de yükleme-boşaltma yapmak için ideal. Dokker’in bagaj hacmi ise sınıfının en iyisi: 800 litre. Bu hacim arka koltuklar öne katlandığında 3000 litreye çıkıyor. Kapağı iki parça halinde yanlara doğru açılan yükleme alanının uzunluğu 1900 mm, genişliği 1400 mm, yüksekliği ise 1226 mm. Dokker Van’ın 750 kg yükleme kapasitesi bulunuyor. Bu aracın yükleme hacmi ise 3.3 metreküp. Dokker Van’ın, Dokker Combi’den 5 mm daha alçak bir karosere sahip olduğunu da belirtelim. Oyak Renault’nun Bursa’daki fabrikasında bazı eklentiler (ön/arka ve sağ/sol çamurluk korumaları, krom renkli ön/arka tampon korumaları ve sağ/sol ön sis far korumaları) takılarak görselliği zenginleştirilen Stepway versiyonu ise otomobile crossover görünümü sağlıyor.
İşlevsel bir iç mekân
Dacia Dokker’in iç mekânı, bu tür araçlardan beklendiği üzere son derece işlevsel. Sade bir tasarımı bulunan kokpitte sert plastik kullanılmış. İşçilik ise yeterli seviyede. İrili-ufaklı, kapaklı-kapaksız birçok eşya gözünün ve yeterli sayıda bardaklığın bulunduğu otomobilde, navigasyon, bluetooth ve radyo sistemlerini içeren, 7 inç’lik (18 cm) renkli ve dokunmatik ekranlı Media Nav sistemi, hem görsel olarak kalite algısını hem de konforu arttırıyor. Ancak navigasyon sisteminin zaman zaman hatalı yönlendirme yaptığını ve Renault modellerinde kullanılan TomTom’un gerisinde kaldığını belirteyim. Otomobildeki oturma alanları hem önde hem de arkada geniş ve ferah. Görüş açıları da geniş ve sorunsuz.
Üç motor seçeneği
Dacia Dokker’de üç farklı motor seçeneği sunuluyor. Bunlar 1.6 MPI 85 HP, 1.5 dCi 75 HP (Dokker Van) ve 1.5 dCi 90 HP (Dokker Combi). Ben aracın Kapadokya’daki Türkiye lansmanında Dokker Combi 1.5 dCi 90 HP Stepway kullandım. Görsel olarak standart versiyona göre daha albenili olan Dokker Stepway, Sandero Stepway’in aksine, standart modelle aynı yerden yüksekliğe sahip. Renault, Dacia ve Nissan’ın çeşitli modellerinden tanıdığımız 1.5 litrelik dizel motor, kendisini kanıtlamış bir ünite. Dokker Stepway’de 90 HP güç ve 200 Nm tork üreten motor, araca 163 km/s maksimum hız ve 13.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen ve performans konusunda vasat özellikler sergileyen motorun asıl önemli özelliği düşük yakıt tüketimi ve emisyonu. Ortalama 4.5 lt/100 km motorin tüketen ve 118 g/km karbondioksit salımı yapan motor, bu özellikleriyle övgüyü hak ediyor. Süspansiyon sistemi, her ne kadar Lodgy modelinden biraz daha sert olsa da, yine de bozuk Türkiye yolllarında kendisinden bekleneni fazlasıyla veriyor.
Fiyatı çok uygun
Dacia modellerinin öne çıkan özelliklerinden biri olan “Uygun fiyat”, Dokker modelinde de aynen korunmuş. Otomobil baz fiyatı (Dokker 1.6 MPI 85 HP) 23.600 TL. Bu fiyata bu özelliklere sahip sıfır kilometre bir araç almak neredeyse imkânsız. 1.5 dCi 90 HP’nin fiyatı 28.450 TL iken, 1.5 dCi 90 HP Stepway 34.250 TL’lik fiyata sahip. Dokker Van 1.5 dCi 75 HP ise 24.940 TL fiyat etiketiyle bayilerdeki yerini aldı. Türkiye satışı 4 Mart günü itibariyle başlayan Dacia Dokker Combi ve Dokker Van modellerinin, hem aileler hem de işletme sahipleri tarafından satın alınacağını ve hem özel hayatta hem de iş hayatında beğenilerek kullanılacağını düşünüyorum.
Yazı: Emre Anamur / Kapadokya – Nevşehir
Fotoğraflar: Dacia Medya
Dacia Dokker 1.5 dCi 90 HP Stepway teknik özellikler
Motor: 1461 cc, 4 silindirli, 8V, dizel
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum güç: 90 HP @ 3750 d/d
Maksimum tork: 200 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 163 km/s
0-100 km/s: 13.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4363 / 1751 / 1814 mm
Bagaj hacmi: 800-3000 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.2 / 4.1 / 4.5 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 118 g/km (B)
Baz fiyat (1.6 MPI 85 HP / 1.5 dCi 90 HP): 23.600 TL / 28.450 TL
+ Fiyat, tüketim, emisyon, bagaj hacmi
– Sert plastik malzeme, navigasyon hata yapıyor
Combi modeli binek olarak mı satılacak? Yani ruhsatta kamyonet mi yazacak otomobil mi?
HUSİSİ 2 YILDA BİR MUAYENE HANGİ SİNDE VAR FİYATTA FARK EDİYORMU ? BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM İYİ ÇALIŞMALAR
Mais te sordum ne yazıkki otomabil değil kamyonet olarak geçiyormuş.
Dacia araçlarının bir çoğunda baskı balata hatası var malesef yetkili servis garanti kapsamında olmadığını ve 2900₺ karşılığında değiştirilebileceğini söylüyor. 0 aracı galeriden çıkartmanız size 2900 ₺ zarar olabilir.. Aracın kalkışlarda titreme, 1. ve 2. vitesde takılma sorunları var yetkili servis herhangi bir işlem yapmadı, bir servis ustasının ara sokakta aracı 2-3 defa durdurup tekrar kaldırmasıyla bana çıkarılan bir ücrettir.