Kia’nın kübik tasarımlı yeni modeli Soul, ülkemizde tek motor, iki donanım, iki motor ve 11 renk seçeneğiyle yollara çıktı. Farklı tasarımıyla bakışları adeta bir mıknatıs gibi üstüne çeken otomobil, modern ve eğlenceli hatların iç mekânda da devam ettirildiği sempatik bir araç.
İlgi odağı
Soul, gözümüzün alıştığı otomobil tasarımına benzemeyen, daha çok bir kutuyu andıran görünümüyle epey konuşulacak. Eğer bu otomobile sahipseniz de ilgiyi üzerinizden eksik etmeyecek. Kutu gibi köşeli tasarımın yanı sıra çeşitli girinti-çıkıntılar otomobile modern bir hava katıyor. Ama bu otomobilin hakkını vermek için test aracımızdaki gibi siyah rengi değil, daha canlı renkler seçmekte fayda var. 4105 mm uzunluğa sahip Soul, şehir içinde kullanmaya uygun. 340 litrelik bagaj hacmi uzun yolculukları biraz sıkıntıya sokabilir, ama eğer arkada kimse oturmuyorsa koltuklar yatırılınca bu hacim 818 litreye çıkıyor.
İç mekân eğlenceli
Soul’un iç mekânı, dış tasarımdaki farklılığı devam ettiriyor. Malzeme olarak sert plastiğin tercih edildiği otomobil; zengin donanımı, arka koltukta 1.90 metrenin üzerinde boya sahip iki yetişkine bile baş, diz ve omuz mesafeleri konusunda sıkıntı yaşatmaması (dingil mesafesi 2550 mm) ve çerçevesi renk değiştiren hoparlörleriyle bu olumsuzluğu affettirmeye çalışıyor. Önde oturanlar için eşya gözü ve bardaklık konusunda yeterli olan Soul, büyük-okunaklı gösterge birimleri ve ergonomik yerleştirilmiş kumanda birimleriyle de sorunsuz. Yan camın arkaya doğru yükselerek gitmesi, arka koltukta oturanların dışarıyı görme alanlarını daraltıyor. Öte yandan arka koltuklarda oturanlar için kapı içlerinde cepler ve koltuk sırtlarında fileler var. Bu da işlevselliği arttırıyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma, iç dikiz aynasında renkli geri görüş kamerası ve USB, AUX ve iPod girişleriyle konfor beklentilerini karşılayan otomobil, güvenlik donanımı konusunda da yeterli.
Tek motorla satılıyor
Kia Soul ülkemize sadece 1.6 litrelik turbodizel motorla ithal ediliyor. Manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerinin bulunduğu otomobil, videolu testimize 4 kademeli otomatik şanzımanlı versiyonuyla katıldı. 128 HP güç ve 260 Nm tork üreten motor, otomobili 176 km/s hıza ulaştırıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanma süresi ise 11.9 saniye. 1285 kg boş ağırlığa sahip otomobili taşımakta zorlanmayan motorun ortalama yakıt tüketimi ise 5.9 lt/100 km. 155 g/km’lik karbondioksit salınımının emisyon tablosunda harf cinsinden karşılığı ise “D”. Gerçekleştirmiş olduğumuz videolu testte elde ettiğimiz verilere göre ise; Soul 0’dan 100 km/s hıza 11.8 saniyede ulaşıyor. Bu değer fabrika verisinden 0.1 saniye daha iyi. Aracın 100 km/s hızla giderken fren mesafesi ise 41.4 metre. Diğer tüm test verileri için tabloyu inceleyebilirsiniz.
18 inç yanlış seçim olmuş
Soul’un baz versiyonu olan X-Pect’te 16 inç’lik alaşım jantlara yer verilirken, test ettiğimiz X-Tra versiyonunda 18 inç’lik jantlar var. Dış tasarımı güzelleştiren bu özellik, kutu tasarımlı karoserin yol tutuş handikapını tolere etmek üzere mümkün olduğunca sert ayarlanmış süspansiyon sistemiyle de birleşince, kullanım sırasında, özellikle de bozuk Türkiye yollarında tümseklerin iç mekâna fazlaca yansımasına ve lastiklerin de balon yapma riskinin artmasına yol açıyor. Diğer özelliklere gelecek olursak; şanzıman (keşke sadece 4 kademeli olmasaydı) başarılı çalışıyor, geçişler hızlı ve sarsıntısız gerçekleşiyor. Yokuşta geri kaydırma sorunu da yok. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi hem tasarım hem de işlev olarak başarılı. Ama aracın yapısı gereği sportif olduğu da söylenemez. Görüş açıları yeterli. Geri görüş kamerası park etmeyi kolaylaştırıyor.
Fiyatı yüksek
Kia Soul’un fiyatı 49.700 TL’den başlıyor (manuel şanzımanlı X-Pect). Aynı donanımda otomatik şanzıman alınırsa fiyat 52.700 TL’ye çıkıyor. Bu sayfalarda gördüğünüz X-Tra donanımına sahip ve otomatik şanzımanlı üst versiyonun etiketi ise 59.500 TL. Bu fiyatların rekabetçi olduğunu söylemek zor. Ancak düşük vergi dilimine giren dizel-otomatik kombinasyonlu ve farklı tasarımlı bir otomobile sahip olmak isteyenler Kia Soul’u da mutlaka incelemeliler.
Kia Soul 1.6 CRDi VGT X-Tra A/T
Fabrika verileri
Motor: 1582 cc, 4 silindirli, 16V, turbodizel
Şanzıman: 4 kademeli otomatik
Maksimum güç: 128 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 260 Nm @ 1900-2750 d/d
Maksimum hız: 176 km/s
0-100 km/s: 11.9 sn
Boyutlar (uz. / gen. / yük.): 4105 / 1785 / 1610 mm
Bagaj hacmi: 340-818 lt
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 7.3 / 5.0 / 5.9 lt/100 km
Fiyat (Baz/Test aracı): 49.700 TL/59.500 TL
Test verileri
Hızlanma:
0-50 km/s: 3.7 sn
0-80 km/s: 7.55 sn
0-100 km/s: 11.8 sn
0-120 km/s: 16.9 sn
Ara hızlanma:
60-100 km/s (D’de): 7.4 sn
80-120 km/s (D’de): 9.3 sn
Frenleme:
100-0 km/s: 41.4 m
80-0 km/s: 25.8 m
50-0 km/s: 9.9 m
+ İlgi çeken tasarım, donanım, iç mekân genişliği
– Fiyat, şanzıman 4 kademeli, süspansiyon konforu
CO2: 155 g/km D
Videolu test ölçümleri: Tarık Akagün
Fotoğraflar: Gürkan Çağlar